pc opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
mijn PC heeft veel tijn nodig om op te starten .
vanaf het indrukken van de pc schakelaar tot het blauwe scherm met de gebruiekrsnaam duurd het 1:55 minuten is dit normaal of kan het vlugger.
dit lijkt zo lang ?


tjima
 
Virusvrij?
Spywarevrij?
Welke virusscanner/firewall heb je?
Bootvis al gedraaid?
Al gedefragmenteerd?
Tijdelijke bestanden al weggegooid?

(jemig, en ik dacht dat 14 seconden al lang was..)
 
ik heb AVG virus scanner en heb hitman pro eroverheen laten draaien en reeds gedefragmenteerd . bootvis geporbeerd maar dat lukte niet . na deze programma ging mijn PC telkens opstarten .

tjima
 
nou ik heb weer het programma bootvis geprobeerd maar niets hoor . het doet alleen maar telkens opstarten.
moet dan een keus maken voor opsataretm in veilige modem of opstarten op oud werkende system .
 
gewoon bootvis doawnloaden en z'n programma uitvoeren.
zodra ik ddeze programma uitvoer . doet ie alleen maar opnieuw opstarten
 
tjah: hoe sterk is je pc?(processor, ramgeheugen en snelheid harde schijf) als je nog in het pentium2 tijdperk leeft is het wel normaal dat het zo traag opstart:)(mijn athlon systeem heeft 45 seconden nodig en mijn pentium 25 seconden: kijk naar de knop systeem onder mijn bericht;))
 
skelle
hier wat gegevens. kan je hier wat mee




Veld Waarde
CPU-Eigenschappen
CPU Type Intel Celeron 4, 1700 MHz (17 x 100)
CPU Aanduiding Willamette Lite, Willamette-128
CPU stepping E0
Instructieset x86, MMX, SSE, SSE2
Origineel kloksnelheid 1700 Mhz
Engineering Sample Nee
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 8 KB
L2 Cache 128 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)

CPU Technische Informatie
Verpakkingstype 478 Pin uPGA
Verpakkingsformaat 3.50 cm x 3.50 cm
Transistoren 42 miljoen
Procestechnologie 6M, 0.18 um, CMOS
Verpakkingsoppervlak 217 mm2
Core Spanning 1.75 V
I/O Spanning 1.75 V
Typische prestatie 63.5 - 66.1 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)
Maximale prestatie 84 - 88 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)

CPU Fabrikant
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/processor.htm

CPU Gebruik
CPU #1 7 %
 
En hoeveel geheugen zit erin? (al denk ik niet dat dit het probleem is)

Welke virusscanner/firewall heb je?
Al gedefragmenteerd?
Tijdelijke bestanden al weggegooid?
 
mijn athlon is even snel, maar die heeft wel 512 mb geheugen en een 7200 RPM hard disk. hoeveel jij? oja: hoeveel programmas starten er te samen op met je windows? kijk eens hoeveel er dan staan in je systemtray en ook meteen na het opstarten kijken naar taakbeheer en kijken hoeveel processen der zijn: ik denk dat we het vooral bij het laatste gaan meoten zoeken en dan msconfig gaan moeten toepassen:)
 
14 seconden: met een 10000 RPM hard disk, 1 giga ram, 3,6 ghz processor en niets laten mee opstarten in je systemtray:)(ik ken iemand die 7 seconden haalt en dan kan hij al in zijn internet explorer komen:D) ik haal met mijn pentium 4, 3,0 ghz, 512 ram, 7200 RPM(8meg cache) ook al 25 seconden en er starten ook spywareguard, norton internet security en norton antivirus en msn messneger op, dus ook al lekker snel hé;) heb wel wat moeten tunen om hem uiteindelijk van 35 seconden naar 25 seconden te krijgen
 
Geplaatst door skelle
mijn athlon is even snel, maar die heeft wel 512 mb geheugen en een 7200 RPM hard disk. hoeveel jij? oja: hoeveel programmas starten er te samen op met je windows? kijk eens hoeveel er dan staan in je systemtray en ook meteen na het opstarten kijken naar taakbeheer en kijken hoeveel processen der zijn: ik denk dat we het vooral bij het laatste gaan meoten zoeken en dan msconfig gaan moeten toepassen:)

vanaf het indrukken van de pc schakelaar tot het blauwe scherm met de gebruiekrsnaam duurd het 1:55 minuten is dit normaal of kan het vlugger.
dit lijkt zo lang ?

Dit staat vrij los van de systray programma's. Deze laden vaak pas na het aanmelden van de gebruikersaccount.

Eventuele services willen van te voren wel nog eens starten.
 
Laatst bewerkt:
daarom vraag ik ook naar taakbeheer:) maar programma's als msn messenger, spysweeper... hebben nogal redelijk wat tijd nodig en ik ken mensen die dit niet onderhouden en die dan zon 12 icoontjes hebben staan en dit vertraagt ook ongelooflijk veel!!!
 
ik heb een hrade schijf van 160 gb 7200 rpm
en 1024 mb geheugen
 
Geplaatst door skelle
14 seconden: met een 10000 RPM hard disk, 1 giga ram, 3,6 ghz processor en niets laten mee opstarten in je systemtray:)(ik ken iemand die 7 seconden haalt en dan kan hij al in zijn internet explorer komen:D) ik haal met mijn pentium 4, 3,0 ghz, 512 ram, 7200 RPM(8meg cache) ook al 25 seconden en er starten ook spywareguard, norton internet security en norton antivirus en msn messneger op, dus ook al lekker snel hé;) heb wel wat moeten tunen om hem uiteindelijk van 35 seconden naar 25 seconden te krijgen

Hmm ja.. Ik haal de 7 seconden ook na een verste install (1.7 Ghz, 512 RAM, 7200 RPM en onder de 7 op mn nieuwe PC (3.00, 1024 RAM, 7200).

Geplaatst door skelle
daarom vraag ik ook naar taakbeheer:) maar programma's als msn messenger, spysweeper... hebben nogal redelijk wat tijd nodig en ik ken mensen die dit niet onderhouden en die dan zon 12 icoontjes hebben staan en dit vertraagt ook ongelooflijk veel!!!

En dan? Met taakbeheer zie je die services niet.

Maar laten we maar even zijn reactie afwachten :).

Tjima:

Welke virusscanner/firewall heb je?
Al gedefragmenteerd?
Tijdelijke bestanden al weggegooid?
 
je hardware is in ieder geval in orde:p(zou tog op zijn maximumst mogen 1 minuut duren:8-0: ) al gekeken wat er allemaal wordt opgestart bij start-uitvoeren-msconfig-opstarten? je kunt wel enkele dingen uitdoen die je niet meer nodig hebt
 
Geplaatst door XP_PC




Dit staat vrij los van de systray programma's. Deze laden vaak pas na het aanmelden van de gebruikersaccount.

Eventuele services willen van te voren wel nog eens starten.

volgens mij meet hij de tijd wel tot dat het laatste icoontje in de systray is verschenen(net zoals ik doe, anders zit ik ook maar aan 30 seconden hoor!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan