PC overleden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpom

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo allemaal, Ik maak bij ons thuis o.a. gebruik van een Packard BEll pc, pentium 4, Windows XP. Er deed zich een probleem voor met het beeldscherm (dachten wij) maar achteraf denk ik dat de harde schijf is overleden want met het beeldscherm bleek na controle niets aan de hand te zijn. (Het scherm bleef zwart, vandaar...) Als ik deze pc nu probeer op te starten geeft ie alleen een paar piepjes en laat t vervolgens daarbij. Er gebeurt dus helemaal niets, zero, niënte. Mijn conclusie zou luiden dat de harde schijf is overleden.Zou dat kunnen kloppen of is er iets anders aan de hand? De pc is ongeveer 5 jaar oud. Wat is wijsheid? Een nieuwe pc aanschaffen of een nieuwe harde schijf plaatsen? 't Klinkt misschien dom, maar ik kom hier toch maar even voor wat advies.

groetjes,
Conpom

Voordat je al aan de HDD gaat denken (zou best kunnen, maar het kan net zo goed het geheugen of de voeding zijn): hoveel piepjes hoor je exact en komen ze snel of langzaam achter elkaar?
Dit lijkt een vreemde vraag, maar die piepjes betekenen wat, en uit die piepjes kun je afleiden wat het probleem is.

ok, ik stuur hier morgen een berichtje over terug, want ik kan nu niet meer bij die pc. Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie. Je hoort morgen terug,

groet,
Conpom

ok, ik stuur hier morgen een berichtje over terug, want ik kan nu niet meer bij die pc. Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie. Je hoort morgen terug,

groet,
Conpom

Prima. Kun je morgen dan gelijk even wat meer informatie geven over de pc, meer gedetailleerde informate. Deze specificaties kun je binnen Windows al aardig vinden, zie deze handleiding onder het kopje ''Binnen Windows'', maar met een programma als PC Wizard 2008 gaat het iets gemakkelijker en krijg je een wat completer beeld.
Kun je in ieder geval moederbord type geven.

Ik hoop dat dat lukt, want zoals gezegd kan ik met die pc helemaal niets meer. Ik kijk wat ik op papier heb staan en zal zoveel mogelijk specificaties geven,
tot morgen, groet,
Connie:rolleyes:

Ik hoop dat dat lukt, want zoals gezegd kan ik met die pc helemaal niets meer. Ik kijk wat ik op papier heb staan en zal zoveel mogelijk specificaties geven,
tot morgen, groet,
Connie:rolleyes:

Dom van me, je kunt natuurlijk niets meer met die pc, dan is het verhaal van PC Wizard en systeeminformatie binnen Windows niet van toepassing op deze situatie. Bij Packard Bell pc's zit ook wel eens een sticker op de kast/behuizing met informatie over de pc. Of een typenummer van de pc zelf is ook goed.

Hi,

Het type moederbord is Columbia 2 en het serienummer van de pc is 026573620006
processor: intel pentium 4, 2,8 GHz,
RAM: 512 mb
Harde schijf: 120 GB HDD 7200 rpm

Wat betreft de "piepjes" die ik hoor:
eerst een dubbele piep, kleine pauze, dan 9 of 10 piepjes vrij snel achter elkaar, weer even pauze, dan piep..........piep

Ik hoop dat je er iets mee kunt,

groet,
Connie:)

Je moederbord is voorzien van een AMI bios, op bijgaande link een overzichtje van de beep codes, kijk even welke je precies hoort:

http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Gezien je klachten en je omschrijving van de beepjes lijkt mij een video-kaart probleem waarschijnlijk...

Laatst bewerkt:
Nog een keer goed geluisterd en ik hoor dan 't volgende: lange beep, 8 korte, beep,beep..........beep

Dat zou dus betekenen:

1 Long, 8 Short: Display/Retrace test failed (ik weet niet wat dit betekent)

Onderstaande ben ik ook ergens tegengekomen:

AMI BIOS beep codes
Normally a computer with an AMI bios won't beep it will just show a error message across the screen. It's usually only when the video card's not working or something very serious happens you'll get a beep code.

Ben dan nu benieuwd wat ik moet doen ('k ben een beetje blond):o:o

Probleem dus zoals ik al aangaf met de videokaart!

Heb je een onboard videochip of een aparte videokaart in je PC?

Ik heb een aparte videokaart in de pc zitten. Maar daar moet ik dan dus nu een nieuwe voor kopen. Kun je een bepaald merk/type aanbevelen?:D:rolleyes:

Dit vond ik op de Packard Bell site. Voor mij is dit te gedetailleerd (zoals gezegd ben ik een beetje blond)

2.1 Interface
AGP 4x standard
400 MHz RAMDAC
2.2 Graphics Chip
Core clock: 250 MHz
Four parallel rendering pipelines
128-bit DDR memory interface
AGP 4X support
SMARTSHADER technology
Full support for DirectX 8.1 programmable pixel and vertex shaders in hardware
1.4 pixel shaders support up to 6 textures per rendering pass
1.1 vertex shaders support vertex programs up to 128 instructions
Complete feature set also supported in OpenGL via extensions
Programmable shaders provide enhanced 3D effects in over 100 existing and upcoming game titles
SMOOTHVISION
Image quality enhancement features for Direct3D and OpenGL applications
Programmable full-scene anti-aliasing
Advanced anisotropic filtering
CHARISMA ENGINE II
High performance 2nd generation hardware transform and lighting engine
HYPER Z II
Lossless Z-Buffer Compression and Fast Z-Buffer Clear increase memory bandwidth by up to 25%
HYDRAVISION supported
software provides complete control over multi-display configurations with a user-friendly interface
MPEG-2 decoding with motion compensation, iDCT and colour space conversion
All-format DTV/HDTV decoding
Dual integrated 10-bit per channel 400 MHz DACs
Integrated TV Output support up to 1024 × 768 resolution
Optimised for Pentium 4 SSE2 and AMD Athlon 3Dnow!
2.3 Display Memory
128 MB DDR (Double Data Rate) RAM (8x16)
Memory clock: 200 MHz
2.4 Video I/O
15-pin VGA connector for analogue CRT
VESA DDC2B, DPMS, VBE 2.0/3.0 compliant.
TV output (S-video)
Enhanced dual display architecture supporting any combination, desktop VGA monitor, DVI display or TV set
Dual CRTC / Simultaneous Dual Display (same or different surfaces)
Integrated dual LVDS Transmitter supporting LCD panel up to 2048 × 1536
Integrated 400 MHz Palette-DAC for analogue VGA monitors up to 2048 × 1536

Als het goed is begint die uitgebreide omschrijving met NAAM en TYPE van die kaart...

Ik ga me daar nog wel op bezinnen....
't Lukt vandaag niet om een nieuwe kaart te kopen maar zodra ik de nieuwe heb geïnstalleerd laat ik iets van me horen..

Ontzettend bedankt allemaal voor zover :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan