pc pakt internet verbinding te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je nog steeds die LAN-verbinding > 10Mmbps ? Zoals je al zei, zou die niet 100 Mbps moeten zijn ? Netwerkkaart ??
De netwerksnelheid is verder -na het opstarten- toch goed ??

Zou tijdens het opstarten gewoon koffie zetten en die paar minuutjes vergeten.

Heb je nog steeds die LAN-verbinding > 10Mmbps ? Zoals je al zei, zou die niet 100 Mbps moeten zijn ? Netwerkkaart ??
De netwerksnelheid is verder -na het opstarten- toch goed ??

Zou tijdens het opstarten gewoon koffie zetten en die paar minuutjes vergeten.

jep die 10mbps staat er nog steeds, maar daar klopt echt geen **** meer van naar mijn idee. Dus dat icoontje weggehaald. De snelheid is goed ja, maar na het opstarten nog een minuut wachten tot er verbinding is vind ik gewoon raar, dit gebeurde zomaar opeens, en wil graag dat het weer de oude word.

een minuut wachten!

Eén minuut langer wachten en daarna urenlang naar hartenlust zonder problemen op je computer kunnen werken !?
Ik zou die stopwatch weggooien.

nogmaals in het begin is het geen ramp, maar met installeren van programma's, of de virusscanner vraagt om een reboot, dan wil je wel snel verder kunnen werken, en dat lukt dus zo niet. En nogmaals dit gebeurde zo van op de 1 op de andere dag. dus het is er gekomen, dus kan het ook weer weg.. alleen weten we nog niet hoe :D

virusscanner vraagt om een reboot!

Ben ter zake niet deskundig, maar welke virusscanner vraagt om een reboot en waarom?
Wat wil je downloaden en hoe lang duurt het?

ik noemde een paar voorbeelden. Avast wilde nog wel eens om een reboot vragen na een flinke update. Ook als zonealarm in zijn geheel was geupdate vraagt die ook wel eens om een herstart, om dus een paar voorbeelden te noemen.

virusscanner vraagt om een reboot!

Gebruik zelf ook Avast! en krijg bijna dagelijks pop-ups die me vertellen dat de virusscanner is bijgewerkt, maar nooit de vraag om opnieuw op te starten.
Blijft de vraag: vanwaar jouw haast?
Wanneer je problemen hebt met het downloaden van programma's, dan zal dat alles te maken hebben met jouw internetverbinding.

dan begrijp jij mij verkeerd;

ik zeg niet dat avast dat altijd doet, maar eens in de zoveel tijd werkt hij het hele programma bij ipv alleen de virusbibliotheek. dan vraagt hij om een reboot zodat het bijgewerkte programma ( dus nogmaals niet de virusbibliotheek ) weer optimaal gebruikt kan worden. Weet niet hoe lang jij avast gebruikt, maar weet zeker dat meerdere avast gebruikers dit soms wel eens tegenkomen. ( gebruik avast al bijna 3 jaar btw )

En ik heb geen haast, maar het is gewoon irritant. Stel dat jij en auto hebt, en ding heeft altijd prima gedaan. En opeens start je de auto, maar je moet wachten voordat je hem in de versnelling zet en weg kan rijden. na een paar keer ga je je toch afvragen waarom ie dat ineens doet, en of het verholpen kan worden, want het hoort niet zo. Dat is dus met mijn pc net zo, het HOORT niet zo, en wil het graag weer verholpen hebben. En van die minuut is een ruwe schatting, het kan best meer zijn, zit er niet met een stopwatch bij ofzo.

En aan de verbinding ligt het niet, het ligt bij xp.

Laatst bewerkt:
het ligt bij xp

Dan zou ik Microsoft erop aanspreken.

Ten eerste, iedereen bedankt voor zijn reacties :D

ik was ff bang dat het een herinstallatie werd van xp, maar ben druk bezig geweest met verschillende cleaning programma's , en op een gegeven moment was het probleem over. ik kan gelijk nadat windows gestart is het net op, en de firewall en virusscanner kunnen ook gelijk updaten zonder eerst te wachten. Het is een heerlijk gevoel dat alles weer normaal werkt :D

dus deze vraag zet ik op " opgelost " .

Nou veel succes verder waar je me bezig bent en regelmatigen back-up te maken heeft toch ook wel zin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan