PC programma overzetten naar Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talitha

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Sinds kort heb ik een MAC, ik zou daar graag een aantal van mijn pc windows programma's opzetten. Een daarvan is Premiere. Iemand enig idee hoe dat moet, toevallig met een gratis programma via internet? En van mac naar m'n pc..?

Adobe heeft al zijn programma's ook beschikbaar voor Mac OS.

Hier verkrijgbaar, dan wel even zorgen dat je bij "Platform" Intel-based Mac selecteert.

Jammer genoeg wel indien je het op Mac OS wilt laten draaien.

Een andere optie is Windows op je Mac te installeren zodat je daar de Windows-versie van Premiere kunt draaien.

Een computer programma is altijd geschreven voor één specifiek besturingssysteem. Een Windows programma kun je niet in MacOS of Linux draaien en andersom geldt dat ook.
Veel fabrikanten maken van hun software een Windows en een Mac versie (zoals Office van Microsoft), maar er zijn ook programma's voor MacOS die niet voor Windows te krijgen zijn en anders om.
Gr,
Willem

Window programma

Ik heb inmiddels een nieuwe iMAC besteld, maar heb een aantal windows programma's die ik zakelijk blijf gebruiken. Heb daarvoor parallels erbij gekocht zodat ik zonder te rebooten zowel Mac als Windows programma kan gebruiken. door 2e schermen te gebruiken kan je gemakkelijk switchen. Heb e.e.a. van tevoren goed bekeken en het ziet er prima en snel uit. Wel heb je een aparte Windows OS nodig (had al XP SP2 aangeschaft).

Gewoon Pararrels nemen en alles werkt perfect op een Imac en programa's lopen zeer soepel onder Windhoos.
Was echte gebruiker onder Windows o.a. websites bouwen onz. Werk nu alle op de Imac.
SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER !!!

Let er wel op dat als je Windows wilt gaan gebruiken op een Mac dmv Parallels, je w'el een InstallatieCD nodig hebt van Windows!
Anders kom j niet ver..;)

Let er wel op dat als je Windows wilt gaan gebruiken op een Mac dmv Parallels, je w'el een InstallatieCD nodig hebt van Windows!
Anders kom j niet ver..;)

en voor de nieuwste versie van Parallels heb je een XP installatie CD nodig met SP 2 daarop.

en voor de nieuwste versie van Parallels heb je een XP installatie CD nodig met SP 2 daarop.
Mag ik even op 2 dingen wijzen:
- Parallels kost 53euro en een Windows licentie kost uit mijn hoofd 100euro je bent dan dus ook nog eens 150euro kwijt om premiere te kunnen virtualiseren.
-Adobe Primiere is een zwaar videobewerking programma. Dit gaat dus nooit goed in een virtuele omgeving werken.

Ik zou er dan sneller voor kiezen om een Windows licentie aan te schaffen en dan met bootcamp Windows installeren. Dan kun je de computer native Mac OSX en Windows opstarten. Dit is nog een omslachtige oplossing. De beste oplossing is OS X software kopen maar dit zal flink wat geld kosten. Hiervoor zou je het beste advies kunnen vragen in een Apple store.

Laatst bewerkt:
Parallels of Bootcamp

Mag ik even op 2 dingen wijzen:
- Parallels kost 53euro en een Windows licentie kost uit mijn hoofd 100euro je bent dan dus ook nog eens 150euro kwijt om premiere te kunnen virtualiseren.
-Adobe Primiere is een zwaar videobewerking programma. Dit gaat dus nooit goed in een virtuele omgeving werken.

Ik zou er dan sneller voor kiezen om een Windows licentie aan te schaffen en dan met bootcamp Windows installeren. Dan kun je de computer native Mac OSX en Windows opstarten. Dit is nog een omslachtige oplossing. De beste oplossing is OS X software kopen maar dit zal flink wat geld kosten. Hiervoor zou je het beste advies kunnen vragen in een Apple store.

Uiteraard is het mogelijk om bootcamp te gebruiken waardoor je de aanschaf van Parallels uitspaart. Je zal nog steeds een Windows licentie nodig hebben en je Mac zal onder Leopard moeten draaien (alleen dan is bootcamp gratis). Voor mij is het voordeel dat om windows applicaties te gebruiken ik snel kan wisselen tussen Leopard en XP Windows, zonder iedere keer op te starten. ik heb daar graag deextra 53,00 euro voor over.
Niet alleen is het Adobe programa zwaar, ok andere Windows applicaties zijn dat vaak. Mijn nieuwe Apple iMac heeft standaard 4 Gb geheugen en daarmee kan ik prima uit te voeten met de geinstalleerde Windows applicaties (incl. Adobe software).
Standaard bij de iMac kwam overigens ook iLife `09 met .o.a. iPhoto `09, dus ook dat is als je geen Windows nodig hebt een oplossing (iLife kost los euro 79,00 of als Family Pack euro 99,00)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan