PC samengesteld - �1320.. zou graag uw mening willen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fragzor

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo allemaal,

Een tijd terug heb ik een topic geplaatst op dit forum over de aanschaf van een nieuwe pc.
Lange tijd is er niks van gekomen, nu wil ik echter toch de knoop doorhakken, ook omdat ik momenteel alleen gebruik kan maken van een laptop.

Voor mijn gedeeltelijk grafische opleiding, algemeen gebruik, op het net surfen en gamegenot schaf ik een nieuwe pc aan. Nu heb ik de laatste paar weken het systeem bij elkaar gezocht. Dit is wat ik tot dusverre heb:

Kast: Cooler Master HAF922
Moederbord: Gigabyte P55 UD4 (in ieder geval iets in die trant, het is in ieder geval een 1156 socket moederbord wat ik van een vriend van me voor 100 euro kan overkopen, nieuw)
Processor: intel core i7 860
Processor-koeling: Promilatech Megahelms + 3.5g Arctic Silver 5 Premium
Videokaart: XFX radeon HD 5850 XXX 1GB DDR5
RAM: OCZ 3x2GB DDR3 PC15000 CL 10.0 gold (1866 mhz)
Harde schijf: 1 x Western Digital 1TB SATA600 64MB, WD1002FAEX
Drive: Samsung DVD-/+/RAM SH-S222L 22x/22x/12x Retail (zwart)
Voeding:Corsair Voeding CMPSU-850HXEU 850W, Modulair
Muis: Steelseries Kinzu
Toetsenbord: Steelseries 6Gv2

Scherm is al aanwezig (23" acer HD scherm) net als een goede headset (Fatal1ty gaming headset)

Ik had nu enkele vragen:

-Geeft dit systeem genoeg waarde voor het geld?
-Is de kast ruim genoeg voor de megahelms koeler, eigenlijk in het algemeen voor alle componenten? Ik weet namelijk niet of een grote fan aan de zijkant nodig is bij bijvoorbeeld overclocken, en of de kast dan wel breed genoeg is.
-Zit er zo voldoende thermische pasta in het pakket, voor de processor-koeler?
-Is een 850W-supply een absolute vereiste met licht overclocken, of zou minder ook voldoen?
-Verder heb ik gehoord dat er zoiezo met een 1156 socket geen mogelijkheid is tot usb 3.0. Nu zet ik niet al te vaak dingen over via usb, maar is usb 3.0 een groot gemist/zal het een groot gemis zijn?

Bij voorbaat dank ^^

Gr.
Dennis

Goedemiddag,

De kast lijkt mij groot genoeg voor je misschien heb je hier wat aan.
Ik weet de kosten niet dus weet niet of het waar naar je geld is maar lijkt me wel geschikt voor je doeleinde.
Koelpasta is meestal voldoende vaak heb je over hoeft maar een drupje tussen.
de voeding vind ik wat overdreven of je moet later nog een 5850 videokaart erbij plaatsen zo niet zou ik naar 700 Watt gaan.

Bedankt voor de snelle reactie :)

De prijs was misschien wat vreemd weergeven door foute weergave van het euroteken, het systeem kost in zijn totaliteit 1320 euro. Misschien dat ik later nog wel crossfire wil gaan draaien, dus als dit dan een goede keus is blijf ik denk ik bij die voeding.
Ik lees net wel enkele slechte berichten over western digital schijven, heeft iemand hier toevallig slechte ervaringen mee?

Gr

Hoi,

Waar kan ik de berichten vinden over de wd schijven want hier draait alles op wd schijven en heb er nog geen probleem mee gehad. misschien 1 bepaald type?

Even een paar quotes:

- Na één of twee dagen (of eerder maar ik merkte het niet op) maakte de HDD veel krakende/tikkende geluiden bij het 'nadenken'. Nu, ongeveer anderhalve week later begint de HDD ook een zoemend/piepend geluid te maken. (heb een RMA aangevraagd)
- al binnen 2 weken defect (tikkend geluid, hoge piep-/fluittonen, wilde niet meer booten, kon hem ook niet meer formatteren)

Dit zijn 2 quotes die Paranoid heeft geplaatst in het topic ´pc van 1200 euro´, ook op de eerste pagina te vinden.
Hier zegt hij verder meer slechte dingen gehoord te hebben over Western Digital

Vreemd, ik heb juist goede ervaringen met western digital schijven. Voor mij geen ander merk. Zowel Seagate (geweldige firmware --> NOT) en Samsung hebben me in de steek gelaten. Ik zou trouwens nog wel even naar je ram kijken.

RAM: OCZ 3x2GB DDR3 PC15000 CL 10.0 gold (1866 mhz)

Je kan beter een 2×2gb zetje nemen aangezien je cpu (of moederboard) geen triple channel ondersteunt (dat doet de i7 9XX wel, maar dan heb je ook socket 1366 nodig). Als je het draait, draait het in single channel en das een stuk langzamer dan dual. Die extra 2 gb wordt sowieso nu nog niet benut. Ik heb zelf een i920 en 6 gb geheugen maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ook alle 6 gb benutte.

Hoi,

Het klinkt mij ook vreemd in oren over de western digital hd's ik ben er ook ooit over ontevredenheid met andere merken op over gestapt en bij mij geen getik of zo en ben zeer kritisch op geluid want ik heb er een hekel aan.

Swallav, bedankt voor de reactie.

Ik denk dat ik nu naar jullie horen, in combinatie met wat een vriend van me net verteld, genoeg overtuigd ben over Western Digital, zal dus gewoon bij die schijf blijven.
Het tripple channel had ik nog niet opgemerkt, denk dat ik dan voor het dual channel 4gb kitje ga van OCZ:

OCZ 2x2GB DDR3 PC16000 CL10 Gold (2000mhz)

Ook nog eens sneller RAM-geheugen, en goedkoper :)
Ik zal eventueel later kijken naar een uitbreiding met nog zo'n dual setje, eerst maar eens de hand op de knip ^^

Bedankt voor de snelle hulp, ik denk dat ik alles zo dalijk dan ga bestellen. Mocht er iemand nog suggesties hebben, ik zal dit topic nog wel eventjes in de gaten houden.

Gr.
Dennis

Hallo allemaal,

Ik heb nu het grootste gedeelte van de pc binnen, echter hebben zich enkele problemen voorgedaan met het geheugen. Ik had namelijk de verkeerde soort besteld, die niet op het moederbord pastte. Daarna heb ik een 12800 gold kitje besteld van OCZ, de levertijd hiervan blijkt nu echter ongekend, en ik ben gemaild met het aanbod van een mogelijk alternatief.

Ik heb zelf nu een beetje op de 4launch site verder gekeken en ben bij dit geheugen gekomen:

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-090073

Nu had ik de vraag of er iemand is met negatieve dan wel positieve ervaringen met Corsair geheugen. Dit kitje is namelijk direct leverbaar.

Gr.
Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan