Pc-samenstellen.nl betrouwbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
137
hallo iedereen,

ik wil graag een nieuwe pc aanschaffen die ik zelf samenstel, ik ben op de site pc-samenstellen.nl aangekomen het zag er allemaal mooi uit en de recensies waren op de site zelf goed. Nu heb ik er nog wat over gegoogeld en kwam op deze site https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=69&t=128345 De recensies waren zeer slecht, maar het bericht is nu alweer 3 jaar oud. De zelfde eigenaar heeft ook nog Gamepc.nl heeft iemand ervaring met deze sites of weten jullie nog andere goede sites waar ik mijn pc kan samenstellen?

Gr Gustav
 
@gustavvraag : Hier kun je ook wel leuk shoppen.
Ik heb zelf geen ervaringen met het bedrijf dat je noemde en ken ook geen verhalen in mijn omgeving over dit bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
https://azerty.nl/

Meen dat je via deze site dan ook korting kan krijgen, niet veel maar toch.
Een webwinkel die te vertrouwen is
Dat klopt, zie hier.

Klopt gast0225, Alternate is niet verkeerd om te shoppen, goede service, ik heb in telefonisch overleg daar een upgrade setje samengesteld, nog voor ik daar na 20 min aankwam lagen de bestellingen al netjes klaar.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook nog wel slim om 'mee te nemen': ben je zelf redelijk handig met hardware, dan is een webwinkel veelal een logische keuze (vanwege de prijsstelling).
Ben je zelf minder handig met hardware, dan is het soms niet onverstandig om een machine bij een lokale pc boer te kopen. Die zijn vaak wat prijziger, maar verlenen meestal uitstekende afstersales service bij probleempjes.
 
Laatst bewerkt:
op azerty kan je alleen losse onderdelen kopen en moet je de pc zelf in elkaar zetten, ik weet niet of ik dat ga doen (heb zelf wel wat verstand ervan maar als het nou misgaat...) Alternate is helaas wel een heel stuk duurder dan pc-samenstellen dus ik zit nog wel even te twijfelen
 
Meer shops met prijsindex om te vergelijken:
http://tweakers.net/shopreview/

Gamepc staat er ook ergens bij, komt er toch goed uit. De pc-samenstellen.nl vreemd genoeg niet....
Er zijn al voorstellen gedaan, kijk hier nog even verder.

Kijk ook even links en rechts naar aanbiedingen van kant en klare systemen, soms verrassend goedkoop en als ze voldoen aan jouw eisen?
 
ik heb even gekeken en gamepc.nl is iets duurder dan pc-samenstellen.nl maar er zijn veel goede recensies over dus ik denk dat dat hem gaat worden.
 
Hoi,

Je wilt daar kopen maar weet je al wat je wilt kopen want zo praten we over kwaliteit winkels maar niet over wat je eigenlijk wilt kopen misschien wordt het dan wel een ander verhaal.
 
Dit wordt mijn pc:

Behuizing: Sharkoon VG5-W - Blauw
Processor: AMD Vishera FX-8350, EightCore
Koeling: Fluisterstil (Cooler Master Hyper 412S)
Moederbord: MSI 970 Gaming
RAM: Crucial Ballistix Sport 16GB
Grafishe kaart: AMD Radeon R9 390 8GB
Opslag: 2000GB HDD Sata III
DVD: DVD Brander / Speler
Geluid: Standaard geluidskaart
Netwerk: 1Gbit netwerkkaart
Voeding: 550 Watt Corsair voeding
 
RAM: Crucial Ballistix Sport 16GB
Als je ermee gamed is 8 Gb voldoende, 16 Gb heb je alleen profijt van bij renderen van video of 3D CAD en soortgelijke zware toepassingen. De pc wordt er in elk geval niet sneller van...
Netwerk: 1Gbit netwerkkaart
Die zit toch gewoon op je moederbord, en hoef je dus niet apart aan te schaffen..? Dit even om verwarring te voorkomen.

Zou de voeding voor alle zekerheid 50 Watt hoger kiezen, met 2 heethoofden aan boord is die 550 Watt een beetje krap naar mijn idee...
 
Wat de voeding betreft zou ik idd. zeer zeker voor een zwaardere kiezen en dan liefst 150 erbij ipv 50. Waarom? Wanneer de processor hard aan het werk is, 'verbruikt' deze 213 watt. In rust / lage belasting blijft deze onder de 100 watt, maar omdat het een gaming machine is, zal het spul regelmatig hard moeten werken.
Kijken we dan naar de videokaart, dan gebruikt deze als hij flink hard aan het werk is, een slordige 250 watt, hetgeen wanneer de kaart wordt 'gemarteld', kan gaan oplopen tot boven de 300 Watt. Nu zal het niet dagelijks gebeuren dat de processor en de videokaart vol belast worden, maar zelfs als gebeurt het maar 1x in de week of 2 weken, dan baal je er niet minder om.
Het laatste wat een gamer wil is dat op het moment supreme, zijn machine gaat haperen / vastlopen................ toch?

Misschien ook nog een vraag / tip over de behuizing : zoals Scrapheap hierboven ook al aangeeft, bevat het componentenlijstje sowieso 2 heethoofden. Ik vraag mij daarom dan ook af of het in het kader van een goede airflow, 'wijs' is om slechts een midi towertje te nemen (van +40 bij +40 cm, ipv van een bigtower?
 
Laatst bewerkt:
Geen SSD of zie ik iets over het hoofd? Een van 256 GB kost <100 euro en maakt een systeem echt sneller. En je kunt heel makkelijk een iso of ghost bestand op je 2TB schijf zetten zodat je bij een crash of zo in no time weer een schone installatie hebt....
 
Ik vermoed dat het budget een niet geringe rol heeft gespeeld bij de keuze van componenten ;)
 
De voeding kan ik inderdaad naar 650 watt doen het is maar 10 euro duurder. Wat betreft de airflow in de kast weet ik het niet zo zeker want op de 'heethoofden' zelf zit ook al een flinke koeling (2 fans op de grafische kaart en 1 goede coolermaster op de processsor). SSD zit inderdaad niet echt in mijn budget maar zoals ik altijd begrepen heb zorgt SSD er meer voor voor sneller opstarten toch? Volgens mij werken de games er niet veel sneller op of zit ik er naast?
 
Van een SSD wordt de totale machine vlotter, ook games starten sneller.
Verder mis je wat de airflow betreft misschien een beetje waar het om draait : de flow!
Dat er forse koelers op de processor en de videokaart zitten is mooi, maar wáár moet die warmte (zo snel en goed georganiseerd) heen in een relatief kleine behuizing?
 
Laatst bewerkt:
over ssd nog even, is dat alleen van invloed van het opstarten van games of geldt het ook voor de fps?
 
fps wordt bepaald door cpu, gpu en de grafische stuurprogramma's.
Uiteraard helpt de leessnelheid van een SSD daar bij maar daar moet je geen wonderbaarlijke vooruitgang van verwachten.
Een SSD geeft een boost aan de algehele gebruikservaring van een pc, door het snelle opstarten van Windows en gebruikte toepassingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan