Pc-samenstellen.nl betrouwbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is waarom ik nog steeds twijfel over ssd, ik heb wel het geduld om even te wachten op een programma als het daarna maar gewoon vlot werkt. Als ik een ssd koop wordt het een 240GB SSD Crucial BX200 ik heb zelf nog een 1,5 tb hdd thuis. Maar het lijkt me nog irritanter om steeds dingen op een andere schijf te installeren.
 
over de kast nog even, is de Cooler Master K-350 beter dan de Sharkoon VG5-W?

Ik weet niet in hoeverre je het eerder gegeven advies over wil nemen, maar je blijft 'hangen' bij een midi towertje. Beide opties die je noemt zijn +/- 44 centimeter towertjes, daar waar in eerdere berichten reeds is aangegevens dat er twee 'heethoofden' in jouw machine zitten. Als het mijn machine zou worden, koos ik voor een bigtower. Als je desondanks toch bij de keuze van een midi towertje blijft hangen, kijk dan even in de (handige) link die Scrapheap heeft geplaatst. Eén van de twee heeft maar 1 casefan, de andere 3...........

Wat airflow / koeling aangaat :
Ik ga het je met een bijzonder stom voorbeeld proberen nog duidelijker uit te leggen :

er staan 40 mensen op de bus te wachten in een bizarre en flauwvallend makend zonlicht, de temperatuur is 45 graden. Als ze langer dan 1 minuut blijven staan, dan gaan er mensen flauwvallen.
De gelede bus komt eraan en de chauffeur opent maar 1 van de 2 toegangsdeuren. De mensen zijn in anderhalve minuut in de bus. Een aantal is dus flauwgevallen.

De gelede bus komt opnieuw, maar nu opent de chauffeur 2 toegangsdeuren. De 40 mensen zijn nu allemaal binnen 45 seconden ingestapt en er is dus niemand flauwgevallen...........

Met dit voorbeeld zeg ik niet dat jouw computer gaat haperen bij zware CPU en GPU belasting, want da's gewoon koffiedik kijken, maar hoe kleiner de case, hoe groter de kans dát het gaat gebeuren, zeker in de zomer als de binnentemperatuur (in huis) rond de 28 graden zit. Ik zou zeggen : neem voor een enkel tientje meer geen enkel risico?
 
Laatst bewerkt:
Wel veel rekenwerk en denkwerk gast0225 :D :D , t'is voor mij duidelijk maar dit voorbeeld was ik niet op gekomen :cool::D:thumb:
 
Ik hoop dat TS het advies goed meeneemt in zijn beslissing. Ik heb zelf ooit een AMD CPU in een desktop gehad en veelal in de warme maanden kwam er nog wel eens een vastlopertje, juist omdat de temps van de onderdelen gewoon té hoog werden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ooit 1 midi-tower gehad ( Medion ) omdat ik na een zwaar ongeluk zelf niet in staat was te bouwen.
Ding is binnen de 3 jaar garantie-periode ook 3x kapot geweest, 2x de videokaart ( 8600 GT ) en 1x de HDD...
Gewoon puur door te hoge temperaturen in de behuizing.
Alles wat ik daarna wel zelf gebouwd heb, uitsluitend in big-towers en alleen met Intel, ik zal zelf, mede door de reparatie-ervaringen, nooit een AMD-cpu kiezen, wel een videokaart met AMD GPU, maar bijv. ook geen MSI moederbord maar wel een videokaart van MSI.
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren en ervaringen...het is afwachten wat een ander daarmee doet of er van opsteekt. :rolleyes:
 
Idd. en áls TS slim is (en daar lijkt het wel op geloof ik ;) )
dan leest hij de laatste paar berichtjes in dit topic rustig door, leunt achterover, laat deze bezinken en neemt daarna de (m.i. enig mogelijke) juiste beslissing. ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Gelet op het volume van die case en de hardware die TS heeft uitgezocht, heeft die o.i. geen voldoende airflow.
Jammer, maar die is dus niet "prima hoor". ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het verhaal van gast0225 wel alleen is het wel van toepassing op de kast? Lange Pieter zegt dat de airflow wel goed is. Zelf snap ik niet helemaal waarom de airflow niet zo goed is komt het alleen door de hoogte? De Sharkoon heeft immers wel 3 fans.
 
Iedereen zit er wel eens naast ;)

Aangezien jij kennelijk nog steeds het 'punt' mist :

zet 10 mensen in een hele kleine ruimte, zodat ze op elkaar gepropt staan. Verwarm die ruimte tot een graad of 60 en zet er een ventilator op.

zet nu diezelfde 10 mensen in een ruimte die min of meer de helft groter is, zodat ze niet boven op elkaar gepropt staan en zet er weer een ventilator op.

Welke mensen zullen 't het snelst wat koeler / aangenamer vinden denk je............. ?

Beslis op basis van je antwoord op de laatste vraag wat jij raadzaam acht ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het verhaal van gast0225 wel alleen is het wel van toepassing op de kast? Lange Pieter zegt dat de airflow wel goed is. Zelf snap ik niet helemaal waarom de airflow niet zo goed is komt het alleen door de hoogte? De Sharkoon heeft immers wel 3 fans.

Idd, sommige zitten er vaak naast, zo'n grote kast voegt niets toe aan de airflow, die midtower heeft de kortste weg tussen de koele lucht naar binnen en de warme lucht naar buiten.
Meer een kwestie van persee gelijk willen hebben, gelijk krijgen is wat anders.
Koop gewoon de kast die je wilt.
 
@gustavvraag : zie vooral ook even nog berichtje 27. (twee weten soms meer dan één)

Lees misschien ook dit even door voordat je beslist. Berichtje 8 in dat linkje vind ik best wel grappig. ;)

Succes met je beslissing.
 
Laatst bewerkt:
In de link van gast0225 staat vooral in dat bigtowers meer handig zijn voor modden. Maar dat ben ik echt niet van plan als ik hem heb dan ga ik er niet meer zelf in zitten prutsen (hooguit een keer meer ram erin doen of een andere videokaart). Er staat verder maar 1 keer in dat de airflow wat beter wordt. Maar met de 3 fans in de Sharkoon compenseert dat misschien ook wel. Als ik dan een bigtower koop dan is ie alsnog maar 10cm hoger en 40 euro duurder en ik vind hem minder mooi.
(Cooler Master CM 690 III) als ik dan een nog hogere wil kopen wordt dat de Cooler Master CM Storm Trooper die is 20cm hoger maar dan ook 115 euro duurder dan de Sharkoon en of ik dat er voor over ga hebben denk ik niet.
 
Het is jouw portemonnee. Wij kunnen alleen maar adviseren op basis van ervaringen en wetenswaardigheden. Nogmaals veel wijsheid met je beslissing toegewenst.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het, maar ik heb ook niet zoveel geld (ik ben 13 jaar oud) dus ik denk dat ik dan toch maar voor een midi moet ik kan echt niet zomaar 150 euro extra betalen, zoveel heb ik gewoon niet.
Maar bedankt voor al jullie hulp en reacties! Ik koop mijn pc in de zomer dan heb ik genoeg geld als het toevallig meevalt met mijn geld dan weet ik wat ik ermee moet doen!

gr. Gustav
 
Al koop je dan een midi-tower, ook dan kun je een prima airflow creëren door er 1 of meerdere extra kast-ventilatoren bij te monteren.
Die zijn goed te betalen ( vanaf zo'n € 9 voor een redelijk stil exemplaar ).
Die Sharkoon heeft er al 3, zou voldoende moeten zijn, anders 1 erbij...ben je voor weinig klaar.
Zelf heb ik 4 kast-ventilatoren in mijn nieuwe hoofdsysteem, ( 2 meegeleverd en 2 Noctua-fans ) en het resultaat is een heerlijk koel en stil systeem. :thumb:
Succes met je keuze...:cool:
 
oh ja nog 1 ding, ik heb nu een pc met de volgende onderdelen:
processor: Intel Core i5 750 @2.66ghz (standaard intel koeler)
Schijf: 1,5TB Hdd en 1 HDD van 320 GB
Grafishe kaart: Amd Hd 4650 1GB
Moederbord: DP55WB
RAM: 8GB 4x2GB 667mhz

Met een kast van (hxbxl) 38cmx17cmx41cm. Zonder enige fans erin.
De temperaturen zijn wanneer ik games speel: Processor 70 graden en grafische kaart 55-60 graden. Nu kan ik me niet voorstellen dat het met de Sharkoon zo'n groot probleem wordt. Ik weet dat intel een stuk minder warm wordt uit zichzelf maar alsnog. De grafische kaart heeft uit zichzelf alleen een radiator om stoom op af te blazen maar daar heb ik zelf nog een fan opgezet die ik heb aangesloten op 5V.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan