Pc-samenstellen.nl betrouwbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
De nieuwe processor-series en ook de grafische processors op de videokaarten worden op een die-shrink procedé gemaakt waardoor ze sneller, efficiënter en energie zuiniger zijn en daardoor ook minder warm worden.
De vergelijking met oudere hardware en de warmte-ontwikkeling die daarbij hoort kun je dus niet 1 op 1 maken.
Grote voordeel van de nieuwe hardware is, afgezien van minder warmte-ontwikkeling, ook het feit dat je met een iets lichtere voeding uit kunt omdat er minder stroom verbruikt wordt...maar die verschillen zijn niet echt enorm.
 
als ik waterkoeling neem is het goedkoper dan een big tower en de radiator van een waterkoeling zit tegen de wand van de kast, dan maak de grootte v.d kast toch niet uit?
 
Niemand in de buurt met verstand van zaken?
Je wordt alleen maar onzekerder door de verschillende opvattingen.

Waterkoeling voegt ook weinig toe hoor, een goede CPU koeler en airflow werkt prima.
Vraag mij nog steeds af waarom er zo wordt gepusht voor een big tower, voegt gewoon niets toe.
 
van de case ben ik wel overtuigt dat ik de mid tower moet nemen. Over de videokaart, is die goed genoeg om de meeste games met 60+ fps te spelen? Ik heb even rond gekeken op youtube maar zag daar dat de amd radeon R9 390 niet over de 150 fps kwam met het spel minecraft. Het is genoeg maar niet verbazingwekkend veel (met mijn kaart nu heb ik 60-70 fps) ligt dit aan de persoon die de video opneemt of is de kaart gewoon niet zo goed als de beschrijving vertelt? Of weten jullie nog andere kaarten die rond de zelfde prijs liggen (350-420 euro)
De video https://youtu.be/ChnQp1TUZhg
 
Hoi,

misschien even resumé welk systeem het wordt er is nu zoveel geschreven dat het mij niet duidelijk is wat je nu op het oog hebt en gezien je laatst genoemde prijs zal de 390 de beste optie zijn misschien de x uitvoering maar of dat de meer prijs waard is
 
ik snap dat het een beetje onduidelijk is :p
om het even duidelijk te maken:
Voor alle reacties:

Behuizing: Sharkoon VG5-W - Blauw
Processor: AMD Vishera FX-8350, EightCore
Koeling: Fluisterstil (Cooler Master Hyper 412S)
Moederbord: MSI 970 Gaming
RAM: Crucial Ballistix Sport 16GB
Grafishe kaart: AMD Radeon R9 390 8GB
Opslag: 2000GB HDD Sata III
DVD: DVD Brander / Speler
Voeding: 550 Watt Corsair voeding

Na alle reacties:

Behuizing: Sharkoon VG5-W - Blauw -deze wordt het :)
Processor: AMD Vishera FX-8350, EightCore
Koeling: Fluisterstil (Cooler Master Hyper 412S)
Moederbord: MSI 970 Gaming
RAM: Crucial Ballistix Sport 12GB -werd gezegd dat 8GB genoeg was maar ik heb nu ook 8GB en zit meestal wel (games) rond de 6GB in gebruik
Grafishe kaart: AMD Radeon R9 390 8GB -twijfel ik nog wel over
Opslag: 2000GB HDD Sata III -een ssd groter dan 240GB wordt me te duur en 240 vind ik te weinig om alleen op te leven. Games krijgen er niet meer fps op.
DVD: DVD Brander / Speler
Voeding: 650 Watt Corsair voeding -van 550 naar 650
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet niet wat je met je oude systeem doet maar anders zou je daar bv de hdd ook van kunnen gebruiken toch zeker de 1,5tb kan je dat geld weer gebruiken voor eventuele verbetering van je nieuwe systeem
 
Hoi,

Overzetten , verkopen levert niets op en je kan met de 320 gb oude systeem gewoon draaien
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook nog een halve pc met:
moederbord: intel dp55wb
geen ram
een nvidia kaart ik weet niet precies welke (512mb)
een intel i5 750 @2.66ghz
ook een schijf van 1.5tb

misschien kan ik daar nog wat voor krijgen. Ik heb de meeste onderdelen eruit gehaald en in de pc die ik nu heb gezet.

op de 2 schijven staan beide een windows 7, die gooi ik dan wel weg als ik hem overzet wat wel zonde is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zou je kunnen maar of dat echt wat oplevert???? maar je draait nu toch met de pc uit bericht 40 van dit topic
beide schijven win7 ??? en ik neem aan win 7 weggooien;)

Ps je kan bericht aanpassen hoor
 
Laatst bewerkt:
ik kan wel een schijf formatteren en in de nieuwe pc zetten, is het lastig om een 2e schijf zelf erin te zetten? Volgens mijn zitten de kabels aan de achterkant van het moederbord en de pc komt best volgepropt met onderdelen te zitten.
 
Hoi,

Met moed en beleid kom je een eind , en je kan altijd hier even info vragen is niet moeilijk maar zeg ik uit ervaring als je voor het eerst doet kijk je daar tegen aan maar met hulp van hier moet dat lukken
 
@gustavvraag : de VG4-W en de VG5-W verschillen niet zo gek veel van elkaar (fan+bay), zoals je hier kunt zien.
Ik kwam op een ander forum een topic tegen met daarin een uiterst interessant linkje van Tweakers en (review) filmpje over de VG4-W (zie bericht 6 van het topic) Klik

Ik wilde je deze informatie niet onthouden voordat je een definitieve beslissing neemt.
 
Laatst bewerkt:
zo te zien via de link is het gewoon een oké kast met een goede airflow, er word gezet dat het martiaal wat snel 'moe' wordt maar ik ben niet van plan erin te gaan vouwen :D . Het enige waar ik nu dus nog mee zit is de videokaart is die goed te doen?
 
Zowel het filmpje alsmede de link (met gebruikerservaringen) bekeken ? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan