PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hey,

ik wilde graag een pc samenstellen. Dit doe ik via www.alternate.nl, maar dan kijk je bijvoorbeeld naar moederborden en dan krijg je een lijst waar 500 moederborden staan.. hoe kun je daar nou uit kiezen.. en dit dus hetzelfde met alle andere hardware..

Ik zelf vind het altijd makkenlijk om met een processor te beginnen. Dan kanje aan de hand van de processor het moederbord kiezen en dan blijven er minder over. Dus ik zou eerst zoeken welke processor je nodig hebt. Als je veel te gelijk doet met video en foto bewerking dan is een C2Quad handig maar anders heb je er niet veel aan enz enz.
En je budget is natuurlijk ook belangrijk:D:thumb:

het wordt meer een game-pc, en misschien een beetje amateur video en afbeeldingen prutswerk..

wat heb je hiervoor nodig? er staat een lijst met cpu-snelheid (snap ik), L2-cache (??), Quadpumped bussnelheid (??) en corenaam (dat zal wel dan:p)...

ik heb bijvoorbeeld 2 2x2800 Mhz processors vergeleken.. waarom zou ik nou de ene of de andere nemen? (afgezien van de prijs :P)

klik hier voor het plaatje

Laatst bewerkt:
en de grafische kaart.. wat raden jullie me aan om echt de nieuwste zware spellen te kunnen spelen?

Laatst bewerkt:
voor echte nog dx9 een 1950pro of liever toch wel een goede maar erg duurdere dx10 zoals een minimale 8800gts 320mb.
en voor nog beter prestaties een 8800gtx of ultra.

ik heb nu een geforce 8800 GTS 640 MB, 320 bit geselecteerd.. is dit goed genoeg of moet ik toch voor de GTX gaan..

als je het verschil tussen de 320 en de 640 ziet is dat bijna niks maar de prijs wel!!!
daarom heb ik de 320 gekozen kan alles aan.
de gtx kan ook alles aan maar ook vooral voor in de toekoms is dat zeker een goede kaart maar ik denk dat ik de komende jaren nog wel vooruit kan met mijn 320.
als hij dan toch slecht word denk ik dat ik over 2 jaar ofzo een nieuwe koop, maar welke...... eentje denk ik die nog niet uit is :P

Wat? |

De 640 is meer geschikt voor grote tft schermen maar de 320 is echt niet misselijk en kan ook gewoon grote schermen aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan