PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

larszzie

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Berichten
115
Hallo allemaal,

Ik ben van plan zelf een pc samen te stellen. hartstikke leuk en leerzaam natuurlijk, maar ik wil wel dat alles werkt. De vorige keer heb ik een " d*ll " (weet niet of ik dat hier mag noemen ) gekocht. ik was van plan een nieuw moederbord, geheugen, harde schijf en processor te kopen, maar vraag me af of ik dit in mijn "oude" d*ll kan stoppen. ( ik vind het namelijk een beetje onzinnig om voor 200 Euries nog voeding venns een een kast te kopeen)

Is dit mogelijk?:eek:

Alvast bedankt.
Lars
 
Eventjes alles op een rijtje zetten:

1) Hoe is momenteel je huidige hardware samengesteld?
2) Wat wil je gaan vervangen?
3) Wat wil je met de pc gaan doen?
4) Wat is je budget?
 
Eventjes alles op een rijtje zetten:

1) Hoe is momenteel je huidige hardware samengesteld?
2) Wat wil je gaan vervangen?
3) Wat wil je met de pc gaan doen?
4) Wat is je budget?

Bedankt voor de snelle reactie. ik gebruik dit forum niet zo vaak en las net dat ik dit er beter bij kon zetten.

Ik heb 2 jaar geleden via de website van d*ll een pc gekocht / samengesteld. Ik heb toen niet heel erg opgelet wat er in is gegeaan. ik weet wel;

Processor: AMD 64 Athlon 2x
moederbord: ?
Geheugen: 1024 MB
Voeding 300 W

ik wil eigenlijk een compleet nieuwe pc maken, maar wil dus geen kast voeging en venns gaan kopen.

Ik wil met de pc van alles en nogwat. fotobewerken, lichte games, een een beetje surfen

Produchten die ik nu op het oog heb:
Moederbord: Asrock P55M Pro
(Intern) geheugen: Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit*
Processor: Intel core i5 750
HDD: WD Caviar Blue 320GB (+ mijn oude hdd)

budget ci. 500 euro, (producten hierboven al ong, 375)
 
Bij de aanschaf van een nieuw mobo, CPU, en geheugen zit je meestal ook gelijk vast aan een nieuwe videokaart en voeding.

De voeding die je nu hebt is nogal aan de erg krappe kant. Hierop zal een nieuw systeem slecht lopen.

Via alternate.nl heb ik een upgrade kitje gekozen, met daarop een nieuwe videokaart.

Ook een nieuwe voeding en Harde Schijf erbij gezet.

Zit wel een paar euro boven de €500,--, maar zo heb je wel een goed systeem.

2pt2dxt.jpg
 
Bij de aanschaf van een nieuw mobo, CPU, en geheugen zit je meestal ook gelijk vast aan een nieuwe videokaart en voeding.

De voeding die je nu hebt is nogal aan de erg krappe kant. Hierop zal een nieuw systeem slecht lopen.

Via alternate.nl heb ik een upgrade kitje gekozen, met daarop een nieuwe videokaart.

Ook een nieuwe voeding en Harde Schijf erbij gezet.

Zit wel een paar euro boven de €500,--, maar zo heb je wel een goed systeem.

2pt2dxt.jpg

Ziet er goed uit. maar, er zit nog geen geheugen bij. en kan ik dit gewoon inbouwen in mijn oude d*ll ?met mn oude venns?
 
Inderdaad. Er zit geen geheugen bij. Ik dacht dat dit er wel bij zou zitten, gezien het feit dit meestal bij een upgrade kit zit.

Ik puzzel ff verder voor je.
 
Inderdaad. Er zit geen geheugen bij. Ik dacht dat dit er wel bij zou zitten, gezien het feit dit meestal bij een upgrade kit zit.

Ik puzzel ff verder voor je.

is ALTERNATE Upgrade Kit Intel Vista Ready Q8200 / 4GB niets. wat zijn eigenlijk de groodste verschillen tussen intel core 2 quat en intel i5 ?

Bij dat pakket zit al 4 GB geheugen.
 
Inderdaad. Er zit geen geheugen bij. Ik dacht dat dit er wel bij zou zitten, gezien het feit dit meestal bij een upgrade kit zit.

Ik puzzel ff verder voor je.

Heey, ik ben ff een mooi pakketje aan het samenstellen. alleen wil ik er ook ff 4GB geheugen in gooien. ik zou alleen niet weten welke ik er in KAN gooien.
 
Dat is afhankelijk welk type geheugen het moederbord ondersteunt.
 
heey,

Ik zat te denken aan dit pakketje:

Geheugen DDR2-800
(Art.-Nr.: ICIEM8)
4 GB DDR2-800 Kit (4096 MB) (€79)

Moederborden Socket 1156
(Art.-Nr.: SU1U01)
MSI Bundel P55-G65 + i5 750 (Intel® P55) (€299)

Voedingen tot 600 Watt
(Art.-Nr.: TN4M24)
ExtremePower 460W (460 Watt) (€49)

Grafische kaarten ATI Radeon HD4000
(Art.-Nr.: JCXNUE)
R4350-MD1GH (ATI Radeon HD4350) (€39)

Totaal €466,-

En dan met mijn oude behuizing en Hard disk.

Alvast bedankt. (maar is dat mogelijk met het geheugen?)

Groetjes,
Lars
 
Beter een voeding te nemen van een A-merk onder de voedingen. Hele goede ervaringen heb ik met Antec.

Ik ga even lachen hoor. Sorry, Corsair is absoluut een A-merk... :eek:

Edit: niet onaardig bedoeld trouwens hoor, maar had hem even niet verwacht. Corsair is, net als Antec, Coolermaster en OCZ een merk wat je zonder te twijfelen kunt nemen.
 
Laatst bewerkt:
Beter een voeding te nemen van een A-merk onder de voedingen. Hele goede ervaringen heb ik met Antec.

Je maakt nu een erg domme fout. Het is hetzelfde als iemand een Opel aanraden, terwijl hij voor een bmw had willen gaan. (met dus hetzelfde argument).
Corsair staat echt boven Antec qua voeding. Antec is overigens ook prima hoor.
Maar het is beter dat je niet met te absolute termen komt als je iemand anders wilt terechtwijzen, maar er zelf ook niet al teveel van weet...
 
Je maakt nu een erg domme fout. Het is hetzelfde als iemand een Opel aanraden, terwijl hij voor een bmw had willen gaan. (met dus hetzelfde argument).
Corsair staat echt boven Antec qua voeding. Antec is overigens ook prima hoor.
Maar het is beter dat je niet met te absolute termen komt als je iemand anders wilt terechtwijzen, maar er zelf ook niet al teveel van weet...

Thanks for the support :love:

:p
 
Nog wat vragen:

Wat voor formaat kast heb je?
Hoe zwaar is de voeding (hoeveel ampere pp de +12V?)
Wat voor lichte spellen speel je?


Probeer eens voor de zekerheid een rapport met pc wizard te maken.
 
Nog wat vragen:

Wat voor formaat kast heb je?
Hoe zwaar is de voeding (hoeveel ampere pp de +12V?)
Wat voor lichte spellen speel je?


Probeer eens voor de zekerheid een rapport met pc wizard te maken.

PC wizard zegt:
PC Wizard 2009 Version 1.90------------------------------------------------------------------------------------------
Eigenaar: Lars Gebruiker: Lars Besturingssysteem: Windows 7 Professional Professional 6.01.7600 Rapportdatum: maandag 19 oktober 2009 op 10:34
------------------------------------------------------------------------------------------
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : Dell 0RY206 > Chipset : nVidia 6100V > Processor : AMD Athlon 64 X2 4400+ @ 2300 MHz > Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM ) > Videokaart : NVIDIA GeForce 8300 GS > Harde Schijf : SAMSUNG (320 GB) > DVD-Rom Station : TSSTcorp DVD+-RW TS-H653B SCSI CdRom Device > Monitor Type : Idek Iiyama PL2002W - 20 inches > Netwerkkaart : RT2561/RT61 802.11g PCI > Besturingssysteem : Windows 7 Professional Professional 6.01.7600 > DirectX : Versie 10.00 > Windows Performance Index :

Ik speel nu alleen nog GTA San Andreas, maar wil in de toekomst misschien wel GTA IV willgen gaan spelen. ( daar heb je een betere videokaart voor nodig dan dat er nu inzit:)

Ik was ook van plan een Intel processor te nemen, want mn vorige 2 computers waren intel en werkte prima nu een AMD en werk een stuk minder fijn.

Is het voor mij geen optie een Intel Core 2 Quad te nemen? Wat zijn eigenlijk de groodste verschillen tussen core 2 Quad en i5 ?

Bedankt voor al jullie reacties. ( ik heb in dat daggie discussies lezen al meer geleerd dan dat ik een maand op school zit :eek: )
 
PC wizard zegt:


Ik speel nu alleen nog GTA San Andreas, maar wil in de toekomst misschien wel GTA IV willgen gaan spelen. ( daar heb je een betere videokaart voor nodig dan dat er nu inzit:)

Ik was ook van plan een Intel processor te nemen, want mn vorige 2 computers waren intel en werkte prima nu een AMD en werk een stuk minder fijn.

Is het voor mij geen optie een Intel Core 2 Quad te nemen? Wat zijn eigenlijk de groodste verschillen tussen core 2 Quad en i5 ?

Bedankt voor al jullie reacties. ( ik heb in dat daggie discussies lezen al meer geleerd dan dat ik een maand op school zit :eek: )

De i5 maakt gehakt van de Core 2 Quad. De i5 is namelijk een echte quadcore, de Core 2 Quad serie zijn gewoon twee geschakelde dual cores. En er zit wel meer achter, maar hou het er maar op dat de i5 serie beter is dan de C2Q.

En met elke ATI Radeon HD4870, 4890, 5750, 5770, 5850 of 5870 kun je GTA IV spelen. Natuurlijk met de 5870 beter dan met de andere kaarten, maar elke kaart van de genoemde 6 kan er goed mee overweg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan