PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De i5 maakt gehakt van de Core 2 Quad. De i5 is namelijk een echte quadcore, de Core 2 Quad serie zijn gewoon twee geschakelde dual cores. En er zit wel meer achter, maar hou het er maar op dat de i5 serie beter is dan de C2Q.

En met elke ATI Radeon HD4870, 4890, 5750, 5770, 5850 of 5870 kun je GTA IV spelen. Natuurlijk met de 5870 beter dan met de andere kaarten, maar elke kaart van de genoemde 6 kan er goed mee overweg.

Ja ik snap wel dat de i5 vele malen beter is dan de C2Q maar is het in mijn situatie niet gewoon genoeg om een C2Q te nemen. (leuke afkorting C2Q had ik nog niet eerder gezien :cool:)
 
Ja je kan een C2Q kopen, het is genoeg. Maar waarom zou je een volkswagen golf kopen als je een audi q7 onder je **** kan krijgen?

Even los van het feit dat de C2Q op een 'dode' socket staat: 775. Hier komen geen nieuwe processoren meer voor uit, zou je dus willen upgraden moet je ook gelijk je moederbord en werkgeheugen vervangen, aangezien Intel volledig over lijkt te gaan op DDR3 geheugen (op de i5 en i7 platformen), waar de Core 2 Duo's en Core 2 Quads nog gebruik maken van DDR2.

Al met al maakt het nu niet veel uit wat je doet, maar als je nu even wat meer geld uitgeeft hou je over 1,5 / 2 jaar (als je weer gaat upgraden zeg maar) even 300 euro in je zak.

Als ik jou was zou ik die i5 lekker nemen en de hele Core 2 serie uit m'n hoofd zetten. Zijn uitgerangeerd, niks meer aan doen en geen aandacht aan besteden. De i5 en i7 is voor zover bekend de toekomst van Intel voorlopig.
 
Laatst bewerkt:
Ja je kan een C2Q kopen, het is genoeg. Maar waarom zou je een volkswagen golf kopen als je een audi q7 onder je **** kan krijgen?

Even los van het feit dat de C2Q op een 'dode' socket staat: 775. Hier komen geen nieuwe processoren meer voor uit, zou je dus willen upgraden moet je ook gelijk je moederbord en werkgeheugen vervangen, aangezien Intel volledig over lijkt te gaan op DDR3 geheugen (op de i5 en i7 platformen), waar de Core 2 Duo's en Core 2 Quads nog gebruik maken van DDR2.

Al met al maakt het nu niet veel uit wat je doet, maar als je nu even wat meer geld uitgeeft hou je over 1,5 / 2 jaar (als je weer gaat upgraden zeg maar) even 300 euro in je zak.

Als ik jou was zou ik die i5 lekker nemen en de hele Core 2 serie uit m'n hoofd zetten. Zijn uitgerangeerd, niks meer aan doen en geen aandacht aan besteden. De i5 en i7 is voor zover bekend de toekomst van Intel voorlopig.

Oke, dan zal ik verder kijken met de i5, er werd mij net gisteren aangeraden om een upgrade kit bij alternate te kopen, maar kan ik niet beter een losse moederbord bij mijn processor nemen ?
 
De Alternate upgrade kit is een Intel i5-750 met een MSI P55-GD65 moederbord.
De upgrade kit bij Alternate kost € 299,-
Koop je de onderdelen los bij Alternate betaal je € 308,- (cpu 169, mobo 139)
Als je bij Azerty los koopt betaal je € 165,99 + € 128,53 = € 294,52

Dus dan kun je het alsnog beter los kopen bij Azerty.
Maar het moederbord kan goedkoper, voor € 109,- heb je een uitstekend Gigabyte moederbord die echt niet onderdoet voor deze MSI. Zijn beiden A-merken dus daar hoef je ook niet wakker om te liggen. Sowieso ga je niks merken van een 30 euro duurder moederbord, dat maakt geen enkel merkbaar verschil in je prestaties.

Conclusie: die upgrade kits van Alternate zijn voor gemakzuchtige mensen die niet de moeite nemen even verder te kijken en een kleine rekensom te maken. Het is dat de upgrade kit 10 euro goedkoper is dan de 2 onderdelen los, anders zou Azerty 15 euro goedkoper zijn... En Azerty is nu nog goedkoper dan Alternate... :eek:
 
Laatst bewerkt:
De Alternate upgrade kit is een Intel i5-750 met een MSI P55-GD65 moederbord.
De upgrade kit bij Alternate kost € 299,-
Koop je de onderdelen los bij Alternate betaal je € 308,- (cpu 169, mobo 139)
Als je bij Azerty los koopt betaal je € 165,99 + € 128,53 = € 294,52

Dus dan kun je het alsnog beter los kopen bij Azerty.
Maar het moederbord kan goedkoper, voor € 109,- heb je een uitstekend Gigabyte moederbord die echt niet onderdoet voor deze MSI. Zijn beiden A-merken dus daar hoef je ook niet wakker om te liggen. Sowieso ga je niks merken van een 30 euro duurder moederbord, dat maakt geen enkel merkbaar verschil in je prestaties.

Conclusie: die upgrade kits van Alternate zijn voor gemakzuchtige mensen die niet de moeite nemen even verder te kijken en een kleine rekensom te maken. Het is dat de upgrade kit 10 euro goedkoper is dan de 2 onderdelen los, anders zou Azerty 15 euro goedkoper zijn... En Azerty is nu nog goedkoper dan Alternate... :eek:

Ik zat al op die website te kijken. maar ik kom er steeds niet uit waar ik kan zien welk geheugen erin kan. bij de beschrijving van het moederbord staat DDR3 maar voor de rest niet. welke DDR3 kan ik erin stoppen ? alles of nog een bepaalde groep.
 
DDR3 1333 MHz is de beste keuze. Die wordt volledig dual channel ondersteund en heeft een goeie prijs-kwaliteit verhouding, oftewel bang for the bucks. Goede merken zijn Corsair, OCZ en Geil (ja ik weet het ;)). Kingston is ook goed, maar een beetje een budget merk.
 
DDR3 1333 MHz is de beste keuze. Die wordt volledig dual channel ondersteund en heeft een goeie prijs-kwaliteit verhouding, oftewel bang for the bucks. Goede merken zijn Corsair, OCZ en Geil (ja ik weet het ;)). Kingston is ook goed, maar een beetje een budget merk.

Dus dit zou wel een mooi systeempje zijn;
winkelmandje
Ik kan alleen via deze website geen goede grafische kaart vinden. als ik voor 110 een kaart weet te vinden dan zit ik toch nog mooi onder mn budget.

Allemaal heel erg bednakt voor jullie hulp!

Groetjes,
Lars
 
Moederbord was wel een beetje overdreven duur. Werkgeheugen was niet leverbaar en voeding vertrouw ik niet zo.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[80156]=1&product[232942]=1&product[226356]=1

Nu 13 euro boven je budget. Als je een andere kaart neemt zak je weg in prestaties dus ik zou maar die 13 euro bijleggen..
Je voeding is alleen net aan met deze. Het gaat nog, maar als je een andere kaart neemt moet je je voeding ook upgraden.

Edit: alleen met een voeding als deze blijf je binnen budget. Alleen dan heb je geen goede voeding: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[232942]=1&product[80156]=1&product[229732]=1

Persoonlijk zou ik er voor kiezen 20 tot 30 euro extra uit te geven en een goede voeding te kopen, rond de 500 watt, zoals deze:
http://www.azerty.nl/8-1073-204333/ocz-fatal1ty-voeding-inter.html
http://www.azerty.nl/8-1073-35577/coolermaster-real-power-m520-m.html
http://www.azerty.nl/8-1073-84028/coolermaster-silent-pro-m500-.html
 
Laatst bewerkt:
kingston is geen budgetmerk. Kingston heeft ook een budget-line. De 'value'-line.
Prima als je niet wilt overclocken. Daarintegen hebben ze ook de hyperX: ditm is gewoon heel goed geheugen.
Kingston heeft ook heel goede garantieregelingen.
 
De Alternate upgrade kit is een Intel i5-750 met een MSI P55-GD65 moederbord.
De upgrade kit bij Alternate kost € 299,-
Koop je de onderdelen los bij Alternate betaal je € 308,- (cpu 169, mobo 139)
Als je bij Azerty los koopt betaal je € 165,99 + € 128,53 = € 294,52

Dus dan kun je het alsnog beter los kopen bij Azerty.
Maar het moederbord kan goedkoper, voor € 109,- heb je een uitstekend Gigabyte moederbord die echt niet onderdoet voor deze MSI. Zijn beiden A-merken dus daar hoef je ook niet wakker om te liggen. Sowieso ga je niks merken van een 30 euro duurder moederbord, dat maakt geen enkel merkbaar verschil in je prestaties.

Conclusie: die upgrade kits van Alternate zijn voor gemakzuchtige mensen die niet de moeite nemen even verder te kijken en een kleine rekensom te maken. Het is dat de upgrade kit 10 euro goedkoper is dan de 2 onderdelen los, anders zou Azerty 15 euro goedkoper zijn... En Azerty is nu nog goedkoper dan Alternate... :eek:


Ik pak een upgrade set omdat dit voor de meeste mensen het makkelijkst is. Goedkoper kan altijd. Zelf bestel ik altijd bij coolprices.nl . en daar is de CPU goedkoper dan bij Azerty(€6,--).
Maar het verschil tussen al die webwinkels(Alternate, Azerty en coolprices) is niet zo groot.
Met de ervaring die ik heb, is bij het bestellen bij Coolprices.nl, meestal het eindbedrag het laagst.
Service is bij Coolprices(RMA) ook goed te noemen. Al moet ik toegeven dat ik verder geen ervaring heb met de service afdeling van Alternate en Azerty.

Om nog eventjes terug te komen op het aspect voedingen, Dat mijn voorkeur uitgaat naar Antec tov Corsair is idd persoonlijk. En deze voorkeur onderbouw ik door persoonlijke ervaringen.

Zelfde als dat jij Kingston een B-merk noemt in het geheugen assortiment.

Verder is het gewoon moeilijk om een goed systeem in elkaar te knopen voor die €500,--.
 
Ik pak een upgrade set omdat dit voor de meeste mensen het makkelijkst is. Goedkoper kan altijd. Zelf bestel ik altijd bij coolprices.nl . en daar is de CPU goedkoper dan bij Azerty(€6,--).
Maar het verschil tussen al die webwinkels(Alternate, Azerty en coolprices) is niet zo groot.
Met de ervaring die ik heb, is bij het bestellen bij Coolprices.nl, meestal het eindbedrag het laagst.
Service is bij Coolprices(RMA) ook goed te noemen. Al moet ik toegeven dat ik verder geen ervaring heb met de service afdeling van Alternate en Azerty.

Om nog eventjes terug te komen op het aspect voedingen, Dat mijn voorkeur uitgaat naar Antec tov Corsair is idd persoonlijk. En deze voorkeur onderbouw ik door persoonlijke ervaringen.

Zelfde als dat jij Kingston een B-merk noemt in het geheugen assortiment.

Verder is het gewoon moeilijk om een goed systeem in elkaar te knopen voor die €500,--.

Oh klopt het is zeker makkelijk om een upgrade set te kopen, zeker als je toch al bij Alternate gaat bestellen. Maar bij een krap budget zoals deze is het wel handig om te kijken of het goedkoper kan. Hier scheelt het dus toevallig een paar euro, maar er zijn andere voorbeelden van uiteraard.

De service afdeling van Alternate is naar mijn ervaring ook wel goed, kreeg zonder morren een nieuw moederbord mee nadat ze hem getest hadden en hij inderdaad defect was.
Bij Azerty nog niet nodig gehad.
 
Het is ook moeilijk. Om dit een beetje goed te kunnen doen, dan moet je dit erg bijhouden. Af en toe een systeempje samenstellen is daar niet genoeg voor.

\Maar goed: corsair is dus beter dan antec. Helaas voor jou...
 
Het is ook moeilijk. Om dit een beetje goed te kunnen doen, dan moet je dit erg bijhouden. Af en toe een systeempje samenstellen is daar niet genoeg voor.

\Maar goed: corsair is dus beter dan antec. Helaas voor jou...

Laten we het erop houden dat ik niet af en toe een systeempje samenstel.
Op basis van welk feit stel jij dat een Corsair voeding beter is dan eentje van Antec?
 
Testjes, reviews en ervaringen. Het is een feit, geen mening.
Dat wil nogmaals niet zeggen dat Antec een baggermerk is. Ik heb zelf naar alle tevredenheid een 2tal Antec voedingen draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan