PC Samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TFazez

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2013
Berichten
70
Hallo,

*graag dat je bij ? de beste spec zet.
Ik wil graag een goede Gaming PC met de volgende specs :

Processor : AMD FX8350
Videokaart : Radeon HD7870
RAM : ? 8GB (2x 4)
HARDDISC : ? (1TB)
MOEDERBORD : ?
CASE : ?
VOEDING : ?


Ik wil meschien later overclocken, dus zet er ook een extra koeler bij.
Ik wil graag dat de prijs valt tussen de €600-€750
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je vraag even verplaatst naar aankoop nieuw systeem hoort hij even beter thuis als in overige hardware
 
Laatst bewerkt:
Regel jij de windows installatie zelf of moet die erbij?

Deze is zonder:

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1574364842

Bedrag is 785.76 euro.

Ik kom niet echt heel veel lager, ja,... of je moet geen dvd speler willen, dat scheelt 20 euro. Een bluray heb ik er niet bijgedaan vanwege budget.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik regel de windows zelf, en ik heb geen dvd lezer nodig ik gebruik die van mijn oude pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn die 2 koelers, de koelers voor als ik ga overclocken?


Die 2 koelers zijn voor een goede luchtdoorstroom en koeling in de computer.

Als je de videokaart wilt overclocken (is ook mogelijk geloof ik) en je processor, dan heb je een goede afvoer van warme lucht en toevoer van koele lucht nodig.

Wanneer je de processor echt goed wilt overclocken, zul je eerst moeten kijken of de koeler die standaard bij de processor is geleverd voldoet. Je zet de computer in elkaar en gaat hem gebruiken, wanneer hij uitvalt vanwege een oververhitte processor dan zul je een betere processor koeler moeten aanschaffen. Dan mag je bij de prijs nog zo'n 3 � 4 tientjes optellen, maar of dat nu nodig is kan ik niet op voorhand zeggen.

De configuratie zoals die nu is kost: 760 euro. Dan heb je geen dvd en 2 fans om het geheel te koelen. Bij de behuizing zit ook nog 1 fan die naar buiten blaast. De 1e losse koeler zul je vooraan moeten plaatsen en naar binnen moeten laten blazen voor een goede luchtcirculatie, (geen schroeven bij nodig, past met een klik systeem). De andere zul je naar binnen of buiten moeten laten blazen (afhankelijk van resultaat).

Succes,

Gr Robert

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-597724374 (link naar huidige configuratie)
 
Je hebt nog een processor koeler nodig. Je voeding is nogal wat krap aan bij het overclocken. Ook is een Modulaire voeding wel zo fijn voor een betere airflow.
Je moet toch eerder aan zoiets denken. Heb de kaart veranderd in een GTX660 van Asus, deze is goedkoper en beter over te clocken.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/462117
Ook is de pc veel beter gekoeld.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nog een processor koeler nodig.
Je moet toch eerder aan zoiets denken. Heb de kaart veranderd in een GTX660 kaart van Asus deze was goedkoper en beter over te clocken.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/462117
Ook is de pc veel beter gekoeld.

Koeler wordt bij processor geleverd, alleen voor overclocken is het dus nog maar de vraag of deze dan nog voldoet. Maar.... 4 GHZ meerdere core's , is overclocken dan wel nodig?
 
Ja robert, dat is zeker nodig als je een I5-k serie wilt bij benen of overtreffen. De standaard koeler voldoet niet, ja om op standaard snelheden te lopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja robert, dat is zeker nodig als je een I5-k serie wilt bij benen of overtreffen. De standaard koeler voldoet niet, ja om op standaard snelheden te lopen ;)

Ok weer wat geleerd,

het nadeel van mijn configuratie is dat je met de maten van het moederbord zit, er past slecht een koeler van 12 x 10 x 12 op geloof ik.

Dit heb ik nog niet helemaal 100 % helder:confused:. Zelf heb ik hetzelfde moederbord in mijn pc zitten met een amd a8 en dat loopt als een zonnetje, maar inderdaad... die word toch een goeie 50 graden. Dus vandaar dat ik zei dat wanneer je gaat overclocken je de koeler moet vervangen. Een processor van tegenwoordig mag toch al gouw een goede 90-100 graden worden MAX, dat dan weer wel.

Die configuratie van jouw is ook wel leuk en zeker niet verkeerd (mss beter dan de mijne), alleen is dit wel prijzig (HEB JE WEL WAT). Maar nog even een vraagje aan jou, is die videokaart nou zo heel veel beter? of is die andere iets overkill? Weet natuurlijk niet wat de eigenaar er allemaal mee uit wil spoken.


gr Robert

PS: ik ben nooit te oud om te leren, corrigeer me dus als ik het fout heb:thumb:
 
Koeler wordt bij processor geleverd, alleen voor overclocken is het dus nog maar de vraag of deze dan nog voldoet. Maar.... 4 GHZ meerdere core's , is overclocken dan wel nodig?

de stock koeler voldoet niet voor overklokking Fx8000 cpu's zijn heethoofden als je ze OC'ed
 
Bedankt voor de reacties, maar ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen de AMD FX8350 en de Intel i5 4670k
(ik ga video's renderen van ongeveer 10 min, voor youtube.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reacties, maar ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen de AMD FX8350 en de Intel i5 4670k
(ik ga video's renderen van ongeveer 10 min, voor youtube.

De i5 is beter maar ook veel duurder + je hebt een veel duurder moederbord nodig met minder features als bij de AMD moederborden voor dezelfde prijs.
Ik zou het bij de FX8350 houden. Beide procesorren zijn in principe al overkill en gaan de komende 5 jaar nog wel mee.
(Kunnen ook prima renderen, als je tijdens het gamen ook video's wilt opnemen. Zou dat met de 8 core van AMD wat beter gaan *8-core is beter voor multitasking*)

De GTX 660 is gelijkwaardig aan de 7870. Alleen is de GTX 660 wat goedkoper en beter over te clocken. Ook als je de kaart wilt overclocken is een kaart van Asus wel handig, omdat deze in het algemeen 20% beter gekoeld worden door de koelers op de kaart. Ook hebben ze betere overclock functie's ect.

Een asus moederbord omdat deze de zogenaamde digi power hebben en preciezer om kunnen gaan met de voltage die je toekent. Mede door de solid caps hebben ze ook tot een 2x langere levensduur.
Als je processor lekker stabiel wilt blijven draaien, zou ik persoonlijk 60 graden max houden.
 
Laatst bewerkt:
De i5 is beter maar ook veel duurder + je hebt een veel duurder moederbord nodig met minder features als bij de AMD moederborden voor dezelfde prijs.
Ik zou het bij de FX8350 houden. Beide procesorren zijn in principe al overkill en gaan de komende 5 jaar nog wel mee.
(Kunnen ook prima renderen, als je tijdens het gamen ook video's wilt opnemen. Zou dat met de 8 core van AMD wat beter gaan *8-core is beter voor multitasking*)

De GTX 660 is gelijkwaardig aan de 7870. Alleen is de GTX 660 wat goedkoper en beter over te clocken. Ook als je de kaart wilt overclocken is een kaart van Asus wel handig, omdat deze in het algemeen 20% beter gekoeld worden door de koelers op de kaart. Ook hebben ze betere overclock functie's ect.

Een asus moederbord omdat deze de zogenaamde digi power hebben en preciezer om kunnen gaan met de voltage die je toekent. Mede door de solid caps hebben ze ook tot een 2x langere levensduur.
Als je processor lekker stabiel wilt blijven draaien, zou ik persoonlijk 60 graden max houden.

Als ik naar je link kijk zie ik dat op tweakers de GTX660 maar 2 euro goedkoper is dan de Radeon 7870, licht de prestaties van de 2 videokaarten zo dicht bij elkaar? Ansers koop ik wel de 7870. En zoals ik al zei ik ga later pas overclocken, over een 1 jaar ofzo...
 
Ja er zit bijna geen verschil tussen. AMD kaarten zijn weer in het algemeen beter bij RPS, strategie spellen. Nvidea weer beter voor shooters ect.
Als er meerdere gebeurtenissen gebeuren tegelijkertijd is AMD weer beter. Denk aan WoW of Gta 4/5, Saintrow 3/4, Simcity 2013. Gebeuren dingen snel achter elkaar zoals bij BF4, BF3, COD, Metro, Assasin creed ect. Zou Nvidea weer beter zijn.

Dat ligt aan de brandbreede en de texel rate/pixelrate.
 
Laatst bewerkt:
Ja er zit bijna geen verschil tussen. AMD kaarten zijn weer in het algemeen beter bij RPS, strategie spellen. Nvidea weer beter voor shooters ect.
Als er meerdere gebeurtenissen gebeuren tegelijkertijd is AMD weer beter. Denk aan WoW of Gta 4/5, Saintrow 3/4, Simcity 2013. Gebeuren dingen snel achter elkaar zoals bij BF4, BF3, COD, Metro, Assasin creed ect. Zou Nvidea weer beter zijn.

Dat ligt aan de brandbreede en de texel rate/pixelrate.

Oke, maar wel een raare reactie op mijn vraag, ik zeg iets over de videokaarten en dan begin jij met de proseccoren.
Maar ik wil shooter games gaan spelen zoals BF3 en BF4 maar ik wil ook Minecraft spelen, maar ook ondertussen opnemen/livestreamen.
 
Laatst bewerkt:
heeft helemaal niks met gebeurtenissen of wat dan ook te maken profielen worden speciaal voor bepaalde spellen gemaakt en geoptimaliseerd
en wellicht is het in het begin zo dat men samen gewerkt met AMD of met Nvidia om gelijk goede profilering te krijgen bij hun spel
na mate er nieuwere drivers uit komen zal het verschil verkleinen

wat sander zegt klopt totaal niet AMD gpu's doen het over het algemeen beter op hogere resoluties omdat ze meer VRAM hebben
ga je naar benchmarks kijken die up 2 date zijn zul je zien dat een heel stuk dichter bij elkaar liggen dan toen ze net uit kwamen
 
Laatst bewerkt:
Oke... welke GPU en CPU moet ik pakken voor games zoals SplinterCell, Battlefield 3/4. (shooters +adventure/action)
Ik nog een 2 ander genre games dat ik wil gaan spelen, en dat is : Minecraft, GTA4/5.
Voor de rest zal ik ook wel andere soorten games spelen maar deze speel ik het meest.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan