@Firestorm
Het is ook algemeen genomen. Natuurlijk verscheelt het altijd per kaart. Tevens heb ik het nergens over de resolutie. AMD kaarten hebben in het algemeen een groter geheugen. (De aantal Ghz)
Waardoor er dus meer grafische elementen tegelijkertijd plaats kan vinden. Heeft niet zoveel met de pixels te maken. Ja deels, het bepaald hoeveel pixels er plaats kunnen vinden en dan heb je de pixelrate weer die bepaald, hoe dicht ze op elkaar zitten.
De resolutie dus.
Bijv bij een spel als GTA,
- Wil jij in de verte alle gebouwen zien is het wel handig dat je kaart veel pixels tegelijkertijd kan tonen. (Is het geheugen van belang-
Memory Bandwidth)
- Maar je wilt ook dat het mooi is (
Pixelrate, maar die zit in het algemeen wel goed als je op 1920x1080 speelt)
- De
texelrate zorgt er weer voor dat alles snel word geladen. (3D objecten, bepaald de distance ect)
De pixel rate moet je eigenlijk minder op letten bij het gamen op 1920x1080 (Bij de huidige mid-end kaarten). Als je op 2540x1440 speelt of veel bezig bent met grafische ontwerpen maken is het wel weer van belang.
Zit natuurlijk veel complexer in elkaar, spelen veel meer factoren mee. Maar dit is in het kort uitgelegd en voor de
simpele gebruiker begrijpbaar (Inplaats het over VRAM te hebben). In een link die ik eerder poste, is het wat uitgebreider uitgelegd.
http://www.hwcompare.com/14808/geforce-gtx-760-vs-radeon-hd-7870/
De GTX 760 zou het beste zijn, als je budget het toelaat.