pc schakelt zichzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
100
Ik zit met een raar probleem.
Ik heb een paar dagen geleden mijn pc afgekoppeld (muis, toestenbord, beeldscherm, netwerkkabel en voedingssnoer) omdat ik een computer van een ander moets aankoppelen om foto's eraf te halen. Alles goed en wel totdat ik mijn eigen pc weer
aansloot en wilde opstarten.

De pc schakelt zichzelf nu opeens vanzelf uit tijdens het opstarten van windows. Dit gebeurt zowel bij en normale opstart als bij de veilige modus.

Ik heb de hele pc weer afgekoppeld, en van binnen totaal schoongemaakt (zat veel stof in). Ook geheugenmodule eruit gehaald en schoongemaakt en teruggestopt.

En wat denk je........niks. Precies hetzelfde. De pc schakelt zichzelf uit tijdens het opstarten.

Wie weet raad?

Thanx
Eric
 
Was net nog iemand met hetzelfde probleem:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=309636
Probeer ook eens hetzelfde.

Mijn probleem is toch iets anders. De pc schakelt zichzelf echt helemaal uit en probeert niet opnieuw te starten. Ik moet echt de aan/uit knop opnieuw indrukken.
Daarbij komt dat ik daarvoor geen enkel probleem had maar door een aantal stekkers er uit en toen weer erin is het probleem ontstaan.
 
het kleine verschil tussen de 2 problemen kan door een klein verschil in instellingen te maken hebben.

Ik zou ook de repairconsole eens proberen om windows te fixen.
 
het kleine verschil tussen de 2 problemen kan door een klein verschil in instellingen te maken hebben.

Ik zou ook de repairconsole eens proberen om windows te fixen.

nu nog aan een windows-cd komen....:(

geen andere mogelijkheden..iets in de biosof dergelijk?
 
Het feit dat je tot aan je windows kan geraken geeft aan dat het niets met het bios te maken heeft. Biosproblemen zouden zich uiten voor je aan je HDD bent, dit heeft te maken met het opstarten van windows zelf zou ik denken.

Tenzij je iets aan het bios hebt verandert?
en als alles goed is aangesloten vanbinnen, lijkt het me dat het alleen aan windows kan liggen.
 
Het feit dat je tot aan je windows kan geraken geeft aan dat het niets met het bios te maken heeft. Biosproblemen zouden zich uiten voor je aan je HDD bent, dit heeft te maken met het opstarten van windows zelf zou ik denken.

Tenzij je iets aan het bios hebt verandert?
en als alles goed is aangesloten vanbinnen, lijkt het me dat het alleen aan windows kan liggen.

Oke...ga vanavond proberen. Alvast bedankt.
Je hoort wel of het is gelukt.
 
Oke...ga vanavond proberen. Alvast bedankt.
Je hoort wel of het is gelukt.

Helaas het is niet gelukt.
Sterker nog ik heb uit pure armoede geprobeert XP opnieuw te installeren. Eerst geprobeert er overheen te zetten maar toen schakelde de pc zichzelf weer uit. Bij de volgende poging eerst de schijf te formateren (****....hierdoor ben ik dus alles kwijt) maar zelfs tijdens het formateren (snel en normaal) kwam er een melding dat de schijf niet geformateerd kon worden.

Zou de schijf gewoon overleden zijn ?

Eric
 
probeer of je nog een chkdsk kan uitvoeren
 
probeer of je nog een chkdsk kan uitvoeren

Toen ik zojuist een nieuwe harddisk wilde gaan kopen adviseerde de verkoper dit nog niet te doen. Omdat bij het opstarten de disk wel herkend wordt is er waarschijnlijk niks kapot aan de schijf.

Hij adviseerde killdisk te downloaden en te proberen.
 
Vreemd, ik zou net wel zeggen dat het aan de HDD ligt omdat het misgaat tijdens het 'lezen' van de HDD, dan loopt je pc vast of sluit ie af. Ik zou proberen een checkdisk te doen, dan weet je zeker of je HDD beschadigd is of niet.
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD (denk aan de opstartvolgorde in het bios), naar recovery-console gaan: http://support.microsoft.com/kb/307654, en achter de prompt:

chkdsk /r intrommelen, gevold door enter.

Lukt dat niet, of krijg je een foutmelding, is je HDD waarschijnlijk overleden.

Wil je het zeker weten, download je hierop een andere PC de UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Brandt het CD'tje, start daarmee op en test je HDD met het tooltje van de desbetreffende fabrikant !

Greetz,

Harry.

N.B.: @vis ta: niemand schiet wat op met vrijblijvende opmerkingen !! Geef gewoon de stappen aan die je nodig vindt, met de juiste links/commando's.
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD (denk aan de opstartvolgorde in het bios), naar recovery-console gaan: http://support.microsoft.com/kb/307654, en achter de prompt:

chkdsk /r intrommelen, gevold door enter.

Lukt dat niet, of krijg je een foutmelding, is je HDD waarschijnlijk overleden.

Wil je het zeker weten, download je hierop een andere PC de UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Brandt het CD'tje, start daarmee op en test je HDD met het tooltje van de desbetreffende fabrikant !

Greetz,

Harry.

N.B.: @vis ta: niemand schiet wat op met vrijblijvende opmerkingen !! Geef gewoon de stappen aan die je nodig vindt, met de juiste links/commando's.

Ga ik ook proberen.

Thanx
 
Het probleem is opgelost maar vraag me niet wat het was.

Op advies heb ik killdisk gedraaid en hiermee een low format gegeven.
Bijzonder goed programma maar hij is er wel de hele dag bezig. Daarna
XP opnieuw geinstalleerd en alles loopt als een zonnetje.

Vervelend is natuurlijk wel dat ik al mijn data kwijt ben (jaja ...backup maken, ik weet het maar de praktijk is vaak toch anders)........

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan