PC schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Berichten
288
Hallo,
Ik wil mijn pc compleet schoon hebben. Nu heb ik dus een F en een C partitie. Op F stond Windows, nu heb ik het opnieuw geinstalleerd en nu staat op C windows. Maar nu kan ik F dus niet formatteren. Hoe los ik dit op zodat mijn PC compleet schoon is?
Bedankt,
Philip
 
Gewoon -> in windows verkenner ->klik de f-Schijf aan -> Bestand -> Formateren.
 
Dat lukt niet... na een lange tijd geeft hij een foutmelding ('kan het formatteren niet voltooien').
 
Maar als ik dan mijn F schijf formatteer... start de pc dan nog wel op? (boot.ini zit op f)
 
Als je windows xp op C hebt geinstalleerd dan moet er ook een boot.ini op schij C staan.
 
Op C staat hij niet... alleen op F.

Moet ik het zo doen dat ik eerst met Fdisk de C en F partitie verwijder en dan via Windows Setup weer aanmaak en op F Windows opnieuw installeer?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ~gijluiaard~
Hallo,
Ik wil mijn pc compleet schoon hebben. Nu heb ik dus een F en een C partitie. Op F stond Windows, nu heb ik het opnieuw geinstalleerd en nu staat op C windows. Maar nu kan ik F dus niet formatteren. Hoe los ik dit op zodat mijn PC compleet schoon is?
Bedankt,
Philip

Je zegt hier dat je windows of c hebt geinstalleerd.
Nu zeg je dat het niet zo is. Download hier een bootdisk en start daarmee op en geef dan een format F en daarna kun je windows gewoon op C installeren of ben je dat niet van plan? :rolleyes:
 
Misschien heb ik het wat vaag uitgelegd maar het ging dus zo. Ik installeerde Windows. Toen vroeg hij op welke partitie ik wou installeren. Normaal wou ik op F, maar die wou ik eerst leeg hebben. Toen lukte dat niet omdat daar Windows al opstond. Toen installeerde ik hem maar op C.

Bedankt voor de info krugar ik zal ff kijken (nadat ik heb gegeten :D )

Philip
 
Ok als ik je dus nu goed snap, heb je op F en C windows staan? En nu wil je F Formatteren klopt dit??
 
Krijg je dan met het opstarten een Bootmenu zodat je tussen 2 windows kunt kiezen?

Anders zet hier even je Boot.ini neer opvragen vanuit
Start > Uitvoeren > boot.ini
 
Ga het even uittesten.

EDIT: Ja, het is een dual-boot systeem geworden.. Hoe los ik dat op?


Mijn boot.ini:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ~gijluiaard~
Ga het even uittesten.

EDIT: Ja, het is een dual-boot systeem geworden.. Hoe los ik dat op?


Mijn boot.ini:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe


Zo te zien denk ik dat de 2e de C schijf is en de 1e de F schijf dus start je pc even opnieuw op en kies dan de onderste. en als je dan in windos bent doe dan via:
Start > Uitvoeren > cmd en doe dan Format F: en als dat lukt dan gaan we zo verder :)
 
***, dat lukt niet! Er staat: 'De Systeempartitie mag niet worden geformatteerd'.

Kan ik niet gewoon de C én F schijf Fdisken en dan Windows opnieuw installeren met de setup-cdrom?
 
Met Fdisk zal je alleen F kunnen verwijderen.
Als je C ook zou willen verwijderen dan moet je ze allemaal verwijderen.
Heb je eventueel niet een Win98se opstartfloppy of cd?
 
Ok, met de Windows XP cd kan je ook paritie verwijderen en daarna opnieuw installeren dus daar zou het ook mee moeten kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan