pc slaat vast. waarschijnlijk door moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey31990

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
44
hallo,

ik heb weer eens een probleem met mijn computer.

de computer werkt wel gewoon alleen het rare is dat als ik een filmpje aan het kijken ben of een spel aan het doen ben voor een tijdje ofzo dan slaat de pc vast en blijft het beeld op een stuk hangen met als geluid trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. soms komt er ook een BSOD(Blue Screen Of Death) maar dat is dus niet altijd het geval. nu denk ik dat dit aan mijn moederbord ligt dus vandaar dat ik hem in deze rubriek plaats.

het gaat om een ASUS Asrock 4coredual-sata2 r2.0 moederbord
met een LGA 775 Socket Intel® Core™ 2 Quad Q8300
2gb geheugen wat het moederbord maximaal aankan
een Asus AH4650/DI/1GD2 grafische kaart
met 1x 120 gb hdd en 1x 500 gb hdd
edit: en de voeding is 400 watt

kent iemand dit soort probleem en zouden jullie me kunnen helpen om dit probleem op te lossen?
mvg,
Joey Wolfs
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Hoe zit het met de temperaturen? pc al eens stofvrij gemaakt?
 
Modag bedankt voor je bliksem reactie,

ja ik doe dit regelmatig maar dat helpt niet tegen dit probleem.

mvg, Joey Wolfs
 
Hoi,

Ja snel he:d:d maar neem aan dat je het schoonmaken bedoeld maar de temperatuur zou evengoed een rol kunnen spellen.
en welke voeding hangt er in?
 
Laatst bewerkt:
Beste Modag,

ik heb in de zijkant van de kast een fan van 22cm doorsnede zitten. als die de boel niet koel houdt weet ik het ook niet meer.

ook heeft de grafische kaart een fan en uiteraard de standaard fans van de cpu en voeding zijn er nog.

vergeten te zeggen is dat de voeding 400 watt is.
 
Kijk even of de fan van je grafische kaart wel goed draait en of de grafische kaart nog goed aangesloten is.

Download anders bijv. speedfan om de temperaturen van je PC te controleren.
 
ik heb ze beide laten draaien en de resultaten kun je zien op de foto's van de bijlage.

nu weet ik niet wat de standaard temperaturen horen te zijn dus ik hoop dat jullie me dat kunnen vertellen.

maar persoonlijk denk ik niet dat daar de fout zit maar we zullen zien.
mvg,
Joey
 

Bijlagen

  • SPEEDFAN.JPG
    SPEEDFAN.JPG
    37,2 KB · Weergaven: 31
  • PC WIZARD.JPG
    PC WIZARD.JPG
    67,2 KB · Weergaven: 24
Hoi,

Van uitgaande dat deze temperaturen niet tijdens het gamen zijn vind ik de processor temp aan de hoge kant kijk eens net na het gamen wat deze dan doet.
 
bou moet ik zeggen dat ik 400W nou ook niet direct een sterke voeding vind ofzo. ik gebruik deze zelf op een veel slomere PC en kaart, en dat kan deze net aan. kijk eens of je er een van een vriend kan lenen van 500W ofzo..

Ook al een keer memcheck gedaan?
 
En van welk merk is die 400W voeding? Heeeeeeel belangrijk!
 
En van welk merk is die 400W voeding? Heeeeeeel belangrijk!

deze voeding is OEM ofwel merkloos

ik heb de programma's laten draaien na het spelen van RCT3 en toen was bijna alles maar 1 graden hoger dan de eerder geplaatste resultaten.

dus het rond de 50 graden blijft het wel. denken jullie dat dit het geval kan zijn? zoja, kunnen jullie me dan vertellen wat ik aan de koeling kan doen om het beter te maken?

mvg, joey
 
Laatst bewerkt:
Ofwel, haal een 500W merkvoeding.
dit kan niet anders, als jij claimt dat de PC goed gekoeld word, dan leiden de symptomen sterk naar een nieuwe GOEIE voeding.

edit: 50 graden is gewoon prima voor een Pc.
 
Laatst bewerkt:
bou moet ik zeggen dat ik 400W nou ook niet direct een sterke voeding vind ofzo. ik gebruik deze zelf op een veel slomere PC en kaart, en dat kan deze net aan. kijk eens of je er een van een vriend kan lenen van 500W ofzo..

Ook al een keer memcheck gedaan?

memtest heb ik al vaak uitgevoerd en het geheugen is niets mis mee.(Meer dan een uur laten draaien steeds)

dus als ik het goed heb zorgt een hogere wattage voeding voor minder warmte...:confused:
dat lijkt mij namelijk niet. maar goed als dat ook kan helpen kan ik dat ook wel doen.
maar moet ik dan niet ook een wat betere koeling hebben voor de processor ofzo?


mvg, joey
 
nogmaals, 50 graden is niet uitzondelijk hoog qua temperatuur. koeling is niet je probleem.
maar wat ik zelf denk is dat je voeding niet sterk genoeg is om jouw Pc te voorzien, of misschien wel sterk genoeg, maar kan hij het niet lang genoeg volhouden op jouw pc's niveau.
 
oke bedankt voor de hulp ik zal dit onthouden en hopen dat dit het probleem oplost.
 
Laat even weten of het heeft geholpen, dan kunnen anderen hier hun oplossing misschien ook nog in vinden ;)
 
dat zal ik ook zeker doen alleen ik weet niet hoelang het gaat duren voordat ik een andere voeding te pakken kan krijgen.

gr. joey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan