pc slaat vast. waarschijnlijk door moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarschijnlijk is het probleem opgelost met de nieuwe voeding

zo daar ben ik dan weer na een lange tijd,

ik heb sinds 1 dag nu een nieuwe voeding: een Huntkey HK700 (700Watt PSU)

en heb nog geen probleem meer gevonden. misschien komt het nog dan meld ik het weer meteen maar voorlopig ziet het er goed uit.

ik wil jullie alvast zeer hartelijk bedanken voor de snelle reacties en goeie hulp.

mvg,
Joey
 
Probleem is dus niet opgelost

de voeding zorgt er nu wel voor dat de pc langer aanblijft lijkt het en ik kan zwaardere spellen spelen lijkt het ook maar ik was net muziek aan het luisteren en ging net counter strike source openen en trrrrrrrrrrrr de pc sloeg weer vast :( wat kan het probleem dan zijn als het de voeding niet is?

please help me
 
ik denk nu dat het toch de temperatuur kan zijn. want ik ha de pc nu een dagje aan staan om te kijken wat er zou gebeuren.

na ongeveer 24 uur sloeg hij weer vast met TRRRR en toen ik de pc resette deed hij het weer gewoon maar toen ik daarna counter strike source ging spelen deed hij na een paar uur de melding geven:

Het beeldschermsstuurprogramma ait2dvag functioneert niet meer naar behoren. Sla uw gegevens op en start de computer opnieuw op om de volledige beeldschermfunctionaliteit te herstellen. Tijdensde volgende keer dat u de computer opstart, wordt een dialoogvenster weergegeven waarin u deze fout aan Microsoft kunt melden.

vanaf dat moment is het beeld: 640x480 met 16 kleuren.

dan start ik de pc opnieuw op en inderdaad komt er een dialoogvenster voor microsoft.

ik het rapport verzonden, en alles weer normaal gezet. normaal is mijn beeldschermresolutie 1280x1024. nu werd het automatisch 1024x768.

ik weer gaan gamen en nu na 10 minuten het zelfde weer.
ik weer opnieuw opgestart en weer rapport verzonden.
nu liet ik de beeldschermresolutie op 1024x768 staan en ben weer gaan gamen.
na 10 minuten dus weer het zelfde verhaal.

wat kan de oorzaak zijn?
is er iemand die dit probleem kent en weet hoe het op te lossen is?

ik wil er zeer graag vanaf.
kom niet met windows opnieuw installeren want ik geloof niet dat het softwarematig ligt.
ik denk aan 3 dingen.

1. het is de temperatuur(omdat het steeds vaker gebeurd na lang aanstaan zonder uit geweest te zijn)
2. het moederbord zoals ik altijd al dacht
3. misschien de videokaart omdat ati2dvag toch iets is van de videokaart?

en als laatste wil ik even kwijt dat wanneer ik de pc helemaal uit zet dan staat er:
windows wordt afgesloten...

en dan hoor ik de harde schijven uitschakelen, maar de pc verder(voeding, fans, lampjes, beeld e.d.) blijven aan.
dus hij gaat ook niet meer uit zichzelf uit:evil::(

ik smeek jullie help mij:p
 
Laatst bewerkt:
vandaag heb ik windows XP herstelt met de cd-rom.(niet opnieuw geinstalleerd!)

alle updates en drivers weer geinstalleerd e.d. en ben eerst RCT3(roller coaster tycoon 3) gaan spelen.

dit doet de pc zonder problemen
dat spel kan ik zo lang doen als ik zelf wil.

maar wanneer ik counter strike source(css) ga spelen krijg ik dus steeds die melding over dat ati bestand wat niet meer naar behoren werkt en laat de pc op 16 kleuren en 800x600 zetten.

kan het zijn dat dit probleem bij counter strike source ligt?
het is wel met steam voor de duidelijkheid.

mar andere spellen werken dus wel en css dus niet... ik vind het maar een vaag probleem.

ik hoop echt dat een van jullie de oplossing weet

gr joey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan