PC spel werkt niet door defecte DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarsje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Berichten
2
Een kort vraagje, waar vast wel iemand antwoord op weet.

Ik heb een laptop van een paar jaartjes oud, nu is er iets opgevallen, en kan de dvd-speler niet meer geopend worden. Het maken hiervan zou net zo kostbaar zijn als een nieuwe kopen. Dus maar een nieuwe gekocht. Nu is deze helaas extreem vastgelopen en terug voor reparatie.

Nu wil ik mijn op mijn oude laptop (met defecte dvd-speler) een spel spelen. Op een de gegevens van de dvd op een usb gezet, en de deze hetzelfde genoemd als de DVD.
Helaas krijg ik een melding 'plaats cd' wanneer ik op het .exe bestandje op de usb klik.

Kan ik uberhaupt het spel wel via een usb spelen?
 
Dat kan, alleen zal het spel nog steeds naar de cd blijven zoeken. Bij de oudere spellen helpt het vaak als je een ISO van de originele cd maakt, en mount met bijvoorbeeld Daemon Tools of Alcohol 120%.

Indien interesse, ik kan je een werkende DVD-combo drive opsturen. Is bijna universeel spul.
 
Bedankt voor je aanbod DillonDarko, maar op zich doet de dvd-speler zelf wel, maar kan deze niet draaien omdat het toestenbord is ingedeukt. Als ik deze zou uitdeuken lijken er dingen te gaan knappen. Vandaar m'n vraag.

Maar Mounten? Ik zal wel even googelen. Mocht je me meer info hierover kunnen geven graag!

Alvast bedankt voor het antwoord ben ik weer een stapje dichter bij de oplossing
 
er bestaan ook externe usb dvd spelers/branders.

moet zeggen dat deze wel prijzig zijn.

natuurlijk kun je dan ook nog gebruik maken van een *kuch*crack*kuch*
 
Tsja, dan wordt het moeilijker. No-CD cracks werken in principe het makkelijkste, en zijn zolang je de originele CD met key hebt gewoon legaal.

Mounten (=inlezen) van een ISO bestand kun je doen met de eerder genoemde programma's. Deze doen via software een ''echte'' CD/DVD speler na.

Het maken van ISO's van normale CD's kan gedaan worden door tig programma's, waaronder MagicISO en PowerISO. Fluitje van een cent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan