Pc start heel traag op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
als ik mijn pc opstart krijg ik na het scherm van mijn moederbord de melding: Pxt Bootrap Interrupt 18h...

Ook blijft mijn pc 2 minuten hangen in Pci Listing....

Wat kan dit zijn?

Ik heb :

Amd Athlon Xp 2600+
Asus A7v8X-X
513 pc2700 333
Geforce 4 ti 4280

Edit:

Nu zie ik dat mijn harde schijf en mijn dvd player opeens verdwenen zijn?!....!!!!

Please Help ME!!!

Tiborv: Sorry, ik had er nog wel aan gedacht maar het heeft niks met windows te maken dus dacht....

Pas hardware toegevoegd/verwijderd/veranderd?

Geplaatst door Tiborv
Pas hardware toegevoegd/verwijderd/veranderd?

niet dat ik weet, maar ik heb deze pc wel zelf in elkaar gezet, alles heeft wel goed gedraait.

18h zou bij het RAM-geheugen horen. Probeer eens ander geheugen te gebruiken of haal, als je meer dan 2 bankjes hebt, er eens eentje uit en probeer het dan nog eens, eventueel even omwisselen als die melding nog steeds komt.

Oke ik heb 1 chipje van 512, ik probeer het nu. en dat met die dvd rom player en Hardeschijf?

Re: resetten CMOS

Geplaatst door brecht2
Al eens geprobeert om CMOS te resetten?

Nope weet je zeker dat dit wel vertrouwt is?

Ik denk namelijk dat het niet zoveel uitmaakt, heb je ervaring dat dit helpt?

kwaad kan het niet.

Geplaatst door Tiborv
kwaad kan het niet.

Oke dat is waar. Maar Als ik er niks aan heb.... Ik kan gewoon de batterij er een paar minuten uithalen toch?

Batterij kan ook, meestal is er een jumpertje voor. Geheugen werkt gewoon?

Geplaatst door Tiborv
Batterij kan ook, meestal is er een jumpertje voor. Geheugen werkt gewoon?

ja ik heb hem nu in bankje 2 zitten.. maar hij geeft nog wel de foutmelding. Er zit wel verbetergin in want toen ik hem had verplaatst ging ie niet meer die pci list 2 min. weergeven, hij liep toen vast in widows, en daarna gaf ie die lijst wel weer weer.

Ik zla straks even mijn bios resetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan