PC start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tehuberer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Hallo,

Ik wou mijn pc overzetten naar mijn nieuwe kast, maar wanneer ik hem aan wil doen gaat de cpu fan 2 sec. aan en dan valt hij uit.

Wat specs ervan:

Foxconn A7GM
Voeding 520 watt.
ATI Radeon 4870
Power connector zit aangeschloten op het voor paneel.
ATX power connector is aangesloten
ATX 12 v Power connector is aangesloten.

Voor de rest heb ik geen apparatuur als dvd, I/O put er op aangesloten, dit om gewoon te testen of de computer het wel doet of niet.

Wat zou hieraan fout kunnen zijn?

Bij voorbaat dank.

Zie je wel de BIOS info op het scherm? Zo niet, kan het moederbord defect zijn. Zou ook sluiting kunnen zijn aan de onderzijde van het moederbord. 4 pins voedings-connector wel aangesloten? Wel de afstandhouders gebruikt? Voeding kan ook defect zijn. Geheugen kan defect zijn. Probeer een ander geheugenbankje of probeer er eerst 1 (als je er meerdere hebt) Hoe heb je de boel overgezet? Wel jezelf eerst ontladen? Statische elektriciteit kan flink schade aanrichten namelijk.

Laatst bewerkt:
Nee, hij komt daar niet eens. Voeding/ CPU fan en voeding draait max 2 sec en dan valt het uit. dus ik zie geen bios.

Die 4 pins zit er wel in, en zonder die 4 pins doet hij hetzelfde. wat bedoel je precies met afstandhouders? Verder heb ik gewoon moederbord incl. cpu fan opnieuw in nieuwe kast geplaatst, voeding aangesloten en de aansluitingen voor het paneel. maar toch doet hij niet erg veel. maar ik zal even kijken naar het geheugen, alhoewel dat me raar lijkt?

Afstandhouders zitten tussen de onderzijde van het moederbord en de behuizing. Als je deze niet gebruikt heb je kans op sluiting en daardoor onherstelbare schade aan het moederbord.

Volgens mij is dat wel goed, ik heb verder niks veranderd, het enige wat anders is, is mijn voeding. die is iets minder, van 600 naar 520, omdat ik geen verlengkabels had met de 600, en met de 520 wel.

Het lijkt mij het meest op een moederbord / voeding probleem ofzo? Omdat hij wel even opstart, lijkt het mij dat hij niet genoeg stroom krijgt ofzo ;p maar ben ook geen expert, dus ja.

zal wel goed zijn is geen antwoord.
Als je een nieuwe kast hebt, dan MOET je de afstandhouders controleren en soms plaatsen.

Echt als dat niet goed zit, dan kan je je moederbord onherstelbaar beschadigen, en in elk geval start ie niet op.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=402176

Deze had hetzelfde probleem. Oplossing: afstandhouders.

Is het in zo'n geval van kapot = kapot of valt er nu nog iets om naar te kijken om zeker te weten dat er iets kapot is?

Het makkelijkste is om het moederbord uit de kast te halen en hem dan aan te sluiten op voeding, atx connectors en de videokaart? is de harde schijf ook van belang van het aangaan van de computer?

Hoi !

Mobo + processor + koeler eruit halen, de rest eraf laten.

Op een houten plank leggen, voeding aansluiten, opstarten d.m.v. de 2 pennen kort doorverbinden waar normaal de powerknop aan zit.

Nu moet je allerlei bios-beeps horen.

Hoor je niets: koeler + processor eraf halen,oude koelpasta verwijderen, nieuwe koelpasta correct aanbrengen, koeler bevestigen., opnieuw op bovengenoemde manier opstarten.

Nog geen bios-beeps ?

Dan in 99 % zeker het mobo overleden.

Greetz,

Harry.

Ahh! afstandhouders erop en voila, hij draait als een baksteen.

Bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Iemand trouwens nog ervaring met ''de computer opstarten en klapt na plusminus 10 min weer uit?''

verder werkt hij volledig, alleen valt hij uit en start hij niet weer op.
en hij wil ook geen internet krijgen, terwijl dat allemaal via mobo gaat.

Laatst bewerkt:
Hoi

Krijg je geen BSOD ?

Zo nee: is je mobo toch niet helemaal ongeschonden uit die kortsluiting gekomen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan