pc start niet meer normaal op

• Onderwerp starter Onderwerp starter CR7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou 64 processen staat er.... :eek:

processen_1.jpg

processen_2.jpg

Ik heb Word en Mutorrent natuurlijk gesloten.

Maar van die andere weet ik echt niet welke ik wel en niet kan beeindigen :confused:

Weet iemand welke wel ?

RAM
512 MB

Laatst bewerkt:
Pfffff...

Alles functioneerde gisteren wel redelijk, dus ik sloot hem normaal af, ging die eerst 12 updates installeren voor die uit ging.

Ik zet de PC de volgende dag weer aan....

Exact hetzelfde gelazer weer !! Hij loopt weer vast bij dat zwarte scherm en bij Veilige Modus loopt die vast bij bureablad.

Iemand enig idee hoe het kwam dat die het gisteren wel deed ?

Ik begrijp er iig helemaal niets meer van :evil:

Het heeft er veel van weg dat er voor jouw pc een "verkeerde" update tussenzit.
Probeer je pc weer aan de gang te krijgen en doe het volgende:
uitvoeren-services.msc dubbleklik op automatische updates en klik op stoppen
uitvoeren-%windir%\SoftwareDistribution\Download selecteer alles en verwijder het.
Ga naar Windows Update kies voor aangepast en schakel voorlopig alle updates uit die niets met de beveiliging te maken hebben.)
uitvoeren-services.msc dubbelklik op automatische updates en klik op starten, kies als opstarttype voor handmatig.
Configureer evt. in het configscherm bij Windows Update op handmatig downloaden, dan weet je tenminste wát je downloadt
http://support.microsoft.com/gp/ht_man_wupd_master/nl#tab0
Foutmeldingen tijdens updaten:
http://support.microsoft.com/ph/6527/#tab4
Je hebt erg veel processen lopen voor XP.
Ga naar uitvoeren> msconfig>tab opstarten en vink alles uit wat niet automatisch mee hoeft op te starten. Voorbeeld MS Office, als je eens af en toe een word-doc maakt kun je dat ook handmatig starten d.m.v. een snelkoppeling. Dat geldt eigenlijk voor alle programma's met uitzondering van je beveilingssoftware (firewall+antivirus+evt.draadloze software)
Bij mij lopen onder XP 28 processen en nu heb ik ook nog 4GB geheugen aan boord terwijl de meeste machines maar 512MB hebben.
Als je die opstartprocessen terug kunt brengen naar +/- 35 dan moet je eens kijken hoe snel je pc is tegenover nu.

Laatst bewerkt:
Hmmm...ok, een update met een virus ofzo ?

Maar het probleem is dat ik hem echt niet meer opgestart krijg, ik heb zelfs 2x opnieuw gerepaired en dan die fixboot gedaan en daarna EXIT.

Maar telkens loopt die weer vast bij het Windows XP scherm.

En in veilige modus heb ik sowieso niet voldoende tijd (i.v.m. vastlopen) om naar uitvoeren te gaan en naar al die ''codes'' zoeken.

Ik neem aan dat steeds die knop ingedrukt houden van de PC zodat die uitgaat ook niet zo goed is, ik kan hem moeilijk 10x uit drukken, hoewel ik het zeker wel 5x heb gedaan.

Valt er nog wat te doen ? zoniet hoe kan ik dit in hemelsnaam oplossen ?

En oja; toen die het gisteren even deed heb ik 2 diepe scans gedaan met AVG en MBAM, maar beide hadden ze niets gevonden..

Laatst bewerkt:
:(

Komop er moet toch een manier zijn of niet ?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
» http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/250458-XP-Niet-meer-in-XP-kunnen-komen.

Geciteerd: Je kunt deze handleiding van Microsoft volgen,

http://support.microsoft.com/default...d=kb;nl;307545

Of door middel van een Knoppix cd of een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot.
T.w.;
_REGISTRY_USER_.DEFAULT
_REGISTRY_MACHINE_SECURITY
_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE
_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM
_REGISTRY_MACHINE_SAM

deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in
SECURITY
SOFTWARE
SYSTEM
SAM

naar de windows\system32\config map
Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is.

Dit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen, wat vaak moeilijker is met een SATA schijf.

Indien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter.
Opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.

Excuses, ik snap hier helemaal niets van hoor, ik ben niet een of andere computerexpert over welke CD's hebben we het nu weer allemaal ?

Veilige Modus duurt iets langer nu voordat die vastloopt, dus ik heb automatische updates van automatisch naar handmatig gewijzigd. Verder heb ik dit gedaan;
uitvoeren-%windir%\SoftwareDistribution\Download selecteer alles en verwijder het

Maar dan loopt die op een gegeven moment weer vast en start ik hem weer opnieuw op en en dan loopt die weer vast bij het Windows XP scherm.

Verder kan ik in Veilige Modus helemaal niet internetten ofzo. Ik had daarnaast nogmaals een MBAM scan gedaan (snelle) maar die vond niets.

Mensen help me alsjeblieft
Update:
En oja, als ik de PC nu opstart staat er 2x Windows XP opstarten, die 1e doet het gewoon maar die 2e doet het niet dus die kan eigenlijk weg zodat die gelijk start zonder dat te vragen en dat er maar een keer Windows XP staat. Hoe krijg ik die onderste weg ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan