pc start niet meer normaal op

• Onderwerp starter Onderwerp starter CR7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja! Dan doet die het wel!

Duurt wel een tijd en hij blaast geregeld vrij hard. Wat doe ik bij 100% ?

Nogmaals bedankt

Als hij 100% heeft bereikt krijg je een rapport op het scherm dat er fouten zijn gevonden. Meestal geeft hij aan dat er meerdere fouten waren.
Dan krijg je de prompt weer terug en dan kun je de volgende opdracht doen. Als je alle opdrachten hebt doorlopen typ je achter de prompt exit.
Dan start Windows opnieuw op, dan moet je hem dus gewoon laten opstarten, dus niet van cd. Zolang je geen toets drukt start hij gewoon op v.d. harde schijf als het goed is.

Laatst bewerkt:
Hmmm bij 69 ging die tot 3x toe terug naar 60% tot die uiteindelijk bij 70% was en toen stond er opeens kort daarna;

CHKDSK heeft een of meerdere fouten op het volume gevonden.

74360156 kB totale schijfruimte
34335476 kB beschikbaar

4096 bytes per cluster
18590039 clusters in totaal op schijf
8583869 beschikbare clusters op schijf

C:\WINDOWS>_

En vervolgens gebeurd er weer niets en wordt er niets gevraagd

Ok, dat is prima nu je volgende opdracht (fixboot).
De herstelconsole vraagt je niets je moet zelf de opdrachten typen. :D

Laatst bewerkt:
Als je dat gedaan hebt en je krijgt de prompt weer en typ je fixmbr en dan als laatste typ je exit.

Hij vraagt of ik zeker weet of ik een nieuwe MBR wil schrijven;

Moet ik dan gewoon op Enter drukken en daarna EXIT intoetsen of direct Exit invoeren ?

Mijn excuses voor al mijn vragen, maar ik wil gewoon 100% zeker zijn van alles wat ik doe, zeker omdat het dus zo gruwelijk fout is gegaan....

Hij vraagt of ik zeker weet of ik een nieuwe MBR wil schrijven;

Moet ik dan gewoon op Enter drukken en daarna EXIT intoetsen of direct Exit invoeren ?

Mijn excuses voor al mijn vragen, maar ik wil gewoon 100% zeker zijn van alles wat ik doe, zeker omdat het dus zo gruwelijk fout is gegaan....
Ja, je moet gewoon op Enter drukken dat klopt. Met het commando fixmbr geef je nl. de opdracht een nieuw MBR te schrijven.

OK nu snap ik het

Maar wanneer ik Enter druk pakt die hem niet want dan komt er weer dezelfde vraag te staan;

Weet u zeker dat u een nieuwe MBR wilt schrijven ?

Dat staat er nu 12x onder elkaar, en als ik door blijf enteren wordt dat alleen maar hoger.

Kan ik ook hier een soort code invoeren, want dit had ik eerst ook bij enteren met herstelcontrole zelf maar toen ik chdsk \r erachter intypte pakte die hem wel...

OK nu snap ik het

Maar wanneer ik Enter druk pakt die hem niet want dan komt er weer dezelfde vraag te staan;

Weet u zeker dat u een nieuwe MBR wilt schrijven ?

Dat staat er nu 12x onder elkaar, en als ik door blijf enteren wordt dat alleen maar hoger.

Kan ik ook hier een soort code invoeren, want dit had ik eerst ook bij enteren met herstelcontrole zelf maar toen ik chdsk \r erachter intypte pakte die hem wel...

Hoi, na nog een keer proberen deed die het opeens wel (ook drukte ik op j alvorens het enteren), toen kreeg ik het volgende:

Bezig met het schrijven van nieuwe hoofdopstartrecord\Device\Harddisk0\Partition0.

De nieuwe MBR (hoofdopstartrecord) is geschreven.

En dan gebeurd er verder niets! wat kan ik dan doen ?

Laatst bewerkt:
Het is niet aanbevolen om de MBR te wijzigen voor je een backup van alle belangrijke bestanden hebt gemaakt.
fixmbr heeft alleen zin wanneer de MBR beschadigd is. Er is een probleem met Windows, niet met de bootloader.

Type in herstelconsole:
sfc /scannow

Huh, maarja het is nu al geschreven geeft die aan....

Ik zit nu weer achter een andere PC op een andere locatie (daar mijne niet werkt). Ik zou eventueel vanavond even kunnen pendelen.

Zouden jullie dan misschien wat meer stappen kunnen posten, zodat ik echt effect zie ? Want volgens mij is alles nog steeds hetzelfde...

CR7 zei:
De nieuwe MBR (hoofdopstartrecord) is geschreven.

En dan gebeurd er verder niets! wat kan ik dan doen ?
Dan typ je als laatste commando EXIT

wat moet ik nu precies doen ? Wat Driesiooo zegt of wat Dorado adviseert ? :shocked:

Zoals dorado al zei typ exit. De opdracht sfc /scannow kun je evt. ook in de gewone modus uitvoeren.
Zolang je de herstelconsole niet afsluit zie je zeker geen effect, dat zie je pas als de pc herstart.

Hey,

Nou ik heb EXIT ingetypt en geentered en toen kreeg ik helemaal zwart beeld en daarna snel weer de vraag of ik direct vanaf Windows XP wil opstarten dus ik deed niets (ik had al gerepaired) en toen vroeg die:

In veilige modus opstarten

In veilige modus opstarten met netwerkmogelijkheden

Normaal opstarten

Ik koos voor de laatste optie maar hij liep wederom vast bij al voor het gebruikersscherm dus zwart beeld waar Windows XP staat met zo'n laadbalkje eronder.

Toen heb ik de knop weer ingerukt gehouden tot de PC uitviel, daarna in Veilige Modus bij bureaublad gekomen maar daar liep die weer vast na een minuut ofzo.

Er is dus helemaal niets veranderd ?

Wat kan ik nog doen ? :(

Hoi,

Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Opeens deed die het weer :confused:

Maar nu is die nog trager dan eerst, maarja ben heel blij dat het weer doet. Ik heb alleen nog niet aan/uit gezet om te testen.

Wat ik heb gedaan is zoeken naar BOOTVIS; hij vond 2 bestanden en die heb ik verwijderd ook uit Softwarelijst en Vuilnisbak.

Daarna heb ik AVG eb MBAM aan het scannen gezet waar die nu nog mee bezig is.

Nog andere handige tips misschien ? Zal ik een screenshot maken van Taakbeheer zodat jullie een inzicht krijgen in alle processen die aan de gang zijn wat de traagheid misschien kan verklaren ?

Hartelijk bedankt i.i.g, zonder dit forum was ik nergens

:thumb:

Als je meer dan 35 opstartprocessen hebt bij taakbeheer (XP) dan is het nuttig om een screenshot te plaatsen. Geef ook ff aan hoeveel RAM-geheugen er in je pc zit (Windowstoets + pause/breaktoets).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan