PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dennis
Helaas joh. het mag niet baten, een kaler autoexec. valt niet te bedenken lijkt mij...ik hem 'm 3x opgestart maar hij vertikt het nog steeds om door te starten. Voor mijn gevoel ligt het probleem dieper maar mijn gevoel bleek ook wel eens onjuist hoor. Heb je nog meer trucs?
 
Ik deed dat ook met opzet om je systeem met een kale autoexec.bat te laten opstarten, om bepaalde zaken te kunnen uitsluiten, maar zelfs dat mocht het niet baten.

Ik heb met die kale autoexec.bat op mijn pc (met Win'98) uitgevoerd en het werkt naar behoren.

Ik zal straks nog even verder kijken. Weet op dit moment niet zo gauw een oplossing te geven, maar weet nu dat het niet aan je autoexec.bat zit.

Want de volgorde van het opstarten v.e. systeem is:

1) Bios (dit werkt goed)
2) Config.sys (misschien een twijfel geval)
3) Autoexec.bat (tot hier gaat het helemaal niet)

Ik denk dat een driver corrupt is, maar om welke driver het gaat weet ik niet zo gauw te zeggen.

Je had het vermoeden dat het aan de bootsector kan liggen, het is niet te hopen, want dan wordt het wel erg lastig.

Dennis.

PS. Gebruik je misschien QEMM op je pc? (dat is een tool om je drivers op UMB, boven het conventionele RAM, te laden. Dat kan soms problemen veroorzaken.
 
Hoi Dennis,
Als het een driver is lijkt me dat inderdaad lastig om op te sporen. Een week of 2 geleden heb ik wel de drivers van m'n beeldscherm ge-updated maar daar heb ik verder geen problemen mee gehad.
Het begrip [QEMM] komt mij vagelijk voor maar waar ik dat zoeken moet op deze PC is mij even onduidelijk.
Je weet hoe dat gaat, je zit wel es te snuffelen hier en daar maar echt onthouden waar iets gestaan heeft is er meestal niet bij. Zo ver reikt mijn kennis nou ook weer niet. Zelfs bij het kopieeren van de autoexec. moest ik weer even mijn oude DOS-kennis (want dat tijdperk heb ik nog meegemaakt) van stal halen.
Groet. (P.S. Ik draar weer via de orginele autoex.)
 
Naschrift: Dat QEMM verwar ik met OEM, dat is een onderdeel van mijn registratie bij Windows dus dat zal je niet bedoelen. Op die vraag blijf ik dus het antwoord schuldig.
 
Frans,

Start je pc opnieuw op, zorg ervoor dat tijdens het opstarten je aantal malen op de F8 toets drukt. Je krijgt dan op een gegeven ogenblik een 6-tal opties te zien, kies optie 5(Alleen MS-DOS-prompt).

Wanneer de dos-promt verschijnt typ dan

win/d

En vertelt ons wat er hierna precies gebeut. Als ik dit op mijn pc uitvoert, dan wordt Windows gewoon opgestart omdat met mijn pc alles in orde is.

Dennis.
 
Ik zag je 2 bovenstaande berichten even te laat. Ik ga ze even lezen.

Dennis.
 
Geplaatst door Frans van Zeijl

Het begrip [QEMM] komt mij vagelijk voor maar waar ik dat zoeken moet op deze PC is mij even onduidelijk.
Je weet hoe dat gaat, je zit wel es te snuffelen hier en daar maar echt onthouden waar iets gestaan heeft is er meestal niet bij. Zo ver reikt mijn kennis nou ook weer niet.
Frans, we vergeten maar even v.w.b. die QEMM.
Geplaatst door Frans van Zeijl

moest ik weer even mijn oude DOS-kennis (want dat tijdperk heb ik nog meegemaakt) van stal halen.
Groet. (P.S. Ik draar weer via de orginele autoex.)
Je weet tenminste ermee om te gaan. Is goed hoor dat je de originele autoexec.bat weer gebruikt, dan weet ik dat tenminste, alhoewel dat .bat bestand op dit moment niet meer van belang is eigenlijk, dat geldt althans voor sommige regels(gegenereerd door een installatieprogramma)

Dennis.
 
Dennis,
Ik heb win/d uitgevoerd maar dit geeft ook geen effect.
Hij staat een tiental seconden op dat dos-scherm te knipperen, Diagnosing Drive C wordt keurig uitgevoerd, geen foutmeldingen, Windows scherm verschijnt en verdwijnt en dan het bekende cursortje waarna hij dus zou moeten doorstarten en dat vertikt die....verdulleme!
(Ik ga zo m'n mandje in).
 
Geplaatst door Frans van Zeijl
Naschrift: Dat QEMM verwar ik met OEM, dat is een onderdeel van mijn registratie bij Windows dus dat zal je niet bedoelen. Op die vraag blijf ik dus het antwoord schuldig.
Nee, dat bedoel ik inderdaad niet.

Dennis.

PS. Wat erg, dat ik nog steeds niet weet in welke hoek ik moet gaan zoeken.
 
Geplaatst door Frans van Zeijl
Dennis,
Ik heb win/d uitgevoerd maar dit geeft ook geen effect.
Hij staat een tiental seconden op dat dos-scherm te knipperen, Diagnosing Drive C wordt keurig uitgevoerd, geen foutmeldingen, Windows scherm verschijnt en verdwijnt en dan het bekende cursortje waarna hij dus zou moeten doorstarten en dat vertikt die....verdulleme!
(Ik ga zo m'n mandje in).
Er is dus toch een (Windows)systeembestand corrupt geworden en dat zou eigenlijk met scandisk moeten kunnen worden verholpen. Blijft vreemd, dat er geen foutmelding verschijnt. Correctie v.w.b. de bootsector: Dit moet wel goed zijn, want anders zou je niet eens in de veilige modus/Dos kunnen komen.

Ja, ik blijf nog even. Alvast welterusten, Frans.

Dennis.

PS. Sorry, dat ik jouw probleem niet deze avond nog heb kunnen verhelpen.
 
Je hoeft je niet te verontschuldigen, ik ben je al heel veel dank verschuldigd dat je je over dit probleem wilt buigen.
Overigens: in Start-programma's-bur.acc-systeemwerkset-systeeminfo staat de optie [extra]. Daarin staat de optie [Controle systeembestanden] die ik zaterdag heb uitgevoerd. Windows heeft toen het bestand [msjet40.dll] teruggezet. Wat ik maar zeggen wil: ook die optie heeft niet tot resultaat geleid. Dit even ter info.
Ik ga tukken. Tot later en nogmaals veel dank. Hoi.
 
Frans,

Elke info is altijd welkom, hoe meer info des te beter.

Helaas heeft het bestand msjet40.dll niets met je probleem te maken, want dit bestand(is een Microsoft jetengine, bedoeld voor het werken met databases.

Wat is je pc configuratie eigenlijk?

Maar aangezien je nu al slaapt, gaan we morgen verder.

Dennis.

PS. Zal niet meer steeds gaan verontschuldigen, afgesproken.
 
Hoi Dennis.

Een beetje laat maar het was een drukke dag. Het volgende: we hebben besloten om de boel even de boel te laten. Punt is dat we komende vrijdag op vakantie gaan en dat heeft ook zo z'n voorbereidingen nodig + dat ik de komende 2 dagen nog moet werken dus vrije tijd is schaars.
Over krap 3 weekjes zijn we weer in het land en dan gaan we (mijn vriend en ik) kijken wat we gaan doen. Als er geen pasklare oplossing voorhanden is gaat WinXP of Format C: er waarschijnlijk overheen. Ach....een schone schijf kan ook zo z'n voordelen hebben nietwaar.
Ik laat het toetsenbord de komende tijd dus voor wat het is en wil je langs deze weg heel, heel hartelijk bedanken voor de tijd en moeite die je in dit opstartprobleem gestoken hebt. Mede dankzij computeraars zoals jij en vele anderen is het leuk en leerzaam om kennis op dit gebied op te doen en uit te breiden.
Nogmaals dank en bij thuiskomst neem ik zeker weer even contact met je op om je te laten weten hoe we verder gaan.
Tot later.
Frans.
P.S. Je moet me nog wel even uitleggen wat je precies met PC-configuratie bedoelt.
De hardware die er aanhangt of allerlei tech. gegevens.
Hoi.
 
Geplaatst door Frans van Zeijl
Hoi Dennis.

Een beetje laat maar het was een drukke dag.
Heb ik ook gehad. Was pas om 19:30 weer thuis.
Geplaatst door Frans van Zeijl

Het volgende: we hebben besloten om de boel even de boel te laten. Punt is dat we komende vrijdag op vakantie gaan en dat heeft ook zo z'n voorbereidingen nodig + dat ik de komende 2 dagen nog moet werken dus vrije tijd is schaars.
Ik begrijp het.
Geplaatst door Frans van Zeijl

Over krap 3 weekjes zijn we weer in het land en dan gaan we (mijn vriend en ik) kijken wat we gaan doen. Als er geen pasklare oplossing voorhanden is gaat WinXP of Format C: er waarschijnlijk overheen. Ach....een schone schijf kan ook zo z'n voordelen hebben nietwaar.
Ja zeker.
Geplaatst door Frans van Zeijl

Ik laat het toetsenbord de komende tijd dus voor wat het is en wil je langs deze weg heel, heel hartelijk bedanken voor de tijd en moeite die je in dit opstartprobleem gestoken hebt.
Heb ik heel graag gedaan hoor.
Geplaatst door Frans van Zeijl

Mede dankzij computeraars zoals jij en vele anderen is het leuk en leerzaam om kennis op dit gebied op te doen en uit te breiden.
We kunnen van elkaar altijd iets leren.
Geplaatst door Frans van Zeijl

Nogmaals dank en bij thuiskomst neem ik zeker weer even contact met je op om je te laten weten hoe we verder gaan.
Afgesproken:thumb:
Geplaatst door Frans van Zeijl

Tot later.
Frans.
Tot later. Ik wens je een zeer fijne vakantie toe!
Geplaatst door Frans van Zeijl

P.S. Je moet me nog wel even uitleggen wat je precies met PC-configuratie bedoelt.
De hardware die er aanhangt of allerlei tech. gegevens.
Hoi.
Ja, bijvoorbeeld wat de grootte van je RAM is en de kloksnelheid van de processor e.a. nog meer.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan