Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

StarS

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
23
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Ik heb gewoon win xp, dus was ik op mijn pc, maar al een paar keer is het gebeurd dat hij gewon zo uit het niet uitviel en auomaisch opnieuwstartte zonder dat ik dat zelf heb aangegeven.

En voordat hij uitviel kreeg ik even snel een blauw scherm te zienen daarna starte hij weer op, maar vandaag gebeurde dat ook weer en was bezig met opstartten, maar ik kreeg geen beeld niks te zien.
Het beeld was gewoon zwart alles.
Als ik hem uitdeed door 10 seconden lang de powerknop in te drukken en weer aan te doen dan hoorde je hem wel opstartte maar je ziet niks en na 3 of 4 seconden is het gewoon weer uit.

En nu doet hij gewoon helemaal niks meer..

Kan het zijn dat ik een bootvirus of iets heb=

Graag zou ik wat hulp willen als dat hiervoor wel mogelijk is!

Alvast hartelijk bedankt!!!


 
start de pc nog op of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
start de pc nog op of niet?

Nou,
Als ik op het powerknopje druk dan brandt daar wel gewoon licht eg maar, maar na een paar seconden gaat dat weer uit en hoor je niks meer.
En op het beeldscherm zie je ook gewoon niks meer.
 
Nou,
Als ik op het powerknopje druk dan brandt daar wel gewoon licht eg maar, maar na een paar seconden gaat dat weer uit en hoor je niks meer.
En op het beeldscherm zie je ook gewoon niks meer.

heb je nog in je systeemkast gekeken voor evt stof? dat is meestal de oorzaak.
 
Het lijkt er op dat de voeding overleden is

Maar hoezo denkt u dan dat de voeding overleden is?
Ik bedoel want ik kreeg ook gewoon even de blauwe scherm te zien.

En als ik op het powerknopje druk dan krijg ik altijd een vrouw die dan wat zegt, maar nu staat ze op repeat want ze herhaalt hetzelfde alleen maar..
 
als het aan de voeding zou liggen dan zou de computer helemaal niet meer opstarten.

Ik zei toch ook niet dat het daar aan zou liggen. Ben wel benieuwd wat de foutmelding is die van het moederbord af komt. Kan wellicht een oplossing zijn...
 
als het aan de voeding zou liggen dan zou de computer helemaal niet meer opstarten.

Hoe kom je er bij!

Een brakke voeding kan best nog net genoeg spanning leveren om b.v. een fannetje of ledje te laten werken, maar niet meer genoeg om de pc op te starten!!!!!
 
En wat zegt 'ze' dan?

Uhmm is in het engels dat het wordt opgestart en het merk van de moederbord.
Maar dat heb ik altijd al gehad hoor wanneer ik mijn pc opstartte want dat hoort er zeg maar bij, net zoals je dan dat toontje krijgt te horen als je op je scherm/bureaublad komt als het is opgestart.
 
Uhmm is in het engels dat het wordt opgestart en het merk van de moederbord.

Ik ken het principe (asus heeft dat ook een hele tijd gedaan), een aantal mogelijke melding waren:
-your keyboard or mouse may have a problem
-your harddisk may have a problem

De melding kan wellicht helpen met de diagnose..
 
Ik ken het principe (asus heeft dat ook een hele tijd gedaan), een aantal mogelijke melding waren:
-your keyboard or mouse may have a problem
-your harddisk may have a problem

De melding kan wellicht helpen met de diagnose..

Ja klopt ik heb een asus moederbord.
Maar vanaf dat ik deze moederbord heb, hoor ik haar praten zeg maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan