Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik weet voor 90% zeker dat dat je probleem is
 
Ik geef het op, lezen blijkt toch nog behoorlijk moeilijk te zijn, veel succes verder!!
 
Ik geef het op, lezen blijkt toch nog behoorlijk moeilijk te zijn, veel succes verder!!

:O Neeeeee ik bedoel het helemaaal NIET verkeerd!!!

Sorry als je het zo verkeerd opvat!

Dat is echt NIET de bedoeling...

Maar jij bedoeld dus dat ik eigenlijk mijn hele voeding wat in die systeemkast zit moet vernieuwe?
 
Ok, excuses aanvaard:thumb:

Maar dat is inderdaad wat ik bedoel ja!
 
Zomaar even een plaatje van wat verschillende voedingsspanningen die een computervoeding moet geven.
Als er eentje ontbreekt, kan er een gedeelte wel en een gedeelte niet werken, maar het komt er uiteindelijk op neer dat de PC helemaal niets doet.

attachment.php
 
Zomaar even een plaatje van wat verschillende voedingsspanningen die een computervoeding moet geven.
Als er eentje ontbreekt, kan er een gedeelte wel en een gedeelte niet werken, maar het komt er uiteindelijk op neer dat de PC helemaal niets doet.


Bedankt, maar ik snap er niks van eerlijk gezegt van het plaatje:eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, maar ik snap er niks van eerlijk gezegt van het plaatje:eek:

Je ziet wat voedingsspanningen staan zoals plus en min 12 V en 5 Volt.
Dit zijn spanningen die de voeding omzet van 230 Volt wissel naar bijvoorbeeld 12 Volt gelijkspanning. Naar een bruikbare spanning dus. Je wilt geen 230 Volt meteen op je processor hebben.

Misschien geen goed voorbeeld, maar kijk eens op een batterij, daar staat bijvoorbeeld 1,5 Volt of 9 Volt op. Een veilige spanning dus om bijvoorbeeld in je kookwekker o.i.d. te doen.
 
Je ziet wat voedingsspanningen staan zoals plus en min 12 V en 5 Volt.
Dit zijn spanningen die de voeding omzet van 230 Volt wissel naar bijvoorbeeld 12 Volt gelijkspanning. Naar een bruikbare spanning dus. Je wilt geen 230 Volt meteen op je processor hebben.

Misschien geen goed voorbeeld, maar kijk eens op een batterij, daar staat bijvoorbeeld 1,5 Volt of 9 Volt op. Een veilige spanning dus om bijvoorbeeld in je kookwekker o.i.d. te doen.


Bedankt voor de uitleg!
Waardeer dat heel erg
 
Dus zoals mrmusic zegt, vervang de voeding eens, want volgens mij heeft hij gelijk.
Er zal een voedingsspanning ontbreken waardoor de PC niets meer doet.
Alleen blijft het stemmetje nog wel (fout)meldingen geven, dus die mevrouw heeft nog spanning.
 
Dus zoals mrmusic zegt, vervang de voeding eens, want volgens mij heeft hij gelijk.
Er zal een voedingsspanning ontbreken waardoor de PC niets meer doet.
Alleen blijft het stemmetje nog wel (fout)meldingen geven, dus die mevrouw heeft nog spanning.

En vandaar dat ze gewoon "vastzit" tijdens het praten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan