PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Ik heb sinds kort een probleem met het opstarten van mijn PC (Pentium 4, 2,8 Ghz).

Ik heb een externe HD van Western Digital (My Book 320 Gb) aan mijn PC hangen. Aangezien die vol begon te raken heb ik een nieuwe externe HD van Western Digital gekocht van 1 TB (ook type my book).

Nadat ik beide HD's had aangekoppeld en mijn PC wilde opstarten bleef de PC helemaal in het begin hangen bij het scherm van het moederbord. Verder gebeurde er helemaal niets. Om toch maar iets te proberen heb ik toen de PC uit was de extrene HD van 1 TB afgekoppeld en toen de PC weer opgestart. Vervolgens kon ik wel weer opstarten.

Het probleem lijkt dus te komen als ik bij het opstarten de HD van 1 TB heb aangekoppeld. Volgens mij moet er iets in de Bios veranderd worden, maar ik weet alleen niet wat. Weet iemand wat ik moet veranderen?

Het is een veel voorkomend euvel.
Soms heb ik er wel last van, soms niet.

Geen idee waar het aan ligt.

Mijn voeding is 390 watt (vorig jaar geplaatst). Dat zou toch wel moeten lukken.

Een vriend van mij had dit probleem een tijd terug en hij wist het op te lossen door iets aan te passen in de Bios. Helaas weet hij niet meer wat. Het zou te maken hebben met iets aan of uit zetten.

In de bios Boot form other Device en/of Boot from USB op disabled zetten

Deze twee opties kan ik in mijn bios helaas niet vinden.

Het type Bios dat ik heb is 08.00.09, van 08-05-2003.

Misschien dat het daar aan ligt?

Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Zou a.u.b. iemand mij een goede tip kunnen geven?
Mijn PC wil gewoon niet opstarten als de externe HD van 1 TB eraan hangt.

zou ik niet doen. Fat32 kan geen 1 TB aan, zover ik weet...
Dus dan moet je weer meerdere partities aanmaken.

Tja. Ik heb zelf bij familie ook al eens een dergelijk probleem gehad. Ook een dergelijke harde schijf. Maar ik heb helaas geen oplossing...

Bedankt, had ik zo gauw niet aan gedacht.:thumb::thumb:

De maximale grootte van een FAT32-partitie is in theorie bijna 8 Terabyte, Windows laat echter niet toe partities groter dan 32 GB met FAT32 te formatteren. Leveranciers van externe schijven leveren echter vaak programmaatjes mee om grotere schijven toch als één FAT32 partitie te formatteren.

Dan 2 partities maken, de eerste bv 10gb FAT32 en de rest in 1 partitie NTFS.

Wat gebeurt er als je de Externe HD van 1TB aankoppelt als je PC aan is?

Als je hem dan hetstart, wat doet hij dan?

Laatst bewerkt:
Ik heb dat net geprobeerd: hij blijft dan hangen in het begin scherm van het moederbord en hij doet dan verder niets meer. De PC start dan niet op. Als ik de PC vervolgens uitzet, de HD los koppel en dan weer opstart start de PC wel op.

Het heeft dus te maken met de externe HD die bij het opstarten aangekoppeld is. Ik heb me laten vertellen dat ik om het op te lossen iets in de Bios moet veranderen. Ik weet alleen niet wat.

Dus kun je gewoon altijd je externe HD eruit halen en er pas indoen als hij opgestart is...

Ja, dat klopt, maar ik zou het wel erg prettig vinden als dat niet nodig is.

Geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb me laten vertellen dat iets in de Bios veranderd moet worden, maar wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan