PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

quoze

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hallo,

Mijn PC wil niet meer opstarten.
Gister heb ik hem afgesloten en vannochtend deed hij het niet meer.
de kast (lampjes, koelers enz) deden het wel, maar mijn beeldscherm en toetsenbord(g15) deden het niet meer. heb de kabels meerdere keren gechecked.
Ik kwam er wel achter dat er op mijn kast koeler(aan de zijkant) veel stof op het koelertje was waardoor er bijna geen koude lucht meer toegevoegt kon worden. stof weggehaald maar nogsteeds geen resultaat.

Kan iemand mij helpen??

btw, mijn pc sluit nooit goed af. Ik druk op afsluiten, sluit af en dan MOET ik hem via de schakelaar op de achterkant van de PC afsluiten. Hoe dat kan, weet ik niet.

Hallo,

Mijn PC wil niet meer opstarten.
Gister heb ik hem afgesloten en vannochtend deed hij het niet meer.
de kast (lampjes, koelers enz) deden het wel, maar mijn beeldscherm en toetsenbord(g15) deden het niet meer. heb de kabels meerdere keren gechecked.
Ik kwam er wel achter dat er op mijn kast koeler(aan de zijkant) veel stof op het koelertje was waardoor er bijna geen koude lucht meer toegevoegt kon worden. stof weggehaald maar nogsteeds geen resultaat.

Kan iemand mij helpen??

btw, mijn pc sluit nooit goed af. Ik druk op afsluiten, sluit af en dan MOET ik hem via de schakelaar op de achterkant van de PC afsluiten. Hoe dat kan, weet ik niet.

Krijg je echt geen beeld meer?
Zitten alle stekkers goed?
Wil het beeldscherm nog wel aan?
enz., ik denk dat je het zelf wel kunt aanvullen, maar dit probleem kan HELAAS vele oorzaken hebben:(.

Misschien helpt dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=450813

In ieder geval wens ik je succes!
Kijk eerst alles naar!!

MVG,
RB15

Krijg je echt geen beeld meer?
Zitten alle stekkers goed?
Wil het beeldscherm nog wel aan?
enz., ik denk dat je het zelf wel kunt aanvullen, maar dit probleem kan HELAAS vele oorzaken hebben:(.

Misschien helpt dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=450813

In ieder geval wens ik je succes!
Kijk eerst alles naar!!

MVG,
RB15

Ik kan het beeldscherm nog wel aan drukken, maar dan zegt het: power saving mode. Dus ik heb de PC aangezet en het beeldscherm ook, maar het scherm blijft op zwart staan en het power knopje van mn beeldscherm springt over naar oranje. ik heb alle stekkers meerdere keren gechecked en het zit allemaal toppie. Waar zou het dan aan kunnen liggen? Is er iets doorgebrand? of zit er ergens in de kast een kabeltje los die ik niet gezien heb? of is de pc gewoon versleten na 2 jaar? zou niet moeten :) Of komt het door het weer?

Laatst bewerkt:
Ik kan het beeldscherm nog wel aan drukken, maar dan zegt het: power signal output of iets in die richting. Dus ik heb de PC aangezet en het beeldscherm ook, maar het scherm blijft op zwart staan en het power knopje van mn beeldscherm springt over naar oranje. ik heb alle stekkers meerdere keren gechecked en het zit allemaal toppie. Waar zou het dan aan kunnen liggen? Is er iets doorgebrand? of zit er ergens in de kast een kabeltje los die ik niet gezien heb? of is de pc gewoon versleten na 2 jaar? zou niet moeten :) Of komt het door het weer?

Hoor je wel zo'n geluidje bij het opstarten van de computer (bijna direct), je moet dan wel een speakertje hebben (geen speakers voor muziek enz., maar echt in de kast zelf, aangesloten op het moederbord).
Probeer eens een andere videokaart, harde schijf, of geheugen.
Dat zijn de belangrijkste.
Verder kan ik zo helaas niet echt helpen:(, iets wat ik natuurlijk wel graag wil doen.

Hoor je wel zo'n geluidje bij het opstarten van de computer (bijna direct), je moet dan wel een speakertje hebben (geen speakers voor muziek enz., maar echt in de kast zelf, aangesloten op het moederbord).
Probeer eens een andere videokaart, harde schijf, of geheugen.
Dat zijn de belangrijkste.
Verder kan ik zo helaas niet echt helpen:(, iets wat ik natuurlijk wel graag wil doen.

Nee ik heb geen speakertje in mn pc zitten. maar normaal hoort het zo te zijn dat de cdrom schijf gaat draaien en dat mn boot menu dan komt enzo. maar nu is het dat de cdrom schijf gaat draaien en dan komt er nog zo'n vaag geluid achter gaat van hoog(niet echt hoog maar als voorbeeld) naar laag. Ik zal wel even proberen om nog een oude videokaart/HD of geheugen kaart er in te doen.
bedankt voor je medewerking ;)

Zou het anders ook kunnen liggen aan een defecte CD-ROM speler? als ik op reset druk om de pc opnieuw op te starten, heeft de CD-ROM speler moeite met opladen en sluit de PC zichzelf af. 2-3 seconde later start hij weer op, laad de CD-ROM speler, maakt het zelfde rare geluid weer maar start deze keer wel op, nogsteeds zonder connectie tussen beeldscherm en PC. Het scherm blijft zwart staan, zegt: power saving mode.

Ik heb geprobeerd de voeding en de video kaart te verwisselen voor 2 werkende.
het verwisselen lukt, maar nogsteeds met geen resultaat :(
Iemand anders nog een idee ?

Ik heb geprobeerd de voeding en de video kaart te verwisselen voor 2 werkende.
het verwisselen lukt, maar nogsteeds met geen resultaat :(
Iemand anders nog een idee ?

Haal de stekkers van alle dingen die je niet nodig hebt en haal de pci kaarten e.d. eruit, dus:
alleen de stekkers voor het mobo, harde schijf, graka, geheugen erin.

Succes!

hardeschijf geheugen misschien vol?

er is nog 300-400 gb vrij.
nou ik heb hem aan de praat gekregen maar nu zit ik met een volgend dilema ;()
Ik druk mijn pc aan, gaat naar ASUS start scherm en vervolgens naar een windows scherm dat ik mn pc niet goed afgesloten heb, kan ik kiezen tussen safe mode en gewoon opstarten.
Als ik safe mode doe, blijft hij hangen bij crcdisk.sys en doet hij NIETS meer.
Als ik gewoon opstarten doe, gaat hij naar een zwart scherm, daarna naar een blauw scherm en daar blijft hij op staan.

enige ideeën ?

er is nog 300-400 gb vrij.
nou ik heb hem aan de praat gekregen maar nu zit ik met een volgend dilema ;()
Ik druk mijn pc aan, gaat naar ASUS start scherm en vervolgens naar een windows scherm dat ik mn pc niet goed afgesloten heb, kan ik kiezen tussen safe mode en gewoon opstarten.
Als ik safe mode doe, blijft hij hangen bij crcdisk.sys en doet hij NIETS meer.
Als ik gewoon opstarten doe, gaat hij naar een zwart scherm, daarna naar een blauw scherm en daar blijft hij op staan.

enige ideeën ?

Dat is al heel mooi!
Als je een Windows installatie dvd hebt, stop die erin, en druk dan op F8 bij dat "ASUS start scherm".
Kies dan de dvd drive, en start vanaf daar op.
Dan wachten, vervolgens klik je op zoiets als "Windows herstellen", misschien komt ie al wel met een melding dat ie iets kan repareren. Zoniet, klik dan op zoiets als "Opstartfouten herstellen".
Hopelijk gaat bovenstaande lukken!
Succes!

MVG,
RB15

Dan moet ik die CD eventjes uit het stof plukken :P geen idee waar hij ligt

ok ik heb de cd erin gedaan, pc herstart, ging hij zeggen : windows is loading files, en daarna weer op dat donkerblauwe scherm

ok ik heb de cd erin gedaan, pc herstart, ging hij zeggen : windows is loading files, en daarna weer op dat donkerblauwe scherm

Tja, dan denk ik dat het aan de hardware ligt.
Meet het batterijtje eens, die op je moederbord zit, misschien is die leeg (alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt).
Hij doet wel wat, heb je misschien nog Windows XP ofzo?
Of misschien een dvd van iemand anders met een os erop?

Tja, dan denk ik dat het aan de hardware ligt.
Meet het batterijtje eens, die op je moederbord zit, misschien is die leeg (alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt).
Hij doet wel wat, heb je misschien nog Windows XP ofzo?
Of misschien een dvd van iemand anders met een os erop?

Waar ligt dat batterijtje precies?
en ik heb geen windows XP liggen dnek ik, zou ik goed moeten zoeken.
en ik heb de DVD gebruikt die ik ook met de instalatie heb gebuikt

Waar ligt dat batterijtje precies?
en ik heb geen windows XP liggen dnek ik, zou ik goed moeten zoeken.
en ik heb de DVD gebruikt die ik ook met de instalatie heb gebuikt

Dat weet ik ook niet, maar in de handleiding van je moederbord staat dat wel, als je die nog hebt.
Vraag anders eens een schijfje van iemand anders, als dat niet helpt weet ik het eigenlijk ook niet meer, dan denk ik dat het aan de hardware ligt.
Het is een moeilijk probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan