PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik mijn pc opgeschoond en heb ik onder andere malwarebytes' anti malware met een volledige scan gedraaid. Alle andere scans vonden niks, maar dit programma vond 2 system trojan bestanden en die heb ik laten verwijderen. Na het verwijderen werd aangegeven dat ik de pc opnieuw moest opstarten zodat ze compleet verwijderd werden. Dit heb ik toen genegeerd, maar gisteren heb ik mijn pc uitgezet en vandaag doet mijn pc niks meer. Dat wil zeggen als ik op de startknop druk dan zie ik alleen het groene en rode lampje continu branden op de pc, maar op het scherm verschijnt niks. Ook de reset knop werkt niet en ook de cd-rom en DVD speler gaan niet open. Het lijkt dus alsof er niks gebeurd.

Helaas weet ik niet hoe hoe de bestanden heten, maar misschien is dit een bekend probleem en is er een oplossing zodat mijn pc het weer doet. Ik weet echter niet 100% zeker dat deze opschoonactie de oorzaak was, maar ik heb eerder nooit problemen gehad.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Laatst bewerkt:
Als je de PC aanzet even op F8 blijven drukken.

Als dit lukt, kom je in een scherm met verschillende opties. Kies de optie 'Windows starten met de laatste bekende werkende configuratie'

:thumb:

Er gebeurt helaas niks. Heb vanaf het opstarten steeds op F8 gedrukt, maar er verschijnt niks in het beeldscherm. :(

Wat heb je?
Xp,Vista? win 7?
Denk dat toch opnieuw op moet installeren.

Ik heb XP, hoe moet ik opnieuw installeren als ik niks op het scherm zie en de DVD en cd speler niet open gaan?

Zou natuurlijk ook je voeding kunnen zijn.
Als niets het doet.
Maak de harddisk eens los.
Dan zou het moederbord moete werken,in je bios.

Laatst bewerkt:
De fans van de voeding, videokaart en op het moederboard draaien. Ook het ledje op het moederboard doet het.

Ik heb een ASUS PXP800 SE moederboard.

Als de harddisk los is, dan lijkt alles hetzelfde als wanneer hij niet gekoppeld is.

Je had wel beeld,he?
Of niet?
ventilator van video kan wel draaien,maar de kaart kan ook defect zijn.

Is gewoon alles wisselen en proberen.

Sinds ik eergisteren de pc uit heb gezet, heb ik 1 keer heel kort beeld gehad. Dit was van de monitor zelf een soort van logo. Dit was toen ik op F8 drukte. Maar dat was ook de enige keer en duurde niet langer dan een seconde. Sindsdien heb ik helemaal niks meer op het scherm gezien.

Maar die ene seconde suggereerd dat het niet aan de videokaart ligt, of hij was heel even niet kapot. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen.

aangezien je ook geen beeld krijgt zonder hardeschijf, ligt het aan de hardware
Dus dat kan zijn je beeldscherm is kapot, je videokaart heeft het begeven of je voeding is niet toereikend en het nog van alles zijn. Dus mijn advies is om even het moederbord videokaart beeldscherm en voeding te proberen op een andere computer en misschien vind je dan iets wat stuk is.

Ik heb de videokaart getest op een andere pc en daar werkt hij prima. De fan van de videokaart draait gewoon op mijn eigen pc. Als ik de monitor aan zet, dan krijg ik heel kort het logo te zien van de monitor. Ook als er geen kabel in zit, dan krijg ik een melding dat er geen signaal binnen komt. De monitor doet het dus wel.

Ook heb ik het werkgeheugen er uit gehaald, maar maakt ook niks uit.

Enig idee wat nog kan helpen?

Je hoort toch Beeps? dan geeft hij het toch aan. ook met geheugen eruit.

Had je er nou koelpasta op de processor gedaan/

Anders Bord terugsturen,of brengen.

Laatst bewerkt:
Nee, ik hoor helemaal geen piepjes. Ik heb geen koelpasta gebruikt. Dus board is waarschijnlijk kapot? Meh, is een board van 5 of 6 jaar oud denk ik.

5 jaar? maakt niet uit.
Als jij de koeler eraf haalt,is die oud.
Maak dan de koeler en processor schoon,en doe er pasta op.
Als de processor te heet wordt,is het gebeurt.

Koeler is even oud als het moederboard. Nog advies hoe ik de processor en koeler schoon moet maken? Gewoon met een stofzuiger?

Kan je koelpasta gewoon in een computerzaak kopen? Nooit gebruikt namelijk...

Nee,niet met een stofzuiger.
Kijk eerst onder de koeler,zie je het zitten.
kun je met nagellak remover eraf wassen.
Of aceton.
En je kunt een tubetje in PC winkel kopen.

Kan je de P4 ook in een ander moederbord testen?

Laatst bewerkt:
Heb je het nu over oude koelpasta? Volgens mij zit dat er helemaal niet op... of bedoel je gewoon viezigheid die ik met aceton moet verwijderen?

Nou,dat zou natuurlijk wel moeten.
Ja,als er troep (pasta) opzit,en is nog smeerbaar,hoeft het niet.
Maar in die 5 jaar zal het hard geworden zijn.
Heb je nou P4? welke snelheid? zie je als hij schoon is.

Ja is P4. Volgens mij 2.6 Mhz.

Ik zag geen pasta zitten en heb alles schoon gemaakt, maar met hetzelfde resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan