Pc start niet meer op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rope
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rope

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
wel ik heb hier hetzelfde aan de hand met een hd pavillion ze 4900 laptop ....om kort te zijn ..niets gaat meer ,veilige modus"s weigeren ...een herinstal forceren door de bios in te stellen om op te starten via cd-rom ..lukt niet "dit wil zeggen ik kan de bios zo instellen ;maar wanneer ik de pc dan opnieuw opstart loopt alles weer vast ..hij start terug op tot het aanmeldscherm van xp..dan slaat hij uit en start opnieuw op !! telkens weer ! !

ook heb ik de opsporingsmodus ingesteld en deze gaf een melding dat alles goed was !!dus geen fout melding !!

ook al een paragon hd manager2009.iso besandje binnen gehaald via de desktop pc en dit bestand op een cd gebrand als image; in de laptop gestoken ,laptop heropgestart ...maar de cd wilde zijn werk niet doen ..nochthans hoor je de cd driver draaien !!dit heb ik ook met de orgineelle installatie cd's van windows xp,vista en win7 géén enkele wil of kan een herinstal tewerkstelligen/forceren .

kleine vermelding "soms een blauw scherm met de tekst "windows could not start because the following file is missing or corrupt "

WINDOWS\system32\config\software stop"
nog een vermelding !! ik heb de battery eruit gehaald de netstroom ontkoppelt dan de start toets een aantal keren ingeduwd om de achter gebleven spanning te ontladen .. dan de ram latjes eruit gehaald en de hard disk, daarna al de contactpuntjes nagekeken [ alles in orde ] alles terug geplaatst..dit heb ik gedaan voor alleer ik de bios instelde om op te starten via cd-rom..

ik wil dus als het mogelijk was een nieuwe instal bewerkstelligen ook al verlies ik hier door al de opgeslagen bestandjes..
dit is niet de eerste keer dat ik een vast gelopen pc onderhanden neem ;tot op heden is het me altijd gelukt deze te herstellen door zonodig een herinstal te doen ..

Laatst bewerkt:
@rope, je bericht doorlezend betwijfel ik óf jij in het bios 'opstarten vanaf CD / DVD' wel als eerste hebt staan. Reden voor deze aanname is dat je schrijft dat wanneer je de pc zijn werk laat doen. etc. etc. ...... aanmeldscherm............'

Áls jij namelijk vanaf CD / DVD start, dan kómt er geen aanmeldscherm.

Verlaat jij het bios wel met F10 als je de bootvolgorde hebt veranderd?

2e mogelijkheid dat het fout gaat: druk jij wel op een willekeurige toets nadat de CD / DVD van Windows je machine heeft geboot? Als je dat namelijk niet binnen een seconde of 10 doet, wordt alsnog getracht vanaf harddisk te starten.

Laatst bewerkt:
@rope, je bericht doorlezend betwijfel ik óf jij in het bios 'opstarten vanaf CD / DVD' wel als eerste hebt staan. Reden voor deze aanname is dat je schrijft dat wanneer je de pc zijn werk laat doen. etc. etc. ...... aanmeldscherm............'

Áls jij namelijk vanaf CD / DVD start, dan kómt er geen aanmeldscherm.

Verlaat jij het bios wel met F10 als je de bootvolgorde hebt veranderd?

2e mogelijkheid dat het fout gaat: druk jij wel op een willekeurige toets nadat de CD / DVD van Windows je machine heeft geboot? Als je dat namelijk niet binnen een seconde of 10 doet, wordt alsnog getracht vanaf harddisk te starten.

ja ik bevestig de bios instelling door f10 tedrukken en dan enter
ant woord op je 2devraag ! hij boot niet !! staat duidelijk vermeld in beschrijving van mijn probleem

ja ik bevestig de bios instelling door f10 tedrukken en dan enter
ant woord op je 2devraag ! hij boot niet !! staat duidelijk vermeld in beschrijving van mijn probleem
Zoasl het er nú staat (bericht van Windows aan jou / scherm dat je te zien krijgt) is het geen CD / DVD boot maar een boot vanaf hdd.
Heb jij een legale en originele Windows CD / DVD waarmee je boot? Ook dát kan nog een oorzaak zijn van de ellende.

Laatst bewerkt:
Zoasl het er nú staat (bericht van Windows aan jou / scherm dat je te zien krijgt) is het geen CD / DVD boot maar een boot vanaf hdd.
Heb jij een legale en originele Windows CD / DVD waarmee je boot? Ook dát kan nog een oorzaak zijn van de ellende.

ja het zijn legaalle aangekochte instal cd 's zowel xp home,vista,win7 met licentie code

ga ik naar de bios instellingen dan heb ik de keuze uit ..atapi cd-rom drive

...floppy diskette drive
...hard drive
...network adapter

zoals ik ze nu hier neer gezet heb zo staan ze ook ingesteld op de laptop..

Wordt kort na het booten aan je gevraagd om op een 'willekeurige toets te drukken'?

Je zou als de laptop opstart van de atapi cd, op een gegeven moment een melding moeten krijgen: Druk op een toets als u de computer via cd wilt opstarten. Als je dan op een toets drukt, dan zou de setup van Windows moeten beginnen.

Uiteindelijk moet je je C: schijf formatteren, maar pas op, dan moet je wel eerst je bestanden opslaan, want je haalt alles leeg.

Wat je ook nog kunt proberen als de laptop niet van CD wilt opstarten, is alle Boot opties in de BIOS uitzetten, behalve die van de CD. Dus floppy, HDD enz. op DISABLED zetten.

Nou, succes!

Je zou als de laptop opstart van de atapi cd, op een gegeven moment een melding moeten krijgen: Druk op een toets als u de computer via cd wilt opstarten. Als je dan op een toets drukt, dan zou de setup van Windows moeten beginnen.

Uiteindelijk moet je je C: schijf formatteren, maar pas op, dan moet je wel eerst je bestanden opslaan, want je haalt alles leeg.

Wat je ook nog kunt proberen als de laptop niet van CD wilt opstarten, is alle Boot opties in de BIOS uitzetten, behalve die van de CD. Dus floppy, HDD enz. op DISABLED zetten.

Nou, succes!

die keuze krijg ik niet ... kan alleen : floppy / cd-rom aan /uit zetten van de hd zelf krijg ik de keuze niet !!

wat ik als enige mogelijkheid kan doen is de battery om de bios te resetten los koppelen maar in een laptop weet ik deze niet zitten ..in een desktop pc vind ik deze gemakkelijker en het is niet de eerste keer dat dit dan lukt om een herinstal te doen

Laatst bewerkt:
die kueze krijg ik niet kan alleen : floppy / cd-rom aan /uit zetten van de hd zelf krijg ik de keuze niet !!

wat ik als enige mogelijkheid kan doen is de battery om de bios te resetten los koppelen maar in een laptop weet ik deze niet zitten ..in een desktop pc vind ik deze gemakkelijker en het is niet de eerste keer dat dit dan lukt om een herinstal te doen

Dán wordt dus ook niet van CD / DVD gestart en blijf je een probleem houden.

dit beweerde ik al in mijn oproep tot hulp ....in de vraag die ik stelde !! ik ben geen groentje maar dit probleem stelde ik nog nooit vast ...daarom da ik nu hulp inroep van een forrum..

Oké, maar een paar postings terug was je nogal stellig over het feit dat wél vanaf CD / DVD zou worden gestart, net zo stellig als ik was / ben omtrent het feit dat niet vanaf CD / DVD wordt gestart (gelet op het feit wát Windows je meldt)

Echter, ook ik ben geen groentje en heb mogelijk nog een andere oplossing voor je:

jouw situatie (dat je de melding 'Druk op een toets om vanaf CD / DVD te starten') heb ik één keer eerder mogen 'aanschouwen'. Grappige was dat idd. in het bios alles goed stond ingesteld, dat de Windows DVD splintenrieuw én legaal was en tóch verrekte het ding vanaf schijf te booten.

De oplossing was toen even onbenullig als logisch:

bij het opstarten werd (omdat vanaf CD / DVD werd geboot) van de standaard videoadapter gebruik gemaakt met een heel lage resolutie. Hierdoor kwam de ene tekstregel van Microsoft dus never in beeld, die bleek elke keer bij een hernieuwde boot 'onder de monitor/ beeldscherm' te hebben gestaan, buiten beeld dus. De oplossing? Booten met de Windows DVD en simpelweg elke 3 seconden een willekeurige toets indrukken en dán zal wél vanaf DVD / CD worden geboot (áls dat tenminste de oorzaak bij jou zou zijn).

Een defecte DVD speler is uitgesloten?

Laatst bewerkt:
Oké, maar een paar postings terug was je nogal stellig over het feit dat wél vanaf CD / DVD zou worden gestart, net zo stellig als ik was / ben omtrent het feit dat niet vanaf CD / DVD wordt gestart (gelet op het feit wát Windows je meldt)

Echter, ook ik ben geen groentje en heb mogelijk nog een andere oplossing voor je:

jouw situatie (dat je de melding 'Druk op een toets om vanaf CD / DVD te starten') heb ik één keer eerder mogen 'aanschouwen'. Grappige was dat idd. in het bios alles goed stond ingesteld, dat de Windows DVD splintenrieuw én legaal was en tóch verrekte het ding vanaf schijf te booten.

De oplossing was toen even onbenullig als logisch:

bij het opstarten werd (omdat vanaf CD / DVD werd geboot) van de standaard videoadapter gebruik gemaakt met een heel lage resolutie. Hierdoor kwam de ene tekstregel van Microsoft dus never in beeld, die bleek elke keer bij een hernieuwde boot 'onder de monitor/ beeldscherm' te hebben gestaan, buiten beeld dus. De oplossing? Booten met de Windows DVD en simpelweg elke 3 seconden een willekeurige toets indrukken en dán zal wél vanaf DVD / CD worden geboot (áls dat tenminste de oorzaak bij jou zou zijn).

Een defecte DVD speler is uitgesloten?

heb al een externe cd/dvd driver aangesloten resultaat is hetzelfde... niets veranderdt !!

kleine vermelding "soms een blauw scherm met de tekst "windows could not start because the following file is missing or corrupt " WINDOWS\system32\config\software stop"
Déze boodschap wijst m.i. slechts naar 2 oorzaken:

1. zie mijn opmerking over het 'drukken op een willekeurige toets' of
2. de Windows DVD is beschadigd?

2a. toetsenbord laptop is kapot ?

Gelet op de aard van de melding is een andere oorzaak naar mijn bescheiden mening uitgesloten.

Laatst bewerkt:
Déze boodschap wijst m.i. slechts naar 2 oorzaken:

1. zie mijn opmerking over het 'drukken op een willekeurige toets' of
2. de Windows DVD is beschadigd?

2a. toetsenbord laptop is kapot ?

Gelet op de aard van de melding is een andere oorzaak naar mijn bescheiden mening uitgesloten.

als je zegd de windows dvd is beschadigd dan bedoel je toch wel de harddisk !!

Ja / Nee, Windows op de HDD maar primair ging mijn opmerking over een beschadigde of vuile Windows DVD.

Laatst bewerkt:
Ja / Nee, Windows op de HDD maar primair ging mijn opmerking over een beschadigde of vuile Windows DVD.

de instal cd/dvd's van windows xp ;vista;win7 werken wel heb vorige week een laptop voor zien van een nieuwe instal xp

mijne desktop liep vast begin deze maand waar win 7 opstond ;wel toen moest ik eerst xp erop zetten want win7 gaf fout melding bij nieuwe instal van de 7,ook mijn systeemherstelschijf werdt toen niet aanvaard..eerst dus xp erop gezet daarna vista en tenslotte kon ik pas terug win7 erop zetten ...op de site van hp heb ik vernomen dat er meer keuze mogelijkheden zijn voor de bios instellingen "zo staat daar vermeld dat ik de bios moet instellen op ! nieuwe installatie via externe dvd driver ! maar wanneer ik in de bios zoek staat deze optie niet vermeld !!!! daarom dat ik daar straks via de externe cd/dvd driver ook geen instal kon doen ..this me een volledig raadsel wat er met deze laptop van de buurman is gebeurt..!

mocht je nu gaan beweren dat in die periode wel iets zou gebeurt zijn met de orgineelle instal 's..wel ik heb daarvan toen ik ze aangekocht heb kopie's van gemaakt en die worden nu ook niet aanvaardt ..

Laatst bewerkt:
rope;3424233 mijne desktop liep vast begin deze maand waar win 7 opstond ;wel toen moest ik eerst xp erop zetten want win7 gaf fout melding bij nieuwe instal van de 7 zei:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan