pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
De "list "krijg ik nog tevoorschijnmaar verderreageert ie niet. Heb via hirensboot cd even op dec: gekeken en daar vond ik wel een hal.dll bestand in system32

Tsja, het lijkt erop dat de recovery-partitie nu zichtbaar is. Dat betekent dat XP op de 2de partitie moet worden geïnstalleerd, denk ik.

Komt dus op het volgende zou kunnen proberen:
a. Start op van Hiren's met Mini Windows XP
b. In Mini Windows XP (als de C: schijf van je harde schijf daar ook C: heet in My Computer):
Start -> Run -> cmd.exe
attrib -r -s -h c:\boot.ini
copy c:\boot.ini c:\boot.bak
notepad c:\boot.ini

In boot.ini zou dan moeten staan/komen staan (kijk even wat er nu in staat):
Code:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP 1" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP 2" /noexecute=optin /fastdetect

Je ziet dat ik hierboven XP ook op de 2de partitie neerzet, dit dus vanwege het 'doorschuiven' vanwege de zichtbare PQMAGIC partitie. Hopelijk levert het wat op. Een backup van hoe het stond heb ik met bovenstaande instructie in C:\boot.bak opgeslagen.

Ik kan verder helaas niet beoordelen hoe die recovery werkt. Een probleem zou bijv. kunnen zijn dat je C: en/of D: schijf af-fabriek origineel FAT32 partities waren maar dat je die zelf ondertussen naar NTFS had geconverteerd etc. Verdere hulp dus bij de helpdesk van je computermerk halen, lijkt me.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik krijg het volgende:
[boot loader]
timeout = 0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\windows
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\windows="Microsoft Windows XP Home edition" /noexecute=option /fastdetect

Ik had gehoopt dat ik zo lekker op weg was, loopt het nou toch nog mis?

Ik verwijs nog maar eens terug naar mijn vorige posting, voor een mogelijke oplossing van dat hal.dll probleem: Een extra entry in Boot.ini, zodat je uit 2 kunt kiezen waarvan er hopelijk 1 goed is. Zodra je dan weet welke de 'goede' is, dan kun je de 'foute' in een later stadium uit boot.ini verwijderen, nietwaar?

Overigens is mij niet duidelijk of de recovery helemaal gelukt is vlgs. het recovery-proces of niet. Iets meer feedback over wat er precies gebeurd is kan geen kwaad, want hier op het forum kunnen we natuurlijk niet met je meekijken...
[Als ik je huidige boot.ini bekijk zou ik denken dat de recovery achter de rug is, maar jij kunt ons dat beter vertellen dan dat ik het kan raden...]

Tijs.

Krijg pc nog steeds niet opgestart. Heb inmiddels wel een windows cd en ga nu verder op het forum voor Windows xp problemen. Bedankt voor het helpen herstellen en terugvinden van al mijn belangrijke gegevens. Ben alweer een stuk wijzer geworden in deze wereld....
groetjes
Stefanie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan