pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ales volgens mij gedaan volgens handleiding, nu heb ik wel een c:maar deze heet PQSERVICE en de lokale schijf wordt nog steeds niet herkent en heet H:....
Ik heb ook met Smart Partition Recovery gekeken, bij automatic recovery geeft hij aan dat er wel een boot sector copy ,Fat , 4997 Mb heeft gevonden. En vraagt ofik dit wil overschrijven.....Klinkt mij niet helemaal lekker in de oren......

Ik verbaas me een beetje: Normaal gesproken ken ik PQSERVICE partities alleen van Acer laptops, maar je had het over een Dell recovery-DVD....

Linksom of rechtsom: De tool om partities mee terug te halen is de TestDisk, die in het HBCD menu in Mini Windows XP in dezelfde sectie staat als Smart Partition Recovery.
Handleiding: hier

Overigens heb ik nergens aangegeven dat je ook met de rest van de tools van Hiren's wat moest gaan doen. Zowiezo zijn alle tips hier op het forum voor eigen risico, maar ik ben niet blij met dat je nu 'wat bent gaan proberen'...

Tijs.

Ik heb een Acer pc, dus ook een Acer recovery cd. Kan in het hele draadje geen Dell vinden.
Ik heb alleen gekeken naar dat andere programma en er niets mee gedaan omdat ik het niet vertrouwde. Omdat er nog steeds niets herkent werd ging ik af op je alternatief. Ben dus niet zomaar iets aan het proberen.
De handleiding bij testdisk gevolgd, die link had ik al gelezen.
Ik ben bang dat het niet zo gaat lukken. Balen want ik zou ook niemand hier weten die er verstand van heeft en die ik vertrouw. We zijn weleens niet zo eerlijk behandeld bij een pc-winkel, dus breng hem niet zo graag weg.

Sorry, ik gooi 2 discussiedraden door elkaar. Je kunt wat mij betreft die backup sector terugschrijven. Doe dit trouwens liefst zodra je alle relevante (gebruikers-)bestanden gebackupped hebt.

Tijs.

Gelukkig....ik kan die bestanden niet veilig stellen omdat ik dat deel nog steeds niet kan bereiken. ik heb alleen een lijst van de bestanden gezien via testdisk.Als ik naar My computer ga, krijg ik niet de harde schijf te zien met de bestanden die ik veilig wil stellen, die kan niet gelezen worden, krijg ik als melding.

Vanuit/in die lijst van TestDisk moet je óók kunnen kopiëren. Dit is dan wel bestand-voor-bestand danwel map-voor-map: Met c kies je in die lijst voor kopiëren (ook mappen) en met 'pijltje-naar-rechts' kun je in een (sub-)map terecht.

'Probleem' hiermee is dat het bladeren naar waar je het naar toe wilt kopiëren in TestDisk me niet helemaal duidelijk is.

Als jij daar wel wat mee kunt, dan is dat heel mooi. Natuurlijk kan ik niet bepalen hoeveel data je wilt veiligstellen en of je de ACERDATA partitie kunt gebruiken voor dat doel (als je weet hoe je er moet komen na het ingeven van c voor copy...
Uit je verhaal eerder blijkt dat Acerdata een FAT32 partitie is, dat betekent dat je geen bestanden daarheen kunt kopiëren die per stuk groter zijn dan 4 GB, want FAT32 staat geen bestanden > 4 GB toe.

Tijs.

Ik ga er morgen mee verder.....
enig idee hoe je bij je outlookgegevens kan komen????

Als je je maildata-bestand bedoelt, die moet staan onder
\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Heet (normaal gesproken) Outlook.PST

Heb je ook een archief, dan staat dat normaal gesproken in dezelfde map, met als naam Archive.PST of Archief.PST

Succes,

Tijs.

Overigens wil ik graag weten of die partitie ACER nu in My Computer wordt getoond na je recovery-pogingen en welke letter die heeft. Staat die partitie daar nu inderdaad, dan kun je gewoon Verkenner gebruiken om bestanden veilig te stellen.

Verder kun je kijken of je m.b.v. Partition Find and Mount (ook in het Recovery submenu van HBCD Menu) de 'verloren' partitie kunt vinden en dan kunt mounten onder een vrije schijfletter. Ook in dat geval zou je met Verkenner je data moeten kunnen bereiken (of vanuit dat Partition Find and Mount programma zelf).

Tijs.

In My computer zag ik wel de Acer staan als C:, maar verder werd deze niet herkend. Nu heb ik via Partition Find and Found de partitie gemount en nu komt deze wel te voorschijn in My computer. Ik helemaal blij.....van korte duur. Als ik wil kopieren naar mijn externe harde schijf dan krijg ik een melding dat ik niet mag schrijven op deze schijf.
Wat nu.....

Als ik je goed begrijp is de partitie ACERDATA wél zichtbaar. Probeer daar eens wat naartoe te kopiëren?

Tijs.

Helaas, lukt niet. Kan alleen naar mijn USB stick kopieren. Ik krijg een melding dat ik krijg een melding van write-protection. Waar kan ik dit veranderen,heb al gekeken onder properties, maar weet niet wat ik precies moet veranderen.

Ik heb geen idee. Enige tip die ik heb is ervoor zorgen dat alle externe apparatuur (usb-stick(s), externe harde schijven etc.) reeds aangesloten te hebben bij opstarten van de pc.

Er is wel een andere mogelijkheid, en dat is "Mini Linux" opstarten. Ook daar is TestDisk in beschikbaar (rechtsklikken op bureaublad -> Applications -> Partition Tools -> Testdisk - Scan/repair partitions), en het uitkiezen van de partitie/lokatie waar je (via P en dan c) naar toe wilt kopiëren ziet er begrijpelijker/werkbaarder uit.

Ik raad je aan om eerst Gparted daar op te starten (rechtsklikken op bureaublad -> Gparted PartitionEditor) om te zien welke 'schijfletters' je partities gekregen hebben (in jouw geval zijn vooral de partities op de externe schijf van belang). In mijn test had ik een extended partitie die /mnt/hda5 heette, terwijl de c: schijf /mnt/hda1 heette, maar bij jou zal dat dus anders zijn. Vandaar de hint om uit te zoeken onder welk mountpoint (=/mnt/XXXX) de partitie op je externe schijf beschikbaar is, zodat je er naartoe kunt bladeren na de c actie, zodat bekend is waar naar toe je wilt kopiëren.
De manier die ik gevolgd heb op mijn pc is (in Gparted): Gparted -> Devices -> [kies de juiste gevonden fysieke schijf] om te zien hoe de partities heten die ervan gemount zijn. Gaat om de kolom Mount Point.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas,als ik alles aansluit en dan opstart, wordt de externe schijf niet herkent. Kan het zijn dat de mini XP bepaalde bestanden mist om dezeschijf te herkennen?
Als ik via mini Linux wil opstarten krijg ik als melding dat hij een helper mist.....
Ga straks proberen via USB stick toch het een en ander veilig te stellen.

Het was even heel druk in dit huishouden...tussendoor toch volgensmij de belangrijkste bestanden kunnen veilig stellen. Zijn er naast de instellingen van outlook nog bestanden die ik echt met veiligstellen?

Alles in/onder Mijn Documenten (dus óók Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek, Mijn Video's etc., als je daar wat in gezet had).

Tijs.

ik heb alle bestanden die voormij duidelijk waren gekopieerd. ik vroeg me af of er nog ergens belangrijke bestanden "verstopt" stonden.
Groetjes
Stefanie

Hangt ervan af welke software je gebruikt. Zie (bijv.) eerder in deze discussiedraad waar Outlook zijn bestanden bewaart.

Verder: Als je nog (nuttige) zaken op je Bureaublad had staan:
\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Bureaublad
Je webpagina Favorieten/bookmarks:
\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Favorieten

Succes,

Tijs.

eindelijk de tijd en het lef gehad om de recovery cd te gebruiken.
Nu krijgik de melding dat ereen bestand niet goed is:<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll. Is hier nog ietsaan te doen?

eindelijk de tijd en het lef gehad om de recovery cd te gebruiken.
Nu krijgik de melding dat ereen bestand niet goed is:<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll. Is hier nog ietsaan te doen?

Dat ligt meestal aan een verkeerd ingerichte boot.ini bestand in de hoofdmap van C:

Zie deze link

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan