Pc start niet op na aansluiten van ext harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

longtallbenny

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Ik heb een externe harde schijf aangeschaft van het merk Fujitsu Siemens 640GB
type Storagebird 35EV821
De harde schijf is aangesloten op een usb poort en is voorzien van een externe stroomaansluiting.
Als de ext Harde schijf is aangesloten start de pc gewoon niet op ik krijg dan de volgende melding "Press DEL to run setup Press TAB to display BIOS POST Message" als ik dan vervolgens op DEL of TAB druk gebeurt en gewoon niets ik moet dan de reset knop van de pc gebruiken voor hij weer iets doet.
Als ik de usb van de harde schijf uittrek werkt alles perfect.
Weet iemand raad

Misschien wil de pc opstarten van dde (lege) externe schijf.
Dit kun je in de bios instellen bij post sequenze, opstartvolgorde o.i.d.
Zet de cd of c schijf als eerste.

mvg leo

op del of f1 f2 drukken bij het opstarten (zonder externe schijf)
De juiste toets zie je meestal onderaan op het scherm aangegeven.

I Press TAB to display BIOS POST Message" als ik dan vervolgens op DEL of TAB druk gebeurt en gewoon niets ik moet dan de reset knop van de pc gebruiken voor hij weer iets doet.
Als ik de usb van de harde schijf uittrek werkt alles perfect.
Weet iemand raad
Hoi Longtallbenny :
Deze optie moet het toch echt zijn hoor je moet tokkelen op de tab toets voor het windows scherm komt en dan moet je in je bios komen. Wat heb je een desktop of een laptop.
MVG..
Pred...

Laatst bewerkt:
Hoi Longtallbenny :
Deze optie moet het toch echt zijn hoor je moet tokkelen op de tab toest voor het windows scherm komt en dan moet je in je bios komen. Wat heb je een desktop of een laptop.
MVG..
Pred...

Ik heb een desktop en de pc geeft idd aan dat ik de teb toets moet gebruiken ik ga het zo dadelijk proberen ik heb 2 pc's dus er is altijd eentje waar ik terecht kan :)
Benny

Als je je externe HDD aansluit moet je p.c. hem wel eerst herkennen, kijk eens in apparaatbeheer of die er tussen staat als het zo is verwijder hem dan en start opnieuw op zo dat je drivers opnieuw gevonden worden door windows. Kijk ook eens of je de laatste drivers hebt voor je ex HDD hoe lang heb je hem is het een nieuwe ex HDD.
Probeer ook eens een andere usb poort wil ook wel eens helpen.
Pred...

Als je je externe HDD aansluit moet je p.c. hem wel eerst herkennen, kijk eens in apparaatbeheer of die er tussen staat als het zo is verwijder hem dan en start opnieuw op zo dat je drivers opnieuw gevonden worden door windows. Kijk ook eens of je de laatste drivers hebt voor je ex HDD hoe lang heb je hem is het een nieuwe ex HDD.
Probeer ook eens een andere usb poort wil ook wel eens helpen.
Pred...

Ik heb wel degelijk een nieuwe ext HDD, maar tot nu toe heb ik mijn probleem nog niet kunnen oplossen,
Als ik via de Tab toets in de bios kom krijg ik wel deze optie
"Fasttrack controler
Create e RAID array with the hard disk attateched ro via RAID controler"

Als ik de pc dan verder wil opstarten verschijnt er ook nog het volgende,
No drive attached to raid controller, the bios is not instaleted.
misschien zit hier wel het probleem?

Ik ben sinds een aantal weken een stuk wijzer geworden voor wat betreft spanningen.

Start je PC op zonder de USB drive aangesloten.
Gaat dit goed dan herstarten en in je BIOS controleren in welke volgorde de diverse apparaten worden worden afgetest. Meestal is dit zo ingesteld dat eerst de CD-ROM wordt aangesproken en als tweede de harde schijf.
Als USB-HDD als eerste staat vermeld dan dit wijzigen in CD-ROM.

Gaat het systeem daarna goed opstarten dan USB-HDD aansluiten. Dan herstart plegen. Lukt het niet het systeem op te starten dan is de voedingsspanning van USB niet voldoende.

Ik heb met een externe voeding het een en ander getest en toen bleek het goed te werken. Als dit bij jou ook het geval is dan moet je een nieuwe voeding die bij je PC past installeren.

Jaap

Ik ben sinds een aantal weken een stuk wijzer geworden voor wat betreft spanningen.

Start je PC op zonder de USB drive aangesloten.
Gaat dit goed dan herstarten en in je BIOS controleren in welke volgorde de diverse apparaten worden worden afgetest. Meestal is dit zo ingesteld dat eerst de CD-ROM wordt aangesproken en als tweede de harde schijf.
Als USB-HDD als eerste staat vermeld dan dit wijzigen in CD-ROM.

Gaat het systeem daarna goed opstarten dan USB-HDD aansluiten. Dan herstart plegen. Lukt het niet het systeem op te starten dan is de voedingsspanning van USB niet voldoende.

Ik heb met een externe voeding het een en ander getest en toen bleek het goed te werken. Als dit bij jou ook het geval is dan moet je een nieuwe voeding die bij je PC past installeren.

Jaap
Hallo Jaap,
Ik heb een ext HDD met een externe voeding dus dat zal zeker niet het probleem zijn,in als ik in de bios ben kan ik daarin niet verder de F1 toets doet het ook niet en ik krijg daarna ook het volgende probleem dat de bios niet geinstaleerd zou zijn, ( zie hierboven in een ander bericht)

Ik heb wel degelijk een nieuwe ext HDD, maar tot nu toe heb ik mijn probleem nog niet kunnen oplossen,
Als ik via de Tab toets in de bios kom krijg ik wel deze optie
"Fasttrack controler
Create e RAID array with the hard disk attateched ro via RAID controler"

Als ik de pc dan verder wil opstarten verschijnt er ook nog het volgende,
No drive attached to raid controller, the bios is not instaleted.
misschien zit hier wel het probleem?

De pc wil de exteren schijf in een raid array opnemen (een combinatie van meerdere schijven) dat is niet de bedoeling.
Dat dit raid bios niet geinstalleerd is, is verder geen probleem.

Je moet naar de bios gaan als de schijf niet is aangekoppeld en dan de opstart volgorde aanpassen.
Daarna opnieuw opstarten met de schijf aangekoppeld.

Probleem opgelost?

Ik ben benieuwd of het probleem al is opgelost.
Ik heb hier ook van een kennis een Storagebird 35EV821 en deze geeft het zelfde probleem.

Neen het probleem is nog altijd niet opgelost, ik gebruik die ext harde schijf enkel voor opslag van foto's . ik steek ze gewoon in als ik er iets bijzet het is wel vervelend natuurlijk
maar zo moet het maar dan,

Moest je vriend toch een oplosing vinden mag je me dit altijd laten weten natuurlijk, ik zal het ook doen moest het bij mij nog opgelost geraken

ik heb ook dit probleem:confused:,eveneens staat er een externe harde schijf icoontje in de taakbalk met een klein rood circel met een wit x tekentje erin...dat is al niet pluis vermoed ik:rolleyes:
als ik rechtsklik op dit icoontje,zijn volgende opties beschikbaar:
instellingen,powersave,updater,
archiveren,sync en auto backup.
daar ik nogal gauw in paniek sla(bang om iets verkeerd te doen hé):D,durf ik niks te ondernemen.

iemand raad?
groetjes dosje:thumb:

probleem nog niet opgelost

Bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost, maar het heeft wel een tijdje goed gewerkt zonder dat ik er erg ik had dat wel,Ik gebruik die ext harde schijf eerder zelden en
ik had eens vergeten om die los te koppelen van de pc en toen heeft hij wel een tijdje zonder problemen opgestart maar enkele dagen terug weigerde hij weer terug op te starten
wanneer die ext harde schijf was aangesloten dus heb ik ze maar weer uitgetrokken.

ik heb ook dit probleem:confused:,eveneens staat er een externe harde schijf icoontje in de taakbalk met een klein rood circel met een wit x tekentje erin...dat is al niet pluis vermoed ik:rolleyes:
als ik rechtsklik op dit icoontje,zijn volgende opties beschikbaar:
instellingen,powersave,updater,
archiveren,sync en auto backup.
daar ik nogal gauw in paniek sla(bang om iets verkeerd te doen hé):D,durf ik niks te ondernemen.

iemand raad?
groetjes dosje:thumb:

Heb jij dan ook problemen dat je pc niet opstart wanneer die ext HS is aangesloten of herkend je pc die gewoon niet ? bij mij herkend hij ze dan weer wel en dan weer niet.

-benny hij weigert op te starten,van mij verschijnt enkel het logo van packard bell...hij weigert(lol)op te starten zodat ik kan surfen enz...van zodra ik de usb kabel uittrek(na het afsluiten uiteraard:D)
van mijn externe harde schijf en hem wil opstarten...doet hij het wel.
-wat ik ontdekt heb,is dat hij eveneens niet opstart van andere software die eveneens beschikt over een usb kabel!!!!!
-benny voor jou raad ik aan eens op te starten zonder usb kabels dus,hopelijk komen we er samen uit hé...of met eventuele advies van onze sympathieke nederburen:thumb:

-benny hij weigert op te starten,van mij verschijnt enkel het logo van packard bell...hij weigert(lol)op te starten zodat ik kan surfen enz...van zodra ik de usb kabel uittrek(na het afsluiten uiteraard:D)
van mijn externe harde schijf en hem wil opstarten...doet hij het wel.
-wat ik ontdekt heb,is dat hij eveneens niet opstart van andere software die eveneens beschikt over een usb kabel!!!!!
-benny voor jou raad ik aan eens op te starten zonder usb kabels dus,hopelijk komen we er samen uit hé...of met eventuele advies van onze sympathieke nederburen:thumb:

je hebt duidelijk dezelfde problemen als ik, ik vind het wel raar dat bij mij het een tijdje wel heeft gewerkt dus gewoon wanneer die USB kabel was inggeplugd maar dus sinds enkele dagen weigert hij het weer :confused: als ik dan opstart met de usb erin moet in resetten voor hij verder wil.
Ik hoop dat het probleem opgelost geraakt maar ik zit er al meer dan één jaar mee dus ik heb seinig hoop :(

tja ik zal het voorlopig het zo moeten doen hé:als ik wil dat mijn pc normaal opstart,mijn usb kabels insteken nadat hij opgestart is.ik vind het niet zo erg,maar had het natuurlijk anders gehad,maarja...wel vreemd dat de dezelfde externe harde schijf op mijn moeders pc(van haar is het een vista...van mij een xp) normaal doet:eek:,tja zoveel te beter voor mijn moederke hé:D

-ik vraag mij af of dit voor de pc...of beter gezegd de usb ingangen,geen kwaad (schade ofzo..)kan als ik meerdere malen per dag de usb stekker uit en insteek?graag antwoord indien mogelijk op deze vraag.

groetjes dosje;)

Laatst bewerkt:
tja ik zal het voorlopig het zo moeten doen hé:als ik wil dat mijn pc normaal opstart,mijn usb kabels insteken nadat hij opgestart is.ik vind het niet zo erg,maar had het natuurlijk anders gehad,maarja...wel vreemd dat de dezelfde externe harde schijf op mijn moeders pc(van haar is het een vista...van mij een xp) normaal doet:eek:,tja zoveel te beter voor mijn moederke hé:D

-ik vraag mij af of dit voor de pc...of beter gezegd de usb ingangen,geen kwaad (schade ofzo..)kan als ik meerdere malen per dag de usb stekker uit en insteek?graag antwoord indien mogelijk op deze vraag.

groetjes dosje;)

Ik denk niet dat het kwaad kan dat je die usb stekkers uittrekt, een usb stickje bv laat je toch ook niet altijd insteken hé,
Mijn pc draait ook op XP dus daar zou mss het probleem kunnen liggen, ik denk dat ik eens een mail ga sturen naar de fabrikant van de ext harde schijf of zij misschien een oplossing weten hiervoor, als ikantwoord krijg laat ik je het wel weten
Ik had nog een vraagje trouwens die ext harde schijf van u is die ook van het merk Fujitsu siemens ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan