pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnestraalje

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Hallo,

Gisteravond liep de pc vast, pc uitgeschakeld, maar wilde niet weer opstarten.
Je kon er alleen iets voor krijgen, over datum en tijd instellen enzo.
Uiteindelijk met de windows cd rom opgestart, alles veilig gesteld, maar pc nu aan laten staan.
Ik weet niet of het eenmalig is, of dat er echt iets mis is.
Er zijn geen nieuwe dingen geinstalleerd.
Wat de laatste tijd wel opviel, was dat we om de haverklap onderin de nortonantivirusmelding kregen.
Normaal krijg je dat zo af en toe en dat is goed, maar nu echt bijna elke keer als je iets op internet opende, zelfs als je gewoon het internet aanklikt.
Ook hebben we ad-aware SE en die loopt steeds op hetzelfde punt vast.
Ik ben verder een leek met de pc, maar iemand een idee of tip?

Alvast bedankt

problemen

Omdat ik zo weinig van de pc afweet, heb ik het nog noet aangedurft, om dingen re gaan uitproberen. de pc nog steeds aan laten staan, werkt, maar niet goed. Is heel, heel traag, zowel pc als internet. Stopt zomaar met dingen, zoals email binnen halen of scannen.
Als ik er zo over lees, lijkt het heel gemakkelijk om naar een herstelpunt te gaan. (ik heb zelf geen herstelpunten gemaakt) Dat ik bv een week terug ga.
Is dat makkelijk of lijkt dat makkelijk?

hoi,

ik denk dat er een programmaatje ( of een hardnekkige virus ) loopt te etteren, en ik gok dat hij meestart als je de pc opstart.

Misschien kan je even het volgende doen:

ga via het startmenu naar " uitvoeren" . typ daarin vervolgens MSCONFIG , en dan enter. Ga dan naar het tabblad " opstarten " en kijk of daar iets tussen staat wat je niet aanstaat, en vink datgene uit ( vink geen dingen van norton e. d. uit ). doe eventueel een herstart. Asl je het juiste uitgevinkt hebt, dan kan norton ( als het goed is ) dat progje / virusje wel makkelijk verwijderen.

ik hoop dat het werkt, en bekijk het vooral rustig :)

succes !

geen resultaat

Ik heb gekeken bij opstarten, dingen weggelaten enz helpt niet, een systeemherstel geprobeerd, maar systeem terugzetten lukt niet..
Men zegt, dat het beste is, om de hele pc een keer helemaal leegte maken. (wat ik zelf niet kan)
Zijn er verder nog goede ideeen, wat ik kan proberen?
Virusscan vind niks.
De pc start wel weer op, maar is extreem traag, bijna niet werkbaar.
Soms sluit hij zichzelf af en dan staat er, dat er iets ernstigs aan de hand is en daarom wordt afgesloten. Na opstarten, staat er dat er een ernstige fout is herstelt, maar na en paar dagen bv gebeurt dat weer.

Iemand nog sugesties????

Inmiddels is de gehele pc leeggemaakt en alles er weer opnieuw opgezet, pc werkt, maar het probleem is niet opgelost.
Pc is nog steeds extreem sloom: opstarten, veranderen van account, kortom alles wat je aanklikt gaat in extreme slomotion.
Ook heeft de pc zichzelf al weer een keer afgesloten, omdat er een ernstige fout was.
ook hoor je tijdens het openene van dingen af en toe een klik uit de pc kast.
Wat nu?
Iemand een idee?
Nieuwe pc kopen?

Groetjes

Hoi !

Als je de foutmelding geeft kunnen we misschien een oplossing bieden.

Je zegt dat de HDD is geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd.

MITS dat goed is gebeurd, kan het nauwelijks aan de software liggen.

Als je er geen verstand van hebt, zou ik even een aardige vriend/kennis vragen om een en ander te testen, of de PC naar een PC-boer ter reparatie aanbieden.

Succes,

Harry.

pc ter reparatie weggebracht en inmiddels weer terug.
Harde schijf en processor waren kappot.
Alles is weer gemaakt en pc loopt weer als een trein.
Iedereen bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan