PC start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JB86

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Hallo,

Van de week viel mijn PC opeens uit tijdens het gamen.
Vervolgens probeerde ik de PC weer aan te zetten, maar deze gaf even stroom en viel vervolgens weer uit na minder dan een seconde (fans draaide even).

Ik dacht dat het aan de voeding lag en dit bleek zo te zijn, met een andere voeding bleef alles draaien en viel de PC niet meer uit. Het enige probleem was dat de PC niet opstartte en daardoor dus geen beeld gaf.
Dus alles gaat wel aan (fans draaien, HD hoor je, lampje moederbord brandt), maar de PC start niet door.

Het volgende heb ik geprobeerd om de PC weer aan de praat te krijgen:
- De dvd-speler + dvd brander + diskette losgekoppeld
- Andere videokaart in het systeem gedaan
- Beide geheugenstripjes los uitgeprobeerd op de 2 geheugenslots die geschikt zijn bij het gebruik van een enkele geheugenstrip
- Hetzelfde herhaald met 2 andere geheugenstrips
Dit allemaal veranderde echter niets.
De harde schijf kan niet het probleem zijn, want ik heb nog wel bestanden kunnen back-uppen via een ander systeem.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn waardoor de PC niet opstart.
Wat zou ik kunnen proberen om dit probleem op te lossen?

Laatst bewerkt:
na vlug doorgelezen te hebben, denk ik, dat je mobo kapot is.:evil:

Als ik het zo bekijk lijkt het idd op een defecte mobo..

Of het moet aan je scherm liggen dat hij geen beeld doorgeeft :P dan zou je gewoon wat moeten prutsen met aansluitingen veranderen maar dat heb je ongetwijfeld geprobeerd aangezien je aardig wat verstand hebt van computers..

Ik begrijp uit je verhaal dat het bios er niet eens op komt, en aangezien je al het andere al een keer hebt weggehaald / vernieuwd (omdat RAM nogal vaak het probleemis) zal het op je moederbord aankomen. Ik heb op andere forums ook even wat doorgekeken en er word ook gezegd dat het aan je moederboard batterij kan liggen. Dit komt vaak voor bij oude pc's.

Laatst bewerkt:
kom je nog in/door de bios..

probeer deze anders eens te flashen.

Bedankt voor de reacties allemaal.

Maar ik kom totaal niet in de Bios.
Alles gaat alleen aan en voor de rest gebeurd er niets, je hoort de harde schijf ook niet ratelen dat hij bestanden er vanaf leest.

Aan mijn beeldscherm kan het idd niet liggen, want met een andere PC geeft hij wel gewoon beeld.

Maar wat kan ik doen met de batterij? Eruit halen en terug erin zetten of vervangen?

Sinds kort helaas ervaring met een zelfde probleem.
Ik dacht ook eerst aan de voeding, maar deze werkte in een andere PC wel goed. Uiteindelijk door uitwisselen van componenten bleek de videokaart de boosdoener.
(8800GTS). Na vervangen van de videokaart werkt alles weer naar behoren.

helaas heeft de desbetreffende man al een andere videokaart geprobeerd...

Als de accu daadwerkelijk leeg is moet je gewoon even kijken welke op je moederbord zit...
Maar als ik jouw was zou ik gewoon even naar een computerwinkel gaan en vragen wat er mis is. Want het voor de hand liggnde antwoord is dat de mobo gewoon kapot is.
Of er is een kabeltje geknapt ergens (onwaarschijnlijk) of iets is doorgebrand.. misschien aan het overclocken geweest? ;)

En je computer is niet helemaal nieuw meer te noemen, ik weet niet hoe jij hier tegenover staat. Ik zou niet weten wat er anders mis is. Iemand anders misschien?

Draaien de fans wel?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan