JB86
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 dec 2005
Hallo,
Van de week viel mijn PC opeens uit tijdens het gamen.
Vervolgens probeerde ik de PC weer aan te zetten, maar deze gaf even stroom en viel vervolgens weer uit na minder dan een seconde (fans draaide even).
Ik dacht dat het aan de voeding lag en dit bleek zo te zijn, met een andere voeding bleef alles draaien en viel de PC niet meer uit. Het enige probleem was dat de PC niet opstartte en daardoor dus geen beeld gaf.
Dus alles gaat wel aan (fans draaien, HD hoor je, lampje moederbord brandt), maar de PC start niet door.
Het volgende heb ik geprobeerd om de PC weer aan de praat te krijgen:
- De dvd-speler + dvd brander + diskette losgekoppeld
- Andere videokaart in het systeem gedaan
- Beide geheugenstripjes los uitgeprobeerd op de 2 geheugenslots die geschikt zijn bij het gebruik van een enkele geheugenstrip
- Hetzelfde herhaald met 2 andere geheugenstrips
Dit allemaal veranderde echter niets.
De harde schijf kan niet het probleem zijn, want ik heb nog wel bestanden kunnen back-uppen via een ander systeem.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn waardoor de PC niet opstart.
Wat zou ik kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
Van de week viel mijn PC opeens uit tijdens het gamen.
Vervolgens probeerde ik de PC weer aan te zetten, maar deze gaf even stroom en viel vervolgens weer uit na minder dan een seconde (fans draaide even).
Ik dacht dat het aan de voeding lag en dit bleek zo te zijn, met een andere voeding bleef alles draaien en viel de PC niet meer uit. Het enige probleem was dat de PC niet opstartte en daardoor dus geen beeld gaf.
Dus alles gaat wel aan (fans draaien, HD hoor je, lampje moederbord brandt), maar de PC start niet door.
Het volgende heb ik geprobeerd om de PC weer aan de praat te krijgen:
- De dvd-speler + dvd brander + diskette losgekoppeld
- Andere videokaart in het systeem gedaan
- Beide geheugenstripjes los uitgeprobeerd op de 2 geheugenslots die geschikt zijn bij het gebruik van een enkele geheugenstrip
- Hetzelfde herhaald met 2 andere geheugenstrips
Dit allemaal veranderde echter niets.
De harde schijf kan niet het probleem zijn, want ik heb nog wel bestanden kunnen back-uppen via een ander systeem.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn waardoor de PC niet opstart.
Wat zou ik kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
Laatst bewerkt: