PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarnet

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
243
Ik heb op zolder nog een oude pentium 4 PC staan
Pentium 4 3,6 Ghz
1 GB Ram
160Gb IDE Schijf (primair)
500GB SATA Schijf
DVD-brander
CD-brander

Ongeveer een jaar geleden heb ik er een nieuwe voeding in gezet.
Verder zitten er wat lampen in hier en daar.
Nu start de PC niet meer op. (eerst had mn vader het beeldscherm op de VGA-aansluiting op het moederbord gedaan, die heb ik omgezet naar de aansluiting op de videokaart)
Ik heb helemaal geen beeld.
Kheb al een stroom-reset gedaan, alle losse apparaten losgekoppeld (ook intern in de case alleen het nodige aangesloten).
Maar nog helemaal geen beeld.

Ligt het aan de videokaart? Of waar kan het anders aan liggen?

Alvast bedankt!
 
nee, geen bios post.
Cmos batterij heb ik er al uitgehaald en weer erin gezet. Geen resultaat. Zou het werken als ik er een nieuwe inzet?
 
nieuwe kost bij de action 6 stuks voor 1 euro ,bij de gamma en zo iets duurder ,dus ik zou het proberen
 
ja, werk zelf bij de Praxis, dus ik rij er ff langs om een nieuwe te halen. Eens kijken of t werkt
 
nieuwe CMOS batterij erin gedaan. Geen resultaat. Nog geprobeerd met videokaart eruit en monitor op vga-aansluiting op mobo, maar ook niks. Ook alle schijven losgekoppeld, maar nog steeds zwart beeld. Monitor geeft aan No Input Signal.
Dus ook nog geen BIOS post...
 
Probeer de CMOS batterij er eens uit te halen, de voeding aan te sluiten en de aan/uit knop 1 minuut ingedrukt te houden.
Hierdoor worden eventuele gejamde memmory cells ge-reset.
Anders zou het eventueel nog aan je moederbord kunnen liggen? Vooral bij Acer moederborden wil dit nog wel eens het probleem zijn. De enige optie is dan om een nieuw moederbord te bestellen. Maar het is handig dit alvorens even door te meten met een multimeter.
 
voeding is vrij nieuw; alle fans draaien ook goed
stroom reset al geprobeerd; ik zal het eens proberen met de CMOS-batterij eruit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan