pc start plotseling niet meer op

Ik zou dan zeker aanraden om je vaste schijf eens te controleren met een speciale tool, die de fabrikant verstrekt.

Heb je de (gratis) scan via Driver Easy al eens gedaan en desnoods handmatig updaten?
Ik heb zelf een abonnementje genomen voor een schappelijk prijsje van €29,95 per jaar, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Ik zou dat toch eerst nog eens proberen voordat je hem wegbrengt ter reparatie.

Je zegt dat de drivers in orde zijn, maar niet hoe je dat hebt gecheckt.

Ik krijg een beetje TelSell vibes als ik het bovenstaande lees. Ik heb zelf geen goede ervaring met die speciale tools die drivers kunnen installeren. 😉

Zorg er liever gewoon voor dat je de drivers binnenhaalt via de Windows Updates bij de optionele updates, of anders bij de fabrikant vandaan.

Vervelend dat je daar TelSell vibes van krijgt, maar Windows Updates pakken niet alles mee, want zoals ik al eerder aangaf pakt Windows bij installatie de eigen drivers voor heel veel onderdelen, en wordt het niet altijd overschreven door de fabrikant versies. En dan nog zal Windows Updates niet naar hun website voor je gaan om de nieuwste drivers te controleren. Die ziet gewoon nieuwere drivers dan hun eigen basic drivers, en vindt het wel best. Dus hoe dan ook is Windows Updates voor drivers gebruiken op zijn zachtst gezegd 'gebrekkig'. Het is niet voor niets dat HP een Support Assistant meelevert bij hun laptops voor driver en firmware updates ;)

Ik heb er goeie ervaringen mee, werk als Systeembeheerder en heb een eigen bedrijf in de IT (zonder aandelen bij Driver Easy ;) ) dus ik praat geen onzin en ik verdien er niets op door iemand een gratis programma te laten gebruiken die laat zien wat er outdated is, wat ze vervolgens zelf handmatig kunnen installeren via fabrikant websites.

Dat werkt in mijn ogen sneller dan proberen te achterhalen wat er allemaal in zit en daar dan op gaan zoeken wat misschien niet eens alles

Terug
Bovenaan Onderaan