pc start (uit zichzelf) op vanuit sluimerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Beste mensen,

'k heb een (irritant/vervelend) probleem. Het heeft altijd gewerkt, maar op een of andere manier start de pc zich nu vanzelf op als deze in sluimerstand staat. Dit is heel vervelend! Heb al even bij energiebeheer zitten kijken, maar kan 't zo 123 niet vinden.

Er is geen wijziging geweest in hardware o.i.d.

Iemand een suggestie/oplossing?

Je kunt misschien kijken in je bios of je de redenen voor herinschakeling kunt beperken. Heb je het al eens geprobeerd zonder enig USB apparaat (inclusief muis / toetsenbord) ? Een lichte variatie in USB verbruik kan dit namelijk ook veroorzaken.

Ik heb ook wel eens gehoord dat dit kan gebeuren bij moederborden waar de capacitoren kapot aan het gaan zijn, maar daar gaan we nog maar even niet van uit ;)

In de BIOS staat in principe een "Uit sluimerstand timer" een soort van tijdsbepaling wanneer de computer uit sluimerstand moet komen, kun je een tijd aan geven.

@Wampier...ik heb even in 't BIOS gekeken, maar volgens mij staat de betreffende issues op "disabled". Heb ook niets aan bios aangepast, dus vreemd dat 't dan nu "opeens" niet meer werkt..

@DennisIT...zie ook mijn reactie ri. Wampier. Als je me kunt vertellen waar die zou moeten staan, dan kan ik nog even kijken. (overigens: hoe kan bios zichzelf dan 'resetten')

Ik verwacht ook niet dat het aan het BIOS ligt, maar daar dit soort problemen bijna altijd aan USB apparaten liggen kan het handig zijn die eerst uit sluiten door USB apparaten niet toe te staan de computer te starten.

Gebeurt het toch nog terwijl alle USB apparaten zijn verwijderd (of alle rechten van USB apparaten) dan ligt het probleem mogelijk toch meer in de computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan