PC te traag voor Photoshop CS2

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Om te beginnen allemaal de beste wensen voor 2006!
Laatst heb ik dankzij jullie tips een Compaq Ipaq desktop aan de praat gekregen. (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=234706) Maar nu blijkt hij te traag te zijn voor wat ik er mee wil doen: Photoshoppen. Had ik ook wel kunnen weten, de processor stelt niet zoveel voor, maar 't was te proberen. Heb er inmiddels alles aan gedaan wat ik kan bedenken om hem sneller te maken. Geheugen bijgeplaatst, ook al weet ik dat je daarmee een te lichte processor niet kunt "compenseren". Vervolgens gedefragmenteerd en register geschoond. Maar hij blijft eindeloos keutelen in Photoshop CS2. Ik weet het, dit is gewoon geen geschikte pc voor dit werk, maar hij kostte me nauwelijks iets en hij is zo mooi klein en stil...
Nu heb ik een klein sprankje hoop dat jullie iets weten waarmee ik hem toch nog wat sneller kan maken...

Processor: Intel Celeron, kloksnelheid 697Mhz
geheugen 512MB (2x256)
harddisk 9.31GB, gebruikt 6,36GB, nog beschikbaar 2,94GB.

Cpu aanpassen is niet ondenkbaar .. maar toch vrij moeilijk...

Photoshop CS 2 heeft een P4 1,4GHZ en minimum 384MB aan ram nodig ... en 2,2 GB aan harde schijf (ook voor tijdelijke opslag)

cateyes zei:
Processor: Intel Celeron, kloksnelheid 697Mhz
geheugen 512MB (2x256)
harddisk 9.31GB, gebruikt 6,36GB, nog beschikbaar 2,94GB.

Hmmm... je HD is zeer miniem, Als je dan gaat "renderen" gaat dat zeer traag, of niet lukken. Ik werk met PS, op een PIII 800, 512Mb, 60Gb, en dat gaat vrij vlot. Dus...

Goh, jouw kloksnelheid is niet eens zoveel hoger dan die van mij. Wist niet dat de harde schijf zo'n belangrijke rol speelt bij het werken met Photoshop. Dan zou ik met een zwaardere harddisk dus ook geholpen kunnen zijn (Als die tenminste in dat mooie kleine kastje van de Ipaq past). Heb jij ook CS2? Want die is nogal wat zwaarder dan eerdere versies van PS (kan zo gauw niet vinden hoeveel het scheelt).

Ik werk met PS 7. Maar of CS2 nu zwaarder is??? weet het niet. Maar het is wel zo, dat PS wel wat ruimte nodig heeft op de HD, en dan nog liefst een apparte partitie, waar dit de temp. file kan zetten.

Maar weet natuurlijk niet of je PC ook nog een grotere HD aankan.

dat ga ik als eerste ff uitzoeken. kom hier vast nog wel terug (als het mag).

Harde schijf eruit gehaald. Blijkt Seagate te zijn. Op modelnr. gezocht, ze gaan tot 40GB (Huidige is bijna 10GB). Die past er fysiek in ieder geval in, maar ik heb er onvoldoende verstand van om te beoordelen of het dan ook gaat werken (na evt. aanpassingen in de bios) en of het echt verschil gaat maken. Ik wil niet het risico lopen dat er straks voor 100 euro aan bijgekochte onderdelen in dat goedkope Ipaqje zit en dat er dan nog nauwelijks mee te werken is.
De grote vraag is dus: zou 40GB ipv 10GB zoveel uitmaken dat ik dan wel normaal met Photoshop kan werken? Oh ja, en nog een vraag (sorry): Serverdude zei o.a. dat P4 nodig is. In de Ipaq zit Celeron. Is dat misschien minder geschikt voor zo'n zware applicatie, of heeft dat er niets mee te maken?

Laatst bewerkt:
Wat rekenkracht betreft kun je beter een Pentium hebben.
De Celeron is een uitgeklede versie en is minder krachtig.
Maar of deze te plaatsen is in die oude Compaq weet ik niet.

Ik ben er wel uit. Het is een leuk computertje, maar niet voor Photoshop. Lijkt me niet slim er nog meer in te investeren. Hartelijk dank voor de adviezen en tot "ziens" op dit forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan