pc traag na upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
192
Heb m'n PC laten "upgraden" naar tien, en alles doet het goed, (tot nog toe) maar hij is de helft trager met op starten en de bewerkingen gaan ook niet sneller, eerder langzamer. Ook hapert geluid van een stream als ik wat anders doe. Toch geen misselijk systeem, met 128Gb SSD en 32 Gb RAM, gestuurd door een AMD quadcore met 4Ghz+ klok.
7 startte in ongeveer 35-40 seconden op, 10 toch 50-55 seconden......
Zou ik beter een clean install kunnen overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker, ik hou sowieso niet van upgraden.
Je kan nou een clean install doen, je activatie blijft intact.
 
Ik heb een i3 processor op 3,6 GHz en 8 GB geheugen. Een clean install van Windows 10 gedaan op een SSD. Bij het aanzetten van de PC staat het loginscherm na een kleine 15 seconden in beeld, wat sneller is dan bij de Windows 8 installatie die ik hiervoor had.

Een clean install lijkt dus zeker aan te raden.
 
Kan het zijn dat je SSD volgelopen is met data waardoor de pagefile te klein blijft ?
 
Dank voor de reacties. Als ik weer eens veel tijd heb, zal ik maar een clean install doen. De upgrade op zich ging trouwens perfect, in drie kwartier, moest alleen de drivers voor mijn Wacom tablet handmatig updaten, best goed, met twee printers en twee scanners!
En nee, mijn SSD loopt niet vol, alles wat geschreven wordt tijdens bewerkingen, gaat direct naar D of E, afhankelijk van de inhoud, handig als je opnieuw moet beginnen, wat dus voor de deur staat.
 
Zeker weten ?
Door de upgrade wordt er heel veel data of je systeemschijf geschreven !
 
op vakantie geweest!

Nee, mijn SSD heb ik na de upgrade opgeruimd (schijfopruiming en baidu cleaner)en heeft maar 35 Gb data eropstaan bij een omvang van 120.
Zal toch wel te maken hebben met de manier van werken bij de update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan