PC Upgraden naar een 2600+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyberfighter

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2002
Hey allemaal,
Hopelijk in de goede sectie maar anders moeten jullie hem maar verplaatsen ;)
Ok hier de vraag nou ja of het wel ken:

Ik heb momenteel een intel celeron 800mhz die ik wil gaan upgraden naar een AMD Athlon XP 2600+
Hiervoor koop ik de onderstaande onderdelen bij norrod:

AMD Athlon XP 2600+ 333MHz
Asus MB A7V8X KT400 AMD Athlon
DDRAM 512Mb PC2700 333MHz
Behuizing ATX Midi STD 300W

Maar nu wil ik de onderstaande onderdelen gebruiken die ik al heb van me huidige computer passen deze er dan ook op?

Geforce 2 MX420 64MB **PCI VERSIE**
12GB Seageate 5400rpm U-? (denk 100 of 66)
80GB Seageate 5400rpm U-100
Aopen Cd Brander & Liteon cd speler (zal wel werken ;) )
Floppydrive (werkt ook wel ;) )
Realtek PCI Netwerkkaart

Dus of de nieuwe onderdelen wel goed kunne samenwerken met de huidige. Ik hoop op een antwoord ik heb nog evenetjes te tijd nog 1 weekje op precies te zijn daarom alvast deze vraag. :)

Alvast Hartelijk Bedankt :thumb:

[edit]
De GF2 PCI wordt zo spoedig mogelijk vervangen door een Videokaart met agp aansluiting.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Gaat wel lukken ja. Toch zou ik de grafische kaart vervangen voor een AGP versie. Die heeft een veel snellere verbinding met de processor. Let ook even op de voeding. Deze moet wel een extra aansluiting voor het moederbord (voor de processor) hebben.

Geplaatst door Tiborv
Gaat wel lukken ja. Toch zou ik de grafische kaart vervangen voor een AGP versie. Die heeft een veel snellere verbinding met de processor.

Ja dat is ook de upgrade die dan het eerste komt maar zou een pci versie tijdelijk geen problemen opleveren?

PCI levert geen problemen op, ik heb nog een stukje toegevoegd in mijn vorig bericht.

Geplaatst door Tiborv
Let ook even op de voeding. Deze moet wel een extra aansluiting voor het moederbord (voor de processor) hebben.

Dit staat er bij de kast:
De kast is geschikt voor Micro ATX en ATX moederborden en is voorzien van een extra P4 aansluiting.

Want er zit al een 300w voeding in lijkt mij toch wel genoeg.

Nee, zou niet een probleem opleveren moet je dat wel in bios instellen boot from pci. Maar ik weet niet of bios dat automatisch herkent dat het een pci kaart is, ga er wel van uit anders kan het lastig zijn om dat te veranderen in bios, wanneer deze van een apg boot.
Greetz
A.I.

Geplaatst door A.I.
Nee, zou niet een probleem opleveren moet je dat wel in bios instellen boot from pci. Maar ik weet niet of bios dat automatisch herkent dat het een pci kaart is, ga er wel van uit anders kan het lastig zijn om dat te veranderen in bios, wanneer deze van een apg boot.
Greetz
A.I.

Heb het in me huidige bios ook moeten veranderen maar ik denk dat een bedrijf zoals asus daar wel aan gedacht heeft of niet? Is Asus trouwens beter als MSI of maakt dat niet uit?

asus is echt een heel goed merk :), gigabyte, aopen trouwens ook.
veeel liever een asus dan een msi!!!

Geplaatst door Cyberfighter
Is iedereen het hier mee eens?

Nee, Asus is een goed merk, ik heb het zelf ook in mijn hoofdcomputer, maar in mijn test/speel PC heb ik een fantastisch MSI bordje. Qua kwaliteit doen ze weinig voor elkaar onder.

Ik zou voor een moederbord gaan met de Nvidia Nforce2 chipset, die ondersteunt dual-channel geheugen.

Geplaatst door Tiborv
Ik zou voor een moederbord gaan met de Nvidia Nforce2 chipset, die ondersteunt dual-channel geheugen.

Maar die zijn weer veel duurder en ik ben niet zow rijk :(
Als puber van 15 ;)

Het door jou gekozen bordje kost tussen de 70 en 80 EURO. De A7N8X kost € 92,00. Het is wellicht even langer sparen, maar dat haal je er wel uit.. de extra geheugen-performance merk je wel.

(prijzen volgens www.tweakers.net/pricewatch)

Geplaatst door Tiborv
Het door jou gekozen bordje kost tussen de 70 en 80 EURO. De A7N8X kost € 92,00. Het is wellicht even langer sparen, maar dat haal je er wel uit.. de extra geheugen-performance merk je wel.

(prijzen volgens www.tweakers.net/pricewatch)

Maar deze kost bij mijn norrod vrienden wel ff
€ 135,00

Dus laat dat maar zolang degene die ik nu kies het maar goed doet :thumb:

Dure vrienden heb jij :D :D

Die bij Norrod is de "deluxe" versie. Je bent toch niet aan Norrod gebonden?

ff offtopic:

Geplaatst door Tiborv
Dure vrienden heb jij :D :D

Ja het kost wat om beetje vrienden te hebben

en dan vandaag ook nog ff ontopic:

Allemaal hartelijk bedankt ik meld nog bij een problem ofzow want daar zijn jullie meestal beter in dan de gemiddelde pc winkel :)

Geplaatst door Tiborv
Die bij Norrod is de "deluxe" versie. Je bent toch niet aan Norrod gebonden?

Ik doe het omdat ik daar goede service heb en dat ze het voor mij klarmaken voor maar 15 euro's dus vandaar. Maarja ik ga toch naar norrod wat jullie ook zeggen :D

Groot gelijk... Vraag anders of ze de gewone versie voor je willen bestellen ipv het "deluxe" model. zullen ze toch wel willen doen? Heb je toch je service en een sneller moederbordje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan