PC Upgraden naar een 2600+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met dual channel is de verbinding naar het geheugen niet 64 bits maar 128 bits breed. Dit levert een flinke snelheidswinst op.

Geplaatst door Tiborv
Met dual channel is de verbinding naar het geheugen niet 64 bits maar 128 bits breed. Dit levert een flinke snelheidswinst op.

Werk nu mer sd-ram dus ddr zal voor mij snel genoeg zijn ;)

Maar ik heb eens liggen denken en ik dacht zow van als ik nou me GF2 Pci erin doe dan moet hij hem wel automatisch herkenen anders kan ik in de bios het ook niet van agp naar pci omzetten :(
Iemand een oplossing of herkent hij het uitzichzelf?

Werkt gewoon. Je kunt als in het BIOS e.e.a. op AGP staat gewoon alles zien en het BIOS in gaan. Geen probleem.

Ik heb net besloten om een Geforce FX5200 128MB DDR
te kopen is gelijk me grafische kaart weer goed bruikbaar.
Iedereen hoort hier in dit topic nog als ik mijn pc heb gekocht en als hij het niet doet, of toch wel :D
Maar dat is volgende week vrijdag pas met een beetje geluk.

FX5200 => niet doen. Koop dan liever een Radeon 9500 (Pro), kost niet veel meer en presteert stúkken beter.

Verder zou ik ook voor een nForce 2-bordje gaan. Ik zie echt niet in waarom je bij NoRRoD zou moeten blijven, het is een redelijk dure shop. Veel goedkopere shops met een zelfs betere service (eigen ervaring) zijn Yorcom.nl, Wintelco.nl, Sallandautomatisering.nl en Perfectsystems.nl.

Als je voor een A7N8X of een ander NF2-bord gaat, koop dan wel 2x 256 MB geheugen, anders maak je geen gebruik van het tweede geheugenkanaal (dual channel).

Ik heb nou eenmaal niet zoveel geld en als ik maximaal 100 euro wil uitgeven voor een kaart dan kan ik met die radeon 9500 maar 1 goede winkel vinden en das Chicon COmputers

Club3D Ati Radeon 9500, 64 MB DDR, DVI/TV voor 102.00 euro

Maar is 64mb niet wat einig in vegelijking met een 9100?

De hoeveelheid geheugen maakt weinig uit, er zijn heel erg weinig spellen die niet genoeg hebben aan 64 MB. Ik zou dus echt voor die 9500 gaan, een FX 5200 presteert over het algemeen zelfs slechter dan z'n voorganger - de GF 4 Ti 4200.

Misschien moet ik die kaart nog maar even uitstellen totdat ik zo'n 200 euro heb ken ik gelijk een 'meekomer' kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan