pc valt regelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evro

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Berichten
74
Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn computer en ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.
Het probleem is als volgt:

Een paar weken geleden heb ik mijn computer opgestuurd om het te laten maken. Het probleem was dat is af en toe een bsod kreeg met verschillende codes en hij sloeg uit wanneer ik een game aan het spelen was. Vervolgens maakte mijn pc een kort hoog piepend geluid. Dit piepende geluid bleef dan ook aanhouden totdat ik de pc uitzette.
Hij is laten maken maar nu heb ik dus opnieuw dat probleem, hij slaat af bij het spelen van een game en dat piepende geluid is terug gekomen. Af en toe krijg ik nog de bsod's met verschillende codes maar wel minder dan eerst.

Nu kreeg ik van iemand een tip om mijn Vista eraf te halen en om een ander besturingssysteem te downloaden en die erop te zetten. Het enige probleem is dat ik één game wil houden omdat ik die niet kwijt wil raken.
Ik ben zelf niet zo heel technisch wat betreft computers en zeker niet als het gaat om het sleutelen in de computer zelf.

Mijn vraag is dus aan jullie wat ik in deze situatie het beste kan doen om van deze problemen af te komen. Ik kan namelijk op deze manier niet normaal een game spelen zonder dat hij afslaat.

Ik hoop graag van jullie te horen. Mochten er nog vragen zijn zal ik deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden!

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als eerste zou ik terug gaan naar de reparateur en een claim indienen.
Ook op een reparatie heb je garantie.
 
Klopt, ik heb hem toen laten maken en had inderdaad garantie erop. Ik was mijn pc ongeveer 6 weken kwijt en daar heb ik dus niet veel zin in dus misschien dat ik er zelf nog wat aan kan doen.
 
Heb je de voeding wel eens vervangen? vaak zijn dit problemen van een tekort aan vermogen (met name bij gamen.. en gebruik van volle vermogen van processor en/of videokaart)
als je ons kan vertellen welke hardware je hebt zouden we je een aanrader voeding kunnen geven :)

En als je wat betaald hebt voor de reparatie geld even terug halen ;)

p.s. waar woon je ongeveer?? (als je niet wilt hoef je niet te vertellen)
 
Ik heb de voeding eigenlijk nooit vervangen, dat komt omdat ik niet zo goed ben met het interne stukje van computers.

Hoe heet dat programma ook alweer waarmee je alle informatie kan laten zien. Dan zal ik dat even in dit topic posten.

Ik heb niets hoeven te betalen voor de reparatie en ik woon in de buurt van Leiden.
 
Welk onderdeel moet ik hebben voor de informatie over de voeding?
 
Het verkeerde progamma. Sorry.

De voeding is op een zeer simpele manier te bereiken.
Schroef een zijkant van je computer eraf ( die tegenover je moederbord ) en bovenin zie je het merk en wattage, wat in deze het belangrijkst is.
 
Ik heb zojuist de zijkant eraf gehaald en zie mijn moederbord liggen (die draait trouwens wel erg warm!) maar weet niet precies wat ik moet hebben om jullie de juiste informatie te geven over de voeding. Zitten een aantal stikkers met wat tekst erop..?!
 
Daar vind je het merk en wattage.
Bv. 300 watt en merk. Er zijn zoveel merken, maar je hebt ook kwaliteitsmerken, dat kan al een groot verschil maken.
Hoe oud is je computer ong. ?

En als de boel erg warm draait, kan het natuurlijk een koelingsprobleem zijn.
Een extra fan in de behuizing doet wonderen. Zelfs een leek krijgt dat voor elkaar mits je een aansluiting op je moederbord hebt.
 
Op een van de twee stickers die daar zitten staat inderdaad 300 watt tussen een hoop chinees. Het merk is Bestec.
Mijn computer is ongeveer 2 jaar oud.
 
Het zou ook wel handig zijn als je hier wat van die bsod codes kan opgeven.
Wij kunnen je dan evt. helpen de reparateur op z'n vingers te tikken.
Mogelijk heeft hij dan dingen vervangen/gerepareerd die niet van toepassing zijn.

Een paar tips zijn al genoemd waar je ook naar kunt kijken.
 
De codes die ik gezien heb zijn: Driver_irqual_not_less_or_equal en nog iets over nonpaged area maar die code weet ik niet precies meer te noemen. Soms geeft de computer ook een BSOD maar zonder code.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Even je hardware melden zoals processor videokaart moederbord etc. kan je zoals eerder gemeld met speccy bekijken
 
Zet simpelweg je besturingssysteem opnieuw erop.
Het spel kun je toch ook wel herinstalleren ?
Vergeet niet een backup van je belangrijke bestanden veilig te stellen.
 
Hoi,

Als de mogelijkheid is om te herinstalleren zou ik dit eerst overwegen weet je zeker dat hier het probleem niet ligt in ieder geval eerst alle drivers zien te vinden natuurlijk;). Blijft het probleem zich voordoen dan zou ik als eerste de voeding verdenken misschien een mogelijkheid om er ergens een te lenen om te proberen. en klopt het dat het een dell ?
 
Dus ook jij geeft aan dat het in mijn geval het verstandigst is om het besturingssysteem eraf te halen en deze opnieuw te installeren. Dan moet ik zeker wel alle drivers en al dat meer zien te vinden en te installeren.

Zojuist sloeg hij weer af. Zonder het geven van een bsod en ik was alleen bezig met Virtual Dj.

Het is een HP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan