pc valt steeds uit en blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schl

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Berichten
20
Mn pc valt steeds uit met een blauw scherm met de foutmelding:
DRIVER IRQL NOT LESS OR- EQUAL

Er zijn GEEN virussen etc op de pc.
Wie weet wat te doen?
 
Dat zijn altijd de drivers, alhoewel, bijna altijd, geheugentimings kunnen ook de oorzaak zijn, maar als je daar niet aan bent geweest, meestal de videokaartdrivers.
 
dank je

Dat zijn altijd de drivers, alhoewel, bijna altijd, geheugentimings kunnen ook de oorzaak zijn, maar als je daar niet aan bent geweest, meestal de videokaartdrivers.

Pier,

en wat moet ik dan doen??
 
De laatste drivers ophalen voor je videokaart, als eerste, hier even zoeken voor de juiste, eerst je type of merk, en dat bij XP/2000 kijken en downloaden, dit zijn iets aangepaste drivers, die wat stabieler zijn dan de originele.
 
De laatste drivers ophalen voor je videokaart, als eerste, hier even zoeken voor de juiste, eerst je type of merk, en dat bij XP/2000 kijken en downloaden, dit zijn iets aangepaste drivers, die wat stabieler zijn dan de originele.

ok en waar kan ik zien welke ( merk etc) erin mij PC zit?
Je ziet, ik ben een complete leek op dit gebied!
Ik hoop dat je we wat wegwijs kan maken
 
bovenaan en ongeveer in het midden staat Download From: daaronder vindt je: MajorGeeks TX - |USA| klik daar op en wacht tot je het bestand kan downloaden
 
bovenaan en ongeveer in het midden staat Download From: daaronder vindt je: MajorGeeks TX - |USA| klik daar op en wacht tot je het bestand kan downloaden

ok,zal het proberen, En als ik het gedownload heb,wat is dan de volgende stap?
 
als je het gedownload heb open je het en moet je kijken bij Scherm - Windows Video en op die pagina staat de naam van de videokaart + merk
Onderaan staat Besturingssoftware download en moet je klikken op de link daarachter
Vervolgends op die site zoek je het type op
 
als je het gedownload heb open je het en moet je kijken bij Scherm - Windows Video en op die pagina staat de naam van de videokaart + merk
Onderaan staat Besturingssoftware download en moet je klikken op de link daarachter
Vervolgends op die site zoek je het type op

hoi,, ik heb het gedownload en zie inderdaad Scherm- Windows video. Als ik die aan klik zie ik op verder niets staan??!!!!

Wat doe ik fout?
 
Dit scherm zou naar voren moeten komen
25f7w4h.jpg
 
Loop het gewoon even door, bij "scherm" vind je het denk ik, maar ik heb Everest UE, daar kan verschilin zitten.
Zoek naar ATI, of nVidia, denk de laatste.
 
Die zijn goed, maare, indien je een ATI 9200 hebt, zou ik er een aktieve koeling op zetten, een Zalman, b.v., dat passieve koelblok kan vaak zijn warmte niet voldoende kwijt bij games.
 
Die zijn goed, maare, indien je een ATI 9200 hebt, zou ik er een aktieve koeling op zetten, een Zalman, b.v., dat passieve koelblok kan vaak zijn warmte niet voldoende kwijt bij games.

Pier,

En hoe doe ik dat?
Alhowel in bijna nooit games speel hoor!
 
Heb je hem wel eens opengemaakt om te ontstoffen?misschien dat het de oorzaak is.
Maar ik zou ook even de drivers upgraden, kwaad kan dat niet.

Enne, een andere koeler erop?, tja, een beetje technische kennis is dan nooit weg.

Misschien dat de plaatselijke pc boer dat voor je wil doen.
Maar als ze er geld voor vragen, zelf doen, want anders kun je er net zo goed eentje kopen met een aktieve koeler.
 
Heb je hem wel eens opengemaakt om te ontstoffen?misschien dat het de oorzaak is.
Maar ik zou ook even de drivers upgraden, kwaad kan dat niet.

Enne, een andere koeler erop?, tja, een beetje technische kennis is dan nooit weg.

Misschien dat de plaatselijke pc boer dat voor je wil doen.
Maar als ze er geld voor vragen, zelf doen, want anders kun je er net zo goed eentje kopen met een aktieve koeler.

Pier

Duidelijk,bedankt.
Welke drivers zou ik dan nog moeten upgraden?
De ATI Radeon nu dus gedaan ( en pc nog niet uitgeslagen en geen blauw scherm meer)
 
Dat waren die drivers, nu maar hopen dat het zo blijft, anders kun je op het schoonmaken toeleggen, of de koeling.
 
Dat waren die drivers, nu maar hopen dat het zo blijft, anders kun je op het schoonmaken toeleggen, of de koeling.

Nou , ....wederom blauw scherm met de melding:
Driver irql not less or equal
WAT NU???
Microsoft report geeft aan dat het ligt aan video apparaatstuurprogramma /Apparaat voor videoadapter.

ATI geeft aan geen VGA te vinden!
Nu weet ik het helemaal niet meer!!

WIE HELPT???WAT NU TE DOEN?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan