Pc valt uit op batt - raar geluid van HD - werkt wel met netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenSax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Berichten
2
Hallo!

Ik heb een Samsung RC530 notebook die een jaar pefect gewerkt heeft.
Als ik hem meeneem naar school en ik zet hem aan, wil het wel eens gebeuren dat hij niet meer aangaat, ook al is de batterij 100% opgeladen. Als ik dan de netadapter insteek, start hij wel op. De lader kon ik na het opstarten meteen wegdoen, dit fenomeen ben ik een aantal keer tegengekomen maar met maanden tussen.

Maar nu deze avond wil hij terug niet opstarten, ik steek de lader in en hij start terug goed op.
Ik wil dan m'n laptop weghalen van mijn bureau, trek de lader uit en de pc valt uit.
Ik heb een paar keer mijn laptop terug laten opstarten en de netstroom na een half uur of later uitgetrokken en soms valt hij plots wel uit, soms niet, soms kan ik er 2u op werken zonder dat hij uitvalt ...
Nu een kwartier geleden is hij plots uitgevallen, ik werkte toen een kwartier op batterij.
Wat me ook opvalt is dat bij het uitvallen er precies een geluidje van onder mijn pc komt en precies meerbepaald aan de HD en deze draait nogal grof uit (dat hoor je).
Verder gebeurt dit allemaal zonder draaien van zware programma's.

Een goeie 3 weken terug zat ik nog in de les voor 2,5u op batterij, dus deze lijkt me niet versleten.


Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan denken!
al bedankt voor de moeite

Sven VdB
 
Ik heb meegemaakt dat een laptop battery van de ene dag op de andere op was en er alleen nog maar op netstroom gewerkt kon worden. Het kan dus heel goed zijn dat dat hier ook het geval is.
 
Dat zou toch niet mogen vind ik.
Ik heb gechat met Samsung en die hebben mij aangeraden om op mijn pc een basisherstel uit te voeren, dan zouden alle bestanden behouden blijven.
Iemand daar ervaring mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan