Pc verliest stroom, sluit steeds af...

Status
Niet open voor verdere reacties.

neorej201

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2012
Beste,

Sinds vandaag heb ik een raar probleem met mijn computer.

Tijdens het spelen van een spelletje, verloor mijn pc ineens stroom. Hij startte zichzelf wel opnieuw op, maar na 10 seconden verloor hij weer stroom, dit herhaalt hij totdat je er eng van wordt...

Nu heb ik gekeken of dat ook gebeurde als ik in de BIOS kom, maar dit is niet het geval, dan blijft de computer draaien...

Heb nu even stroom eraf gehaald, en ga het straks nog een keer proberen..

Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Hoe weet je dat hij stroom verliest? Zou het een warmte probleem kunnen zijn of misschien een voeding probleem maar ik gok op het eerste.

Dankjewel! :)

Ik weet dat hij stroomverliest, omdat hij zonder een melding van programma's afsluiten uitgaat, hij is "ineens" uit..

De pc voelt ijskoud aan, dus lijkt mij dat dat wel meevalt...

Ik ben nu alle kabels eruit aan het halen, en opnieuw erin aan het stoppen, kijken of er misschien iets niet goed zit, heb dit net ook al keer gedaan, maarja het is nog vroeg...

Hoi,

Ik zou toch even je temp controleren en even melden welke hardware je hebt incl .voeding ijskoud met deze buiten temp:D

Dan zou je computervoeding te zwak of (bijna) kapot kunnen zijn.
Test met een geleende voeding van iemand anders (met hoger wattage dan de jouwe en (liefst) van een goed merk).

Tijs.

Laatst bewerkt:
De temperatuur valt niet degelijk te controleren, aangezien mijn computer gewoon niet meer opstart behalve net de bios...

Het lijkt me sterk dat mijn computervoeding te zwak is, die draait al 2-3 jaar mee...

Eens kijken naar de voeding...

Hoi,

Alles kan kapot:P als je alleen maar in de bios kan komen zou ik maar als eerst een andere voeding proberen. en weet je zeker met het controleren van de kabels dat je alles goed hebt zitten>?

Had even Alternate Support gebeld, want denk inderdaad dat het mijn voeding is. (pc bij alternate samengesteld)

Assemblage bon was van 11-8-2010 en heb 2 jaar garantie.. Komt dus goed uit! haha

Hoi,

Dan heb je nog 1 dag :d geen voeding in de buurt om te proberen?

Nee helaas kan ik niet ff ergens een voeding regelen om het te proberen..

Dusja en wrm doen als ik toch nog garantie heb =]]

Hoi,

Dat is waar maar ik zou altijd iets zeker willen weten ook al gaat het om garantie maar dat zal persoonlijk zijn.

Daar heb je gelijk in. :)
Hopelijk kun je de vragen van de helpdesk/reparatiedienst van Alternate zodanig beantwoorden dat die zelf ook gaat vermoeden dat er een hardware-probleem is en de garantie-reparatie gewoon doorgaat.

Tijs.

Ja dat is zeker waar..

Nja er komt een monteurtje volgende week langs, dus kan alles zien wat er mis is :).

Daar heb je gelijk in. :)
Hopelijk kun je de vragen van de helpdesk/reparatiedienst van Alternate zodanig beantwoorden dat die zelf ook gaat vermoeden dat er een hardware-probleem is en de garantie-reparatie gewoon doorgaat.

Tijs.

Ik had eerst mannetje aan de lijn van Alternate, die zei gelijk: retouren. Maar heb bij Dynafix oid garantie lopen, mocht er wat mis zijn kan er monteurtje langskomen.. Die had ik dus ook nog even gebeld en die vermoedde ook een voedingkwaal.

Mijn voeding is de Cooler Master GX750, dit is genoeg voltage, voor de rampage extrem II, i7 en HD5850 kaart die erin zitten...

Hoi,

Succes misschien lezen we nog eens hoe het afgelopen is;)

Zal zeker wat laten horen als het opgelost is :), iig bedankt voor de tips!

Het is me gelukt om even mn BIOS in te gaan, en te kijken naar de temperatuur die hij registreert. Zit op de 34-37graden, en mijn voltage is 1.05V wat hij pakt, dus ik denk dat het echt een voeding kwestie is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan