pc vraagt plots paswoord bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmijb

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
97
Hoi,

Een vriendin van mij sluit gisteravond haar laptop af. Die wil ze vandaag weer opstarten en plots vraagt hij een paswoord zonder dat zijzelf dit heeft ingesteld. Hoe geraakt ze hier weer uit ?
 
Denkelijk staat er een .Net Framework account erbij in accountbeheer in het configuratiescherm, die kun je gewoon deleten, Framework blijft gewoon werken.
 
Hoe moet ze dan in het Configuratiescherm komen?
Veilige modus starten en als admin inloggen?
Moet ze wel haar admin-password hebben.
 
normaal gezien staat er standaart geen pw op
ps als je gewoon opstart dan als je in het inlogscherm komt druk dan 3X ctrl alt del
dan gebruiker administrator
pw
dus geen paswoord
suc6
 
Heeft ze een password ingevoerd als admin?
anders kun je er zo in en het password verwijderen.
 
Je kunt HIER een password cracker downloaden en op cdrom of floppy zetten en daarmee opstarten en je password verwijderen en inloggen.
 
Laatst bewerkt:
pfff, niks lukt,
maar de pc zegt iets over een domein. Het lijkt alsof die pc in een domein is opgenomen. Valt daar dan iets aan te doen ?
Nog wat details: mijn vriendin is lerares en gebruikt die laptop van school. Tot op gisteren raakte ze erin en nu niet meer. Zou de systeembeheerder van school er iets mee te maken kunnen hebben ? Maar waarom kon ze dan gisteren nog probleemloos opstarten zonder paswoord?
 
Hoi !

Natuurlijk moet ze eerst bij de systeembeheerder zijn !

Mogelijk hebben ze een beveiliging ingesteld op domein-niveau als ze daarbij aangemeld is.

Naar mijn ervaring zijn tegenwoordig die lappie's van alle overheidsinstellingen beveiligd, dus dat kan bij onderwijs inmiddels net zo zijn.

@SJJ: die service van je link is NIET gratis !
Lukt het niet via de systeembeheerder dan is dit: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
wel een gratis oplossing.

Greetz,

Harry.
 
ok, ik laat het haar aan de systeembeheerder vragen. Het is nu wel vakantie maar dit lijkt mij het beste.......
Het is tenslotte haar laptop niet.
Toch bedankt voor het helpen zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan