Pc ziet harde schijf soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zpidey

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo iedereen,

Ik heb een p4 systeem met een harde schijf van ibm van 40gb, dit werkte al 2 jaar zonder problemen. Nu ziet de pc echter bij het opstarten de harde schijf soms niet. (naar paar keer rebooten ziet hij hem soms weer wel) ook valt de pc soms zomaar uit (dit heeft hij hiervoor NOOIT gedaan, dus het lijkt mij geen kwestie van dat hij te warm word)
Na dat rebooten starte de pc met geen mogelijkheid meer normaal op. (waarschijnlijk belangrijke bestanden beschadigd)
Ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd (eerst alles geformateerd) en nu ging hij weer zomaar rebooten en waren er weer bestanden beschadigd waardoor de pc niet meer goed opstart.
nu mijn vraag: los ik dit probleem op als ik een andere harde schijf koop? of kan dit ook aan me moederbord liggen? of misschien aan nog iets anders?

Alvast bedankt!

Zpidey

Ik heb dit ook gehad met m'n IBM HDD die uiteindelijk stuk bleek te zijn.. ik zou iig eerst die test van Masera even runnen en sowieso je belangrijke data backuppen.

belangrijke data staat er al niet op, omdat ik hem net gister geformateerd had :) maar dat tooltje moet zeker onder windows draaien of niet? windows krijg ik namelijk niet meer aan de praat, en ik ben ook niet van plan om me tijd daar nog een keer mee te verdoen.
maar jullie denken dus ook dat me hd stuk is.
dan nu het volgende punt: welk merk kan ik het beste nieuw kopen? ik heb bij alternate : http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/a8ai04.html een leuke aanbieding gezien, maar dan heb ik dus weer een IBM.
wat adviseren jullie voor merk??

Mvg

Zpidey

Geplaatst door Zpidey
belangrijke data staat er al niet op, omdat ik hem net gister geformateerd had :) maar dat tooltje moet zeker onder windows draaien of niet? windows krijg ik namelijk niet meer aan de praat, en ik ben ook niet van plan om me tijd daar nog een keer mee te verdoen.
maar jullie denken dus ook dat me hd stuk is.
dan nu het volgende punt: welk merk kan ik het beste nieuw kopen? ik heb bij alternate : http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/a8ai04.html een leuke aanbieding gezien, maar dan heb ik dus weer een IBM.
wat adviseren jullie voor merk??

Mvg

Zpidey

Maxtor, Western Digital...Geen IBM. :p

Geplaatst door Zpidey
waarom geen imb??

Vanwege het gelazer? (hoog uitvalrisico denk ik) Ik lees best vaak dat veel problemen zijn met IBM-schrijven.

Al is geprobeerd om je stekkerverbindingen in je pc van je hdd en je ide te controleren alvorens een schijf te kopen?

Geplaatst door LEONEHONDA
Al is geprobeerd om je stekkerverbindingen in je pc van je hdd en je ide te controleren alvorens een schijf te kopen?

jaja zeker al geprobeert ja. bedankt voor de tip anyway!

Probeer die schijf eens te LOW-formatten,ik heb daar wel een heel erg goed programmaatje voor als je wilt.Dat kan nog helpen je schijf goed te krijgen.

als het progje geen windows nodig heeft (staat er niet meer op) dan ben ik wel geintereseerd!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Zpidey
als het progje geen windows nodig heeft (staat er niet meer op) dan ben ik wel geintereseerd!

Heeft geen Windows nodig,je moet namelijk opstarten vanaf dit programma (op flop !!) Hij doet dan automatisch 3x je schijf low-formatten.
Geef maar een mailadres door,dan zal ik de flop ff mailen.
Zet daarna alles op flop,en start de pc ermee op,dan na een ong. 45 minuten issie echt mooi leeg en schoon.

geweldig! stuur maar naar:

bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Zpidey

ach anders is hij ook verloren.. 't is z'n laatste kans :)

Zo is het ook in dit geval.Ik heb het progje gemaild,laat even weten of je het hebt ontvangen,en ook gaarne of het heeft geholpen.

Groet van Leo.

Ik heb ook een IBM HDD (verplicht van school moeten kopen :mad: ), maar zit nu met het probleem van die IBM tool, ik heb geen FDD :p

Iemand tip? want om Win2K in VMware te installen, heb ik ook geen zin in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan