Op mijn nieuwe laptop ( Windows 7 – Internet Explorer - MS Outlook 2010 - Adobe Reader 9 – MS office 2010 - alles legaal ) kan ik geen .PDF bestanden die op een willekeurige website staan direct openen. Als ik rechts klik op het Adobe logo en op openen via een nieuw tabblad klik lukt dit wel. Maar dit moet toch ook met een linker klik op het Adobe loge kunnen ?
.PDF bestanden die op mijn harde schijf staan kan ik wel openen door er links op te klikken.
Via Windows Help en ondersteuning kwam ik het volgende tegen:
Waarom kan ik sommige bestanden, zoals PDF-documenten, niet openen in Internet Explorer?
In Internet Explorer worden invoegtoepassingen gebruikt, bijvoorbeeld Adobe Reader, om bepaalde bestanden te bekijken in de browser. U hebt mogelijk een oudere versie van de invoegtoepassing. Deze moet worden bijgewerkt voor de nieuwere versie van Internet Explorer. Ga naar de website voor de viewer waarmee u problemen hebt om een update te downloaden.
Aldus geprobeerd te updaten, via Help van Adobe Reader de link “controleren op updates”.
Krijg echter de melding:
”De updateserver reageert niet.
Mogelijk is de server offline of zijn de internet of firewall instellingen onjuist.
Probeer het later nog een keer.” (diverse keren geprobeerd zonder resultaat)
Via Helpmij.nl kwam voor een andere vragensteller over dit onderwerp de mogelijke oplossing: Ga naar: start-standaardprogramma's- een bestandstype of protocol wijzigen.
Als ik dit doe, zie ik als standaard programma Adobe Reader 9.1 staan, terwijl als ik via Start naar Adobe Reader ga, zie ik Adobe Reader 9 staan. Heeft dit nog invloed. ?
Vind het trouwens vreemd dat ik Adobe Reader niet kan controleren op updates ( zie hierboven)
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Groeten
Henk.
.PDF bestanden die op mijn harde schijf staan kan ik wel openen door er links op te klikken.
Via Windows Help en ondersteuning kwam ik het volgende tegen:
Waarom kan ik sommige bestanden, zoals PDF-documenten, niet openen in Internet Explorer?
In Internet Explorer worden invoegtoepassingen gebruikt, bijvoorbeeld Adobe Reader, om bepaalde bestanden te bekijken in de browser. U hebt mogelijk een oudere versie van de invoegtoepassing. Deze moet worden bijgewerkt voor de nieuwere versie van Internet Explorer. Ga naar de website voor de viewer waarmee u problemen hebt om een update te downloaden.
Aldus geprobeerd te updaten, via Help van Adobe Reader de link “controleren op updates”.
Krijg echter de melding:
”De updateserver reageert niet.
Mogelijk is de server offline of zijn de internet of firewall instellingen onjuist.
Probeer het later nog een keer.” (diverse keren geprobeerd zonder resultaat)
Via Helpmij.nl kwam voor een andere vragensteller over dit onderwerp de mogelijke oplossing: Ga naar: start-standaardprogramma's- een bestandstype of protocol wijzigen.
Als ik dit doe, zie ik als standaard programma Adobe Reader 9.1 staan, terwijl als ik via Start naar Adobe Reader ga, zie ik Adobe Reader 9 staan. Heeft dit nog invloed. ?
Vind het trouwens vreemd dat ik Adobe Reader niet kan controleren op updates ( zie hierboven)
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Groeten
Henk.