.PDF bestanden vanuit een website niet direct te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk P.

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
23
Op mijn nieuwe laptop ( Windows 7 – Internet Explorer - MS Outlook 2010 - Adobe Reader 9 – MS office 2010 - alles legaal ) kan ik geen .PDF bestanden die op een willekeurige website staan direct openen. Als ik rechts klik op het Adobe logo en op openen via een nieuw tabblad klik lukt dit wel. Maar dit moet toch ook met een linker klik op het Adobe loge kunnen ?

.PDF bestanden die op mijn harde schijf staan kan ik wel openen door er links op te klikken.

Via Windows Help en ondersteuning kwam ik het volgende tegen:
Waarom kan ik sommige bestanden, zoals PDF-documenten, niet openen in Internet Explorer?
In Internet Explorer worden invoegtoepassingen gebruikt, bijvoorbeeld Adobe Reader, om bepaalde bestanden te bekijken in de browser. U hebt mogelijk een oudere versie van de invoegtoepassing. Deze moet worden bijgewerkt voor de nieuwere versie van Internet Explorer. Ga naar de website voor de viewer waarmee u problemen hebt om een update te downloaden.
Aldus geprobeerd te updaten, via Help van Adobe Reader de link “controleren op updates”.
Krijg echter de melding:
”De updateserver reageert niet.
Mogelijk is de server offline of zijn de internet of firewall instellingen onjuist.
Probeer het later nog een keer.” (diverse keren geprobeerd zonder resultaat)

Via Helpmij.nl kwam voor een andere vragensteller over dit onderwerp de mogelijke oplossing: Ga naar: start-standaardprogramma's- een bestandstype of protocol wijzigen.
Als ik dit doe, zie ik als standaard programma Adobe Reader 9.1 staan, terwijl als ik via Start naar Adobe Reader ga, zie ik Adobe Reader 9 staan. Heeft dit nog invloed. ?
Vind het trouwens vreemd dat ik Adobe Reader niet kan controleren op updates ( zie hierboven)
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Groeten
Henk.
 
Indien je pdf-bestanden alleen wilt lezen of afdrukken, kun je beter Foxit installeren. Gooi wel eerst Adobe eraf.
Foxit is veel en veel lichter voor je pc/laptop en heeft nagenoeg dezelfde functies (lezen en afdrukken).
De toolbar die Foxit mee installeert, kun je dan weer via
Beveiliging -> Invoegtoepassingen beheren​
weer verwijderen.
 
E.e.a. moet toch met Adobe Reader te doen zijn.
Ik wacht nog met het installeren van weer een ander programma.
Bedankt in elk geval voor je reactie
Groeten - Henk
 
PDF bestanden vanuit een website niet direct te openen.

E.e.a. moet toch met Adobe Reader te doen zijn.
Ik wacht nog met het installeren van weer een ander programma.
Bedankt in elk geval voor je reactie
Groeten - Henk

Ik ben er nog niet uit.
Ik kan ook nog steeds geen update van Adobe Reader maken.
Als ik dit probeer via Adobe - Help - controlren op updates krijg ik echter de melding:
”De updateserver reageert niet.
Mogelijk is de server offline of zijn de internet of firewall instellingen onjuist.
Probeer het later nog een keer.” (diverse keren geprobeerd zonder resultaat)

Weet iemand raad ?
Groeten - Henk
 
PDF bestanden vanuit een website niet direct te openen.

Ik ben er nog niet uit.
Ik kan ook nog steeds geen update van Adobe Reader maken.
Als ik dit probeer via Adobe - Help - controlren op updates krijg ik echter de melding:
”De updateserver reageert niet.
Mogelijk is de server offline of zijn de internet of firewall instellingen onjuist.
Probeer het later nog een keer.” (diverse keren geprobeerd zonder resultaat)

Weet iemand raad ?
Groeten - Henk


Ik kan Adobe Reader natuurlijk verwijderen en daarna weer downloaden, maar omdat ik niet weet of het probleem nou bij Adobe ligt of bij Internet Exployer wacht ik nog even op reacties.
Groeten - Henk
 
Ik kan Adobe Reader natuurlijk verwijderen en daarna weer downloaden, maar omdat ik niet weet of het probleem nou bij Adobe ligt of bij Internet Exployer wacht ik nog even op reacties.
Groeten - Henk

Oplossing gevonden door Adobe Reader te verwijderen - een herstart te doen en dan Adobe Reader opnieuw ( nieuwste versie) te installeren via deze link http://get.adobe.com/nl/reader/
Had alleen niet door dat ik daarmee gelijkertijd de Google Toolbar installeerde wat niet echt de bedoeling was.
Maar mijn probleen met .pdf bestanden direct openen vanaf een willekeurige website is daarmee opgelost.

groeten - Henk
 
foxit

hoe krijg ik stukken tekst in foxit kopieren en uitprinten. Hoe doe ik dat??


groeten jan
 
In de menubalk op de t-button naast de verrekijker drukken.
Dan naar de tekst gaan die je wilt kopieren, de linkermuisknop ingedrukt blijven houdn en slepen. Let op: je selecteert een vierkant, dus zorg ervoor dat alle te kopieren tekst in het vierkant staat.
Dan de rechtermuisknop en op Kopieren naar clipboard selecteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan